Ce faci cand nu ai cashflow si vrei sa-ti dezvolti mai departe firma

Posted by

Sunt multe situatii in care investitiile din firma trebuie prioritizate din lipsa de cashflow, mai ales in momentul in care firma este in crestere si te dezvolti, cand trebuie sa fii capabil sa decizi rapid ce este cel mai important si sa tai de pe lista sau sa pui pe o lista aditionala, pentru mai tarziu, ceea ce este mai putin important.

Desi de-a lungul timpului am achizitionat tot felul de lucruri necesare intr-o firma, cand ne-am mutat la HUB ne-am dat seama ca ne mai trebuie inca alte cateva mii de euro pentru investitii. Chiar daca eu credeam ca avem tot ce ne trebuie pentru buna functionare a unei firme, proiectul nostru cu HUB/23 avea si alte necesitati pe care inca nu le acoperisem sau le aveam acasa, dar nu erau prezente si in spatiul de la hub.

Primele pe lista de prioritati au fost mesele si scaunele pentru sala mare. Era destul de clar ca prioritare sunt obiectele care asigura o buna functionare a hub-ului si dupa aceea alte lucruri care ar aduce un plus in viata de zi cu zi de la HUB. Astfel am pus pe o lista auxiliara expresorul de cafea, frigiderul, o imprimanta color cu sistem CISS, un whiteboard si alte cateva lucruri pe care urmeaza sa le achizitionam. Acum sa nu va ganditi ca avem nevoie de cea mai buna combina frigorifica la Hub, e suficient si un frigider mic, in care sa putem tine cateva doze de cola si cateva sticlute de apa minerala.

Ce a fost pe lista prioritara am cumparat cu banii jos, ce a fost pe lista secundara a ramas fie ca le cumparam mai tarziu, fie incercam sa facem barter cu diferite companii care ne-ar putea funiza aceste produse in schimbul prestarii unor servicii utile pentru companiile lor. Totodata, pentru a putea gasi solutii, am ales sa punem pe o tabla lista cu cele necesare, pentru a le putea avea zi de zi la indemana si astfel creierul sa fie motivat sa caute solutii alternative. Ma gandesc ca la un moment dat pot sa pun si un bonus sau o mica recompensa celor care ne ajuta sa achizitionam produsele respective prin sistem de barter.

Desi lista ar putea fi mai lunga decat este in prezent, am zis sa pun o poza mai jos cu lista curenta, asa cum se afla ea pe perete, poate, cine stie, unii dintre cititorii nostri ne pot ajuta cu solutii:

Zi de zi dau e-mailuri si caut furnizori care ar putea fi interesati de serviciile noastre (mai ales ca partea de servicii publicitare si marketing online se potriveste oricarei afaceri) si astfel incerc sa gasesc cele necesare fara a mai scoate bani din buzunar. Bineinteles ca nu e usor, daca ar fi usor ar pune-o in aplicare toata lumea, bineinteles ca primesc multe refuzuri, dar uneori ne mai si iese si de cele mai multe ori cei care se implica in aceste bartere, doresc sa lucreze cu noi si dupa aceea, devenindu-ne astfel clienti.