Hai la WEBSTOCK, e totul MOCA!

Posted by

Urmaream astazi o discutie pe un canal privat; si, pentru ca mai sunt doar doua zile si se apropie cel mai mare eveniment de social media din online-ul romanesc, era oarecum normal sa se discute despre Webstock. Desi in general lumea asteapta cu entuziasm si nerabdare acest eveniment, mai exista inca specimene (ca cel de mai jos) care nu au inteles aproape nimic din ceea ce se intampla acolo, desi, dupa cum se vede, acesta a participat la cateva editii ale acestui eveniment.

 

Cu greu m-am abtinut sa raman politicos acolo si i-am spus doar atat: „Trist daca atat ai vazut tu la Webstock„.  Desi exista o vreme cand participam la foarte multe evenimente, viata mea a luat noi directii in ultimii ani si astfel a trebuit sa reduc semnificativ participarea mea la conferintele si evenimentele care au loc in Bucuresti. Cu toate acestea, trebuie sa stiti ca Webstock este singurul eveniment din an pe care stiu cu siguranta ca nu-l voi rata. De obicei il pun in calendar cu 6-8 luni inainte si singura data cand nu am putut ajunge la el a fost anul in care am fost plecat in Cehia la o conferinta si in care Webstock-ul a picat fix in acea perioada.

 

Cum a fost anul trecut pentru mine la Webstock?

NU am primit mancare moca. Cand la eveniment sunt 600 de persoane, mancarea dispare repede de pe mese, eu ma intalnisem cu o amica ce lucreaza intr-o agentie si care mi-a propus o idee de campanie, bugetul era micut, dar a meritat sa stau de vorba cu ea si sa punem la punct primele detalii ale campaniei, urmand ca dupa aceea sa continuam comunicarea prin intermediul e-mailului. Nu ma vait ca am ratat masa, sunt deja obisnuit sa ratez mesele pe la conferinte avand lucruri mai importante de facut, motiv pentru care mananc bine dimineata acasa inainte de a pleca la un astfel de eveniment.

NU am primit stick-uri moca. Ghinion, dar anul trecut nu cred ca s-au dat stick-uri. Adevarul e ca habar nu am ce s-a dat si ce nu s-a dat. In afara de micile cadouri pe care le pune Vodafone in pachetul de bun venit, nu ma inghesuiesc sa particip pe la toate campaniile sponsorilor (se numesc activari in termeni de marketing) si ma duc doar acolo unde tehnologiile prezinta interes sau am o simpatie pentru brandul respectiv. De exemplu, anul trecut cei de la Coca-Cola aveau o activare pentru produsul Coca-Cola Lime. Am tot stat pe langa frigiderul lor cu Coca-Cola, dar nu m-am atins de Lime, pentru ca nu-mi place. In rest, cola normala cred ca pe toata am baut-o eu. Era si nu stiu ce concurs cu texte, parca a participat Dana in locul meu. La Bitdefender aveau o aplicatie misto, cu cetatile 3D, am castigat o pereche de „ochelari” 3D in care iti fixezi telefonul, 3 bucati de plastic care zac inca prin dulap de anul trecut si pe care, daca probabil as avea nevoie, mi le-as putea cumpara cu 2-3 euro de la orice magazin online. Si cam atat cu concursurile de pe la sponsori.

Cu ce m-am ales totusi anul trecut?

Pe langa o campanie care a insemnat ceva bani in firma, m-am ales cu multe contacte noi din industrie, cu intarirea contactelor existente si cu timp de calitate petrecut alaturi de prieteni vechi cu care nu reusesc sa ma vad decat o data sau de doua ori pe an, unul din momentele cand se intampla asta fiind exact in cadrul acestui eveniment.

M-am ales cu o lectie de viata extraordinara. Daca este inca pe internet, va recomand din suflet sa urmariti prezentarea lui Howard Dell de anul trecut de la Webstock. Acum 3-4 luni am cautat-o pentru a-i da link-ul cuiva si inca era in online. Povestea lui de viata mie mi s-a parut si inca mi se pare mind blowing. Chiar daca unele detalii se vor pierde in negura timpului, povestea lui imi va ramane mereu in minte. Sau, cum spunea o amica, si ea impresionata de prezentarea lui: „Cred ca astfel de oameni sunt facuti dintr-un aluat mai special asa, nu sunt precum noi toti„.

Am invatat lucruri noi de la prezentarile celorlalti speakeri. Uneori, cand sala mare se imparte in 3 si au loc 3 prezentari simultan, nici nu stii cum sa te imparti, ca ai vrea sa fii si acolo, si dincolo si esti nevoit sa alegi.

 

In loc de incheiere

Sper ca anul acesta sa fie cat mai putini mocangisti si cat mai multi oameni ca mine, care vin la un astfel de eveniment pentru valoarea pe care o aduce in viata fiecarui participant. Sper din tot sulfetul ca astfel de oameni, precum cel de mai sus din discutia noastra, sa apara tot mai rar in viata mea (atat online, cat si offline). Pe unii i-am indepartat deja, altii sper ca se vor indeparta singuri. Nu de alta, dar timpul meu a devenit prea important pentru a putea fi consumat de astfel de oameni, pentru care Webstock este doar un alt eveniment de mocangeala.

Si un mesaj personal pentru cel care a scris randurile din poza de mai sus. Cu atitudinea asta nu o sa ajungi niciodata sa fii nici macar 1% din ceea ce ar putea reprezenta cel mai slab speaker care urca pe scena de la Webstock, vei avea mereu ceva de comentat la adresa altora si succesul – din pacate – te va ocoli mereu. Pentru ca oameni de succes se gasesc la astfel de evenimente, dar tu nu ai cum sa-i vezi, fiind preocupat de mancare si stick-uri.