apr. 22

Masurarea traficului din campanii

link Probabil ai mai auzit de parametrii UTM pana acum, dar cu toate acestea am vazut ca sunt foarte rar folositi. Nu stiu daca ai observat, dar eu la toate bannerele pe care le pun pe alte bloguri, cer in link acesti parametri, pentru a putea masura rezultatele si a trage concluzii despre eficienta reclamei.

Si chiar daca eu folosesc cu predilectie bannerele pentru promovare, asta nu inseamna ca nu este recomandabil sa folosim acesti parametri in orice campanie pe care o desfasuram, fie ca este vorba de o campanie desfasurata pe e-mail, sau alte medii online. Este o modalitate foarte buna de a identifica cele mai eficiente modalitati de promovare.

UTM_SOURCE

Folosit pentru a identifica sursa link-ului. Poate fi una generala, de genul “Haotik_Blog”, sau poate fi una particularizata, de genul “Haotik_Blog_banner2″, mai ales in cazul in care exista mai multe metode de promovare pe un site si vreti sa vedeti rezultatele separat, pe fiecare sursa.

UTM_CAMPAIGN

Folosita pentru identificarea campaniei. O vad cat mai generala, de exemplu “Promo_Digipedia_Ian_2013″ si pot vedea in timp in analytics eficienta campaniei raportata la costuri, chiar daca acea campanie s-a desfasurat pe mai multe medii.

UTM_MEDIUM

Aici este foarte usor sa pui mediul din care vine vizitatorul catre tine. Nu stiu daca ati observat, dar feedburner-ul are asemenea parametrii inclusi. Poate fi “email” “blog”.

Cum arata un link cu acesti parametri?

Nu este deloc complicat si cel mai bine va dau un exemplu:

In plus, daca nu reusesti sa creezi singur acest link, exista un instrument de la Google care face asta pentru tine. Il gasesti aici.

  1. Am aflat de pe blogul lui Petre Dalea aceste informații și mi se par foarte utile. Deși la îndemână, nu știam că e atât de ușor să monitorizezi linkurile astfel.

Comentariile sunt inchise.