Informeaza-te putin despre antreprenorul caruia vrei sa ii ceri o investitie!

Posted by

Zilele trecute a venit cineva sa imi propuna un parteneriat in industria muzicala si primul gand care mi-a trecut prin minte a fost ceva de genul: „Oare despre ce am scris eu pe blog in ultimii 8 ani, astfel incat sa creez impresia ca ma pricep la muzica?”

Chiar i-am spus respectivului ca sunt total afon la capitolul asta si ca oricat de interesanta ar fi propunerea lui, eu nu as investi niciodata intr-un domeniu in care nu ma pricep. Ma rog, in cazul de mai sus erau si multe alte neconcordante in privinta succesului ideii lui, dar m-am gandit ca nu are rost sa ii stric omului visele, sau poate ca eram prea obosit ca sa am chef sa ii explic de ce calculele lui erau atat de eronate, incat pana si eu, care nu ma pricep, imi dadeam seama ca pur si simplu abereaza.

Dar ideea de care vreau sa ma leg in acest articol, este aceea de a incerca sa va informati putin despre antreprenorul caruia vreti sa ii cereti o anumita suma de bani. De exemplu, daca as avea un proiect in zona de e-commerce, m-as duce probabil la Marius Ghenea, iar daca as avea un proiect pe zona de turism, m-as duce la Dragos Anastasiu, adica la oameni care activeaza in aceeasi zona de business si care, poate, chiar daca nu sunt interesati in a face o investitie, cu siguranta imi pot da sfaturi utile si de valoare.

Cand am inceput sa lucrez la ideea cu Hub23, primul lucru pe care l-am facut a fost sa stabilesc o intalnire cu Dragos Roua si chiar daca nu s-a concretizat o investitie in urma intalnirii, cu siguranta ca am plecat de acolo avand o imagine mult mai buna despre ce trebuia sa fac si care erau primii pasi in concretizarea acestui proiect. Uneori, feedback-ul poate fi mai valoros decat banii.

De asemenea, Dragos nu este singurul investitor in fata caruia mi-am prezentat ideea (pentru ca la momentul acela era doar o simpla idee). Am ajuns si la oameni care detin fonduri de investitii, astfel am obtinut noi idei legate de posibilitatea de finantare a proiectului si am inteles de ce un investitor nu va fi foarte interesat de ideea mea. Un hub (co-working space) nu e scalabil, iar din aceasta cauza nu reprezinta o investitie tentanta pentru cei care se ocupa cu asa ceva, dar ar putea fi o investitie tentanta pentru un antreprenor local.

Dar daca vii la mine cu o idee din industria muzicala, ce sfaturi valoroase pot sa iti dau eu? Probabil ca si mama, care sta si sa uita toata ziua la televizor, stie mai multe decat mine despre industria muzicala. Asa ca atentie cui ceri sfaturi sau investitii, ca acestea sa fie cu adevarat valoroase pentru ideea sau afacerea ta.