nov. 5

Twitter Effect – de la inceputuri si pana azi

Ideea mi-a venit la o conferinta, adica la Mobile Marketing Conference, si de atunci am tot realizat scripturi care sa imi usureze munca de colectare a datelor si realizare a statisticilor.

Astfel ieri am finalizat platforma, sa zicem in versiunea beta ca mai sunt mici rectificari de grafica si continut de adus la ea. E o prima versiune deoarece colecotrul de date colecteaza si alte date pe care le pot folosi ulterior. Astfel pot vedea pe ore, pe zile, numarul de tweet-uri. Pot vedea cele mai folosite aplicatii de twitter, etc. Cel mai important a fosts sa termin colectorul care sa ia cat mai multe date posibile.

Inca nu am un viitor clar al platformei, adica daca va oferii rezultatele pe bani, sau o parte gratis si pentru rezultate mai complexe sa existe o taxa. Personal cred ca asa cum se prezinta in forma actuala imi poate aduce usor un bilet de intrare la orice conferinta din online. Nu ma gandesc la alte beneficii deocamdata chiar daca vreau sa ii aduc noi features.

Oricum am vazut mai multi foarte incantati de statisticile oferite.

In urmatoare faza ma concentrez putin pe partea de administrare. Sa pot adauga foarte usor noi conferinte sau sau actualizez datele cu un singur click. Nu am in vedere inca punerea unui cron care sa actualizeze datele in mod automat. Prefer eu sa apas butonasul care actualizeaza.

Desi am crezut ca totul este foarte clar a existat totusi o intrebare legata de primul chart. Si anume de ce am un total si un tweets. E foarte simplu. Total este numarul total de mesaje si se compune din Tweets + RT. Pentru ca am considerat ca e interesant de vazut cate mesaje sunt scrise de cineva si cate sunt doar RT-uri care se fac printr-o apasare de buton.

Din features-urile de viitor ale aplicatiei va pot dezvalui ca vreau sa existe si un twiiter wall, si o zona de membership unde organizatorii de conferinte sa poata seta perioada pe care vor monitorizata conferinta, sa adauge singuri conferinta si hashtagul. Poate si o zona unde sa poata seta perioada de actualizare a datelor. Din ora in ora, din 5 in 5 ore, etc. Idei sunt multe legate de acest proiect, avand in vedere ca mi-a luat sase luni de zile sa ajung aici si ca timpul meu este destul de limitat, pe langa conferinte si blogging am si un job de 8 ore pe zi.

Datele monitorizate deocamdata sunt pentru WordCamp Romania 2010 si How To Web, si cred ca stiu care e urmatoarea conferinta care o sa fie monitorizata.

O alta idee e sa fac un ranking al twttteristilor. Dupa cateva evenimente voi avea toate datele necesare ca sa ofer date la nivel „global”. Adica cine are cele mai multe rezultate/tweet-uri/influenta de la toate conferintele. O conferinta mare inseamna multe tweet-uri, deci automat un rank mare pentru cel care se duce la ea.

Sunt multe idei dar si mult de munca. Deocamdata vreau sa imi spuneti ce v-ati dorii in plus de la Twitter Effect. Si eventual sa va raspund daca se poate sau nu indeplini dorintele voastre.

P.S. Nu am uitat nici de Facebook Effect, dar cum mie inca imi da dureri mari de cap tentativa de a intelege cum functioneaza intreg sistemul de la facebook, nu sunt inca tentat decat sa vad cum funtioneaza API-ul lor.

P.S.2 Bannerul ala pus acolo e pentru ca sa reglez sa stea bine, din cauza lui a trebuit sa fac mai lat siteul, sa umblu prin css-uri, acolo probabil o sa pun bannerele evenimentelor.