Heineken a lansat o bere virtuala in metaverse

Posted by

Joi, 17 martie 2022, cei de la Heineken au lansat o bere virtuala, facuta nu din hamei si drojdie, ci din pixeli. Evenimentul nu putea sa aiba loc decat la fabrica virtuala din Decentraland, unde aceasta bere este si fabricata.

„Drojdia specială de tip A, preparată de obicei în rezervoare orizontale, a fost înlocuită cu Pixeli de tip A. Dăm uitării hameiul recoltat de pe câmp, pentru că berea Heineken® Silver virtuală se fabrică din hameiul codat binar, cultivat de fermieri NPC (non-player character). Și, bineînțeles, întregul proces de fabricare al berii virtuale este supravegheat de ajutoarele virtuale ale berarilor Heineken®, suplinitorii digitalizați ai faimoșilor Maeștri Berari.”

Cam asa a inceput si discursul lui Bram Westenbrink si, credeti-ma, a fost un discurs amuzant, presarat cu glume si ridicand cateva probleme la care sincer nu m-am gandit niciodata in 2 ani de pandemie, gen iesirile de urgenta sau „unde e toaleta”, pentru ca in mediul virtual nu mai exista aceste probleme.

Dupa cum stiti, eu am o relatie veche cu brandul Heineken si acest brand mi-a oferit o experienta atat de unica, incat doar cativa oameni de pe Terra vor avea parte de ea, asa ca nu se putea sa lipsesc de la eveniment. Ma gandeam (si le-am dat si lor ideea) sa faca o serie de NFT-uri cu marcile lor de bere, atat pentru colectionari, cat si pentru cei care vor sa ofere o bere virtuala (stiti celebra fraza: „dau o bere cand ne vedem” – ar putea fi acum posibila prin oferirea unui NFT marca Heineken cu o bere virtuala). Mai ales ca, in timp, valoarea NFT-ului respectiv ar putea creste.

De asemenea, am fost interesat de eveniment si din punct de vedere al intrarii brandurilor mari in metaverse, pentru ca se tot discuta de acest metaverse, dar daca brandurile mari incep sa faca pasi spre acest univers virtual, eu cred ca vor avea doar de castigat. Mai ales cei care vor fi printre primii care fac acesti pasi.

Ideea de aplicatie cu NFT-uri si componenta educationala

De asemenea, ganditi-va cum ar fi sa poti sa schimbi NFT-ul respectiv cu o bere reala, la orice magazin din cartier, si daca credeti ca e complicat de facut, va spun eu, nu e complicat deloc, o aplicatie pe mobil rezolva foarte usor asta, iar din punct de vedere contabil, aceste beri gratuite ar putea fi asemanatoare cu paharele gratuite de Coca-Cola oferite cand cumperi 2 sticle (sau cum mai erau promotiile respective).

Mai mult chiar, stiu ca prin smart-contract se poate transforma un NFT in alt NFT; in cazul acesta ai avea o aplicatie pe telefonul mobil in care tii NFT-urile respective, o functie (stiu ca sunt prea tehnic, dar poate chiar preia cineva ideea) care sa transforme sticla sau doza de bere intr-un alt NFT cu o sticla /doza de bere goala, si abia NFT-ul cu stica de bere goala sa poata fi dusa la magazin, avand astfel si o componenta de educatie, incurajand reciclarea, chiar si in mediul virtual.

Oricum, nu ar fi prima idee a mea pe care un brand important o preia si o pune in executie, dar nu am o problema cu asta si chiar ii incurajez sa preia ideile mele si sa le puna in practica.