Bună ziua, Numele meu este ***************, iar eu reprezint compania *************** – un website de căutare de locuri de muncă În România. V-am scris un e-mail acum câteva zile și aș dori să stiu dacă ați primit e-mail-ul meu anterior. Să mă anunțați ce credeți despre oferta noastră. Pe partea noastră, suntem gata să vă oferim:
Prima oara i-am dat delete la e-mail chiar daca mi-am format un obicei sa raspund fiecarui client sau potential client, chiar si atunci cand nu sunt interesat.
Vazand ca insista i-am zis repede si pe scurt „Not interested” pentru ca deja stiu ca e-mailul respectiv e tradus si interlocutorul meu cu afaceri in „Romania” de fapt nu stie limba romana, asa ca bineinteles ca urmatorul e-mail a fost in limba engleza:
Hello! Thank you for your answer and your time! I’m sorry to disturb you again. I will be grateful if you specify why you are not interested in cooperation with us. Our collaboration does not cost you money, so you have nothing to lose. We offer to start our cooperation for one month at any time you can stop this cooperation if you realize that you are not interested.
Iar daca continui sa ii dau un raspuns cu motivele pentru care nu sunt interesat de mega oferta lor care imi va aduce numai beneficii vor continua sa insiste si sa tot insiste, undeva la 5-10 mailuri pe care le pot schimba azi toata ziua de la un moment dat iti vine sa accepti oferta lor numai ca sa scapi naibii de ei. Chestia asta se numeste PERSUASIUNE si chiar functioneaza in vanzari cu cei mai slab de inger, eu unul nu prea sunt de acord cu insistentele astea aiurea.
Problema mea e alta, nu sunt primii, cred ca sunt cel putin 3-4 firme din astea de joburi, sau or fi aceleasi firma si au 3-4 siteuri, nu am stat sa investighez. Iar eu am vreo 50 de bloguri active cu datele mele de contact. Inchipuiti-va ca in urmatoarele luni voi fi contactat nu doar odata cu oferta asta ci de vreo 50 de ori per companie si avand in vedere ca sunt 3-4 astfel de companii…. cumva primesc cel putin o data pe zi o oferta de genul asta sau asemanatoare. Nu doar firme de joburi.
Si la final de zi, o sa stau sa ma intreb „Dragos, ce ei facut astazi pentru a creste si dezvolta firma„…. „aaaa… pai am raspuns la e-mail-uri……„
In contextul asta va intreb si pe voi e bine sa fi politicos cu toata lumea si sa raspunzi la mailuri sau mai bine dai un „Delete” si un „Mark as spam” cat mai rapid ca sa poti sa te ocupi de treburile serioase din firma?
P.S. In spatele mailului este un angajat platit sa faca asta, pentru el faptul ca a stat de vorba 100 de mailuri cu mine toata ziua se chema ca a muncit si are ce arata sefului seara, iar pentru faptul ca s-a straduit atat de tare poate primeste si un bonus, asa ca interesului lui e sa te tina cat mai mult de vorba, daca te mai si convinge e si mai bine pentru el, si toate astea pe timpul si banii tai.
Și eu la astfel de emailuri le dau delete, iar apoi, dacă tot nu se lasă, clar, îi bag în filtrul spam, și sănătate. 🙂