Ian 27

De ce invat intotdeauna cel mai bine din greseli

De ce invat intotdeauna cel mai bine din greseli

Dupa cum va spuneam, nu sunt un tip prea ager cand vine vremea sa invat lucruri noi, de fapt creierul ma ajuta sa prind foarte repede orice e nou, insa cand vine vorba de a si pune in practica cele invatate, creierul meu devine foarte lenes. Multa vreme, cam de pe vremea primei declaratii a educatoarei mele de la gradinita si pana acum cativa ani, in cursul unei sesiuni de coaching, chiar am crezut ca-s cel mai lenes om din lume. Am analizat si am vazut totusi ca muncesc mult, chiar foarte mult pentru a obtine rezultatele pe care le obtin.

Si pentru ca, asa cum va spuneam, creierul meu este destul de lenes, tind mereu sa fac aceleasi greseli si uneori chiar le repet de cateva ori pana am lectia invatata. Si ceea ce ma opreste sa fac din nou aceeasi greseala tine mai mult de experienta dobandita. Cu alte cuvinte, am pus mana o data in foc, m-am ars, am pus mana si a doua oara, m-am ars, iar acum, chiar daca ma mananca palma sa bag iar mana, stiu destul de sigur cam care este rezultatul si nu prea imi vine sa repet aceeasi greseala.

Daca vreti un exemplu si mai concludent, ideea mea de business cu HUB-ul, chiar daca e o idee buna, din punct de vedere business nu se valideaza de nicio culoare. Daca ar fi o idee atat de geniala, probabil ca s-ar apuca si alti 3-4 antreprenori din Ploiesti sa faca unul, dar probabil fac calcule si vad ca da clar cu minus. Cu toate acestea, ma bantuie atat de rau, incat am ajuns sa discut si la sedintele de coaching despre faptul ca nu-mi da pace. E o idee care imi place mult si care nu-mi iese din cap, asa ca va trebui cumva sa mi-o asum la un moment dat si sa o gandesc intr-un mod in care sa-mi pot permite sa acopar pierderile generate de ea.

Analizeaza ce vrei sa faci

Desi in urma cu cativa ani eram foarte impulsiv si, cum imi venea o idee, cum ma si apucam de ea, mai nou caut sa analizez putin ideea. Intr-un fel sau altul, cu modificarile de rigoare, unele idei revin in gandurile noastre in mod repetitiv, pot sa pun pariu ca daca pun acum pe hartie 10 idei noi de business si ma duc sa caut foile vechi, pe care imi notam idei acum 10 ani, 7 dintre ele se vor regasi si pe acele foi.  Astfel, la o analiza mai atenta, vad daca am mai incercat ideea respectiva, de ce nu a mers atunci si ce as putea schimba acum, ca sa o faca sa mearga. Desi ideea de baza este aceeasi, acum se adauga in plus experienta capatata si mindset-uri noi, care analizeaza problema.

Daca ar fi sa fac o lista cu lucruri de analizat asupra unei noi idei, as zice asa:

  1. Am mai avut ideea asta?
  2. Ce s-a intamplat data trecuta cand am lucrat la ea?  (experienta)
  3. Care este noul context in care se poate aplica aceasta idee?
  4. Care este potentialul ei?
  5. As putea face un mic studiu de piata in privinta ideii? (intreaba 2-3 prieteni macar, sa vezi ce parere au)
  6. Am variante noi de monetizare a ei?
  7. Am active care sa ma ajute sa o dezvolt rapid?

In felul asta s-ar putea sa realizezi ca, desi ai 1000 de idei bune, doar 2-3 merita sa le dai, cu adevarat, atentie.

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.