Cum a fost de ziua portilor deschise la STONA

Posted by

La invitatia Loredanei Mocescu, am ajuns astazi la un eveniment super interesant, ziua portilor deschise la STONA, menit nu doar sa marcheze lansarea noului magazin online de piatra naturala – www.stona.ro, dar si sa aduca un plus de valoare comunitatii locale de antreprenori, prin organizarea, in cadrul evenimentului, a unei sectiuni de networking, dar si aducerea unui invitat special, Lorand Soares Szasz, care ne-a povestit despre caile de dezvoltare prin care putem ridica o afacere.

Personal, mi-a placut foarte mult la eveniment, pentru ca am putut socializa cu oameni noi, am putut sa invat lucruri noi si, nu in ultimul rand, pentru cele 209 motive de a rade de modul in care universul aseaza anumite lucruri si pune oamenii in pozitia de antreprenor sau simplu angajat la butoane. Mai jos, am notat cateva idei din cele prezentate astazi de Lorand.

dragos-schiopu-si-lorand-soarez-szasz-dragosschiopu-ro

 

Ce am invatat de la Lorand

In primul rand, despre faptul ca rezultatele pe care le obtii depind de modul in care tu raspunzi la aceleasi circumstante cu care te gasesti alaturi de cei din jurul tau. Ca succesul nu este pentru toata lumea si ca o firma ar trebui sa mearga in continuare si daca iti iei un concediu prelungit vreme de mai multi ani.  Ma rog, pe ultima o stiam, dar cine e prost sa recunoasca faptul ca moare firma fara el si ca sistemul inca nu e perfect…

Am mai invatat despre sasiul unei afaceri si despre modul in care poti sa dezvolti anumite puncte ale acestui „sasiu”, astfel incat afacerea sa creasca si sa iti aduca un profit mai mare la final de an.

Am mai invatat, de asemenea, despre cat de importanta este reteaua de contacte si despre cum marketingul eficient trebuie sa fie 1) tintit 2) testat si 3) masurat.

sasiul-afacerii-dragosschiopu-ro

 

Trei intrebari pentru un marketing eficient

  1. Cine este clientul meu? (si aici e bine sa putem scrie minim 3 pagini A4 despre el, nu doar raspus scurt de genul barbat, varsta 20-45 etc.)
  2. Unde ii gasesc in numar cat mai mare pe acesti clienti?
  3. Cum o sa ma promovez?

O alta componenta importanta, mai ales in marketingul online, sta in masurarea rezultatelor si mai ales de a sti de unde iti vin clientii.

 

Cum cresti rata de conversie?

  1. Oferte unice de vanzare.
  2. Garantiile pe care le poti oferi. (Pune-ti clientii sa raspunda la intrebarea „Care este cea mai mare frica / frustrare cu privire la serviciile si produsele tale„.)

 

Cum cresti marja de profit?

  1. Scade costurile de achizitie.
  2. Timpul de viata.

Mi s-a parut destul de interesant faptul ca poti scadea costurile de achizitie prin intermediul barterelor. Am avut cateva colaborari de genul acesta, dar nefericite pot sa spun, in urma cu cativa ani si pentru o perioada destul de mare de timp nici macar nu am vrut sa aud de acest cuvant. Ironia face ca in aceasta perioada discut de un barter exact cu clientul care acum multi ani m-a facut sa iau decizia de a nu mai incerca niciodata acest tip de colaborare.

La final de articol, vreau sa iti las o intrebare la care mie, unul, imi e frica sa raspund, o intrebare adresata doar antreprenorilor si care cu siguranta va va pune pe ganduri. Inainte de a va adresa intrebarea, vreau sa tineti cont ca nu aveti voie sa includeti in raspunsul vostru varianta „pentru bani” si „pentru ca imi place ceea ce fac”. Deci: Tu de ce faci ceea ce faci? (adica business-ul pe care il faci).

dragos-schiopu-si-lorand-soarez-szasz-pic-dragosschiopu-ro