dec. 14

Social Media Snow Camp (ziua 2)

smscamp

A doua zi de Social Media Snow Camp a inceput in forta, chiar daca noaptea trecuta unii dintre noi am petrecut pana spre dimineata. De fapt, eu parca m-am culcat destul de devreme, dar tot obosit am fost. Am fost printre primii in sala, grabindu-l pe Andrei, spunandu-i ca Marta sigur incepe la ora 10 si ca mare blestem o sa cada pe capul nostru daca intarziem.

Primul in panel a fost Vali Petcu, care ne-a vorbit in primul rand despre cum s-au desfasurat lucrurile in 2012, despre faptul ca o parte din bloggeri au facut bani, dar au uitat sa faca succese, sau macar un singur succes. Prezentarea lui s-a incheiat intr-o nota destul de sumbra, spunand ca „Social Media a murit.

A urmat Andrei Rosca, ce ne-a vorbit despre masurarea campaniilor, despre cum se poate aplica un funnel pe alte KPI-uri decat cele legate de vanzari si despre faptul ca trebuie „Sa credem ca, daca demonstram eficienta si masurabilitate, va fi mai bine pentru toata lumea. Chiar daca la inceput va fi mai greu. Sa muncim.

Radu Bazavan m-a atins direct la suflet, cand si-a inceput prezentarea cu definitii ale unor cuvinte (de fapt unul singur) din limba japoneza. Astfel am invata un nou cuvant  „otaku” care s-ar putea traduce ca ceva ce este mai mult decat un hobby si mai putin decat o obsesie. Ne-a mai vorbit de un concept destul de interesant „vaca mov” si de cateva exemple interesante de a iesi in evidenta. Mi-a placut cel mai mult ideea cu merele care aveu o inimioara pe ele si care s-au vandut la un pret de aproximativ de 15-20 de ori mai scump decat un mar obisnuit.

A urmat Gabriel Oana, cu cateva cifre si statistici despre utilizatorii de youtube din Romania, cat si despre faptul ca, potrivit unor studii, 60% din utilizatori cauta clipuri de gen „how to” sau educative. S-a discutat, de asemenea, despre cat de lung e bine sa fie un clip si cum te poti adapta la cei care iti urmaresc canalul si cum poti vedea la ce minut din film au parasit clipul urmand sa scurtezi clipul, in functie de aceste date.

A urmat Sebastian Bargau, care ne-a vorbit despre tricourile branduite pe care le primeste de la diverse companii si pe care nu poate sa le poarte, datorita faptului ca lipsesc de pe ele mesajele vesele, sau modul in care sunt realizate nu te face sa le porti. Intr-un fel are dreptate, si eu am fost tentat sa iau cu mine tricoul cu Toshiba de la Lan Party, dar am avut o retinere, nu datorita faptului ca nu e fain, ci a faptului de a nu fi judecat ca nu am alte tricouri sau bani sa-mi cumpar altele. Probabil, daca ar fi avut un mesaj fain pe el, mi-as fi putut justifica mai usor purtarea lui. A laudat hanoracul de la Cosmote si, desi nu m-am uitat foarte atent la el, pare intr-adevar a fi super fain materialul din care e facut si tinde sa concureze cu polarul meu preferat.

Costin Cocioaba a venit cu un mesaj extraordinar pe primul slide al prezentarii: „Social Media nu a murit„. De asemenea, apreciez mereu la Costin ca reuseste sa introduca in prezentarile lui mesaje legate de ce au spus ceilalti vorbitori ai lui. A intarit si el ideea ca anul 2013 va fi un an foarte greu, dar ca numarul de utilizatori de internet din Romania creste, pe facebook exista un numar mare de consumatori la care poti ajunge cu costuri destul de mici si, de asemenea, ne-a vorbit despre companii care au investit pe termen lung in social media.

A urmat Florina Serban de la Cosmote, care ne-a spus  ca exista si un alt fel de a masura Social Media. Ne-a vorbit de cateva campanii CSR si despre copacii plantati langa Ploiesti, unde au fost invitati si bloggeri, si voluntari, si multii altii.

Urmatoarea prezentare a fost un fel de duet al celor de la Michelin, Razvan Diaconu si Irina Septilici tinand o prezentare foarte interesanta impreuna. E mai greu sa va explic cum, dar prezentau fiecare, pe rand, cate o idee. A fost interesant de aflat ca Michelin are un buget de 6 ori mai mare decat PIB-ul Romaniei si ca e mai important sa duca anumite campanii de educare si orientate spre responsabilizare in Romania, decat campanii orientate spre vanzari.

Dupa pauza, a mai fost o scurta prezentare a lui Toma Nicolau despre proiecte speciale. Au fost cateva foarte interesante #prinNeamt si #lanParty dar si altele, despre care mi-ar fi placut sa vorbeasca mai mult, dar s-a rezumat la chestiuni generale si la ce beneficii poti oferi unui blogger prin implicarea in astfel de campanii. Intr-un fel, ii dau dreptate, ca banii sunt pe ultimul loc, dar exista un moment in care incepi sa te gandesti ca trebuie sa pui si ceva pe masa acasa, chiar daca ai avut parte de niste experiente minunate. Mai tin minte ca la Social Media Summer Camp 2012 s-au anuntat 3 doritori sa tina o prezentare la urmatoarea editie. Unul dintre ei nici macar nu a venit la aceasta editie, celalalt e mai lenes asa, de fel, trebuia sa si lanseze ceva la aceasta editie si nu a facut nici aia (adica eu), iar Toma a reusit ceea ce si-a propus. Pentru asta, are de la mine o mare bila alba si felicitarile de rigoare.

La final, va invit sa vedeti si cateva poze facute cu Samsung Galaxy Note II (ca sa intelegeti de ce l-am luat):