mai 16

Seful meu nu intelege social media

seful Nu, nu va speriati, nu este vorba de seful meu, el intelege foarte bine ce inseamna social media, cat si dorintele mele antreprenoriale. Tot mai des aud insa aceasta vorba drept scuza a unora care nu pot participa la anumite evenimente. Fie nu intelege social media, fie il vrea la program 8 ore, fie sunt invocate alte motive la fel de stupide deja enumerate.

Da, cand tu imi zici ca seful tau nu intelege social media, eu nu vad in asta decat o scuza inutila care nu te ajuta cu nimic, pentru ca mie nu-mi pasa de seful tau, iar tu doar te pacalesti singur. Pana la urma ce ai vrea sa iti raspund, ca problema e la tine?

Am cunoscut un blogger care reusea aproape intotdeauna nu doar sa participe la anumite evenimente, dar si sa ii faca pe sefii lui sa ii plateasca accesul la aceste evenimente. Si nu era vorba doar de evenimente de 50 de euro, ci de doua, trei sute de euro. Si seful lui nu cred ca intelege nici azi prea bine social media si nici nu cred ca-l intereseaza prea mult asta, atata vreme cat vanzarile companiei lui cresc.

Am sa iau cateva din lucrurile pe care stiu ca le-a facut el pentru a obtine toate aceste avantaje, am sa mai adaug si altele de care stiu din alte cazuri si sper la final ca veti intelege ca totusi nu e chiar asa complicat sa iti convingi seful sa te lase sa participi la un anumit eveniment.

Asadar va dau urmatoarele sfaturi:

  • Munceste suplimentar, arata ca iti pasa de firma sefului tau si eventual, daca tot te-a lasat la nu stiu ce conferinta in cursul saptamanii, vino sambata la munca si demonstreaza-i ca el nu a avut decat de castigat din faptul ca te-a lasat la respectivul eveniment.
  • Permite-i sa te deranjeze la orice ora. Stiu ca sunt multi angajati pentru care, odata cu terminarea programului de munca, incepe viata lor privata si niciuna din problemele de la munca nu-i pot deranja. Insa, de vreme ce tu vrei sa participi in timpul programului la un anume eveniment, mi se pare normal sa dai si din programul tau personal firmei.
  • Arata-i cum te ajuta pe tine un astfel de eveniment si cum iti va imbunatati performantele in cadrul companiei. Cum activitatea ta in cadrul firmei este mai productiva in urma participarii la eveniment.
  • Organizeaza un scurt workshop sau training cu ceilalti angajati si explica-le ce ai invatat tu la evenimentul respectiv si cum aceste invataturi pot fi folosite pentru a creste productivitatea si vanzarile din firma.
  • Gandeste-te cum poti aplica teoria despre care se discuta la conferinta direct in cadrul firmei la care lucrezi. Apoi va trebui sa iti convingi seful din nou ca strategia ta de comunicare ii va creste atat vizibilitatea brandului, cat si in final vanzarile.
  • Roaga doi, trei bloggeri pe care i-ai cunoscut la eveniment, atunci cand te mentioneaza in articolele lor, sa mentioneze si firma la care lucrezi, eventual cu link. In felul asta, ii vei putea arata sefului ca i-ai adus si ceva publicitate gratuita de care sunt sigur ca va fi multumit.
  • Prezinta-i orice lucru, cat de mic, care ajuta firma si care rezulta din participarea ta la eveniment.

Toate sfaturile de mai sus sunt gandite in prisma unei companii mici sau mijlocii. In cazul corporatiilor, lucrurile pot fi putin diferite. De exemplu, in cazul meu, care lucrez intr-o corporatie, chiar daca vreau sa promovez compania respectiva si sa ajut, si toata lumea stie asta de la seful meu direct pana la CEO-ul divizei din Romania, nu am voie sa o fac. Cu alte cuvinte, nu pot sa port un tricou pe care sa fie scris numele firmei, nu am voie sa vorbesc in public si sa spun numele companiei, si tot asa.

Cu toate acestea, in general, intr-o corporatie nu prea exista problemele de mai sus, pentru ca programul este flexibil, poti sa iti iei destul de usor o zi de concediu, cand doresti, fara sa te intrebe cineva macar de ce ai nevoie.

Daca in afara de sfaturile de mai sus, mai stii si alte exemple sau cazuri in care ti-a fost usor sa iti convingi seful sa te lase la o conferinta sau la un eveniment, nu ezita sa le lasi intr-un comentariu.

  1. Cum adica nu ai voie sa promovezi compania la care lucrezi tu?Doar pentru ca e o corporatie destul de mare nu ai dreptul sa o promovezi?Ciudat…

  2. Exista si explicati logice de ce nu e voie, etc…

  3. Deeeci?!
    Unde lucrezi?

  4. La o firma germana. 🙂

  5. eu cred ca intru in sfera – seful nu intelege ce treaba as avea eu cu social media cand lucrez intr-un domeniu cu totul si cu totul diferit, fara tangente cu social media…

  6. @Irina: nici un trebuie sa inteleaga ce treaba ai tu cu social media, trebuie sa inteleaga ca daca te lasa la conferinta tu o sa fi mai fericita si o sa muncesti mai mult pentru el si el o sa aiba doar de castigat din chestia asta.

  7. Inteleg foarte bine postul si indicatiile tale. Dar sunt si situatii in care un sef nu poate intelege cum il ajuta social media. Sau cel putin in viziunea lor social media inseamna Facebook si Twitter.
    Un sef deschis catre comunicare intelge ceea ce este nou, ce este bine pentru el si firma pe care o conduce.

Comentariile sunt inchise.