Publicitatea online a crescut anul trecut, iar previziunile pentru 2017 sunt de asemenea foarte bune. Desi in 2016 cresterea a fost de 12.2% fata de 2015, momentan bugetele alocate publicitatii online sunt cu mult in urma celor alocate publicitatii la TV. Daca e sa vorbim in cifre, conform celor de la Forbes Romania, bugetul de publicitate consumat in mediul digital este undeva la 64 de milioane de euro, reprezentand 18% din volumul total de publicitate investit in Romania.
Cu alte cuvinte, cei care activeaza in zona online au sanse sa isi creasca business-ul si sa profite din plin de pe urma acestor cresteri de bugete alocate mediului online, motiv pentru care eu, personal, ma astept sa fie un an bun, in care un mic procent din aceste bugete sa ajunga si catre compania mea, publicitatea online fiind una din ramurile principale ale companiei pe care o conduc. Pentru 2017 este estimat un buget de 74 de milioane de euro conform celor de la Media Fact Book, cu cresteri substantiale si in anii care vin.
Incet, incet internetul reuseste sa rupa din bugetele alocate altor medii precum televiziunea, radioul, printul si publicitatea outdoor, cel mai afectat in aceasta tranzitie fiind printul. De asemenea, in conditiile in care ratingul televiziunilor scade de la an la an, se asteapta si aici o mutare a bugetelor catre zona de online, mai ales ca tinerii din ziua de azi comunica foarte mult visual si cauta informatii noi pe zona video (youtube/vimeo), lasand in urma alte moduri de comunicare online.
Cel mai mare client publicitar a fost Orange, urmat totusi la o distanta destul de mare de Heineken. Pe lista celor care au cele mai generoase bugete in online, veti gasi bineinteles si ceilalti doi operatori de telefonie mobila, Vodafone si Telekom, dar si dezvoltatori imobiliari, multinationale si, nu in ultimul rand, Lidl.
Conform celor de la BRAT, sectorul de Comunicatii acopera 15.6% din totalul publicitatii online, urmata de publicitatea pe zona auto (11.9%), afaceri si industrie (11.3%), divertisment, media si timp liber (9.1%) si retail (7.2%). In felul acesta, cred ca puteti decide cam pe ce nise blogurile voastre pot avea cel mai mare succes din punct de vedere al incasarilor, iar mie imi da putin de gandit faptul ca nu am in portofoliul de bloguri nimic pe zona auto.
Toate acestea nu pot fi decat vesti bune, mai ales ca o ramura importanta a activitatii firmei mele este online-ul. Personal, din cate am observat, magazinele online sunt la putere, apar din ce in ce mai multe si atunci in mod clar si publicitatea online pentru ele va creste.
Eu am o vorba. Cine munceste face bani cine nu munceste nu face. se potriveste de minune si aici.