Workshop cu Vlad Stan – Cum iti faci echipa

Posted by

Scriu cam cu intarziere despre ultimul workshop organizat de Vlad Stan si asta datorita oboselii care m-a dat peste cap. In ultimul rand tin sa ii multumesc penturu oferta facuta de a participa la acest workshop, a meritat din toate punctele de vedere. Cred ca merita si drmul mai departe, asa cum l-a desenat Vlad pe tabla. Ce a fost amuzant si totusi adevarat a fost ca a observat ca de cate ori pronunta cuvantul curaj eu ridicam mana. Intradevar e un activator pentru mine, chiar daca nu am o tinta clara mereu, imi place sa accept provocarile. Si in general, exceptand momentele in care aleg munti prea mari, reusesc sa le si duc la bun sfarsit.

Inainte de a ne invata cum se face o echipa ne-a explicat cum se face un pitch de 30 de secunde (elevator pitch). Conceptul e de la americani, e unul foarte interesant dar de fiecare data cand cineva imi vorbeste despre el inteleg altceva sau ceva ce nici nu banuiam data trecuta. Prima oara cand am invatat sa fac un pitch dincolo de faptul ca era cel mai jalnic era facut dupa macheta (AFACEREA, INVESTITIE, PROFIT) iar cand la Netcamp m-am bagat sa tin acest pitch tot la un workshop al lui Vlad Stan in fata publicului l-am tinut pe cel invatat de acasa, cel facut pentru investitori, ca asa invatasem eu domnule tot de la ei. Bineinteles ca a fost total fail pentru ca publicul de data asta nu era format din investitori. De aici am trecut pe rand de la ideea de pitch diferit pentru ascultatori diferiti pana la aceea de acelasi pitch si pentru investitori si pentru echipa. Pentru cei ce nu inteleg despre ce e vorba ii invit sa stea cu ochii pe blogul lui Manafu ca sigur o sa fie si anul acesta Live is a pitch. Si intre a intelege asta si a practica zi de zi, minut de minut ata, credeti-ma ca e mare diferenta.

Sar peste cateva chesti despre mass marketing si care eu curba celor care adopta un produs si merg direct la subiect si anume echipa.

Aici lucrurile sunt destul de complicate, eu ma asteptam frumos ca un student ascultator sa invat solutia magica sa ma duc acasa sa fac o sedinta cu mica echipa de la digipedia.ro si sa aplic chestile super tarii care le-am invatat. Asta aveam eu in cap dar se stie ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ. Cert e ca desi am invatat multe nu am nici o idee cum sa le aplic. Singurul lucru clar a fost ca trebuie sa ma vad mai des cu echipa respectiva.

Astfel cand iti alegi partenerul intr-o afacere trebuie sa fi foarte atent la urmatoarele aspecte:

1. Segmentul. E foarte important ca ambilor parteneri sa le placa sa petreaca timpul cu oamenii din secmentul vizat.

2. Problema. Ii face placere sa rezolve problema respectiva.

3. Optiune de exit

La exist exista un principiu de care stiam dar pe care nu ma gandeam vreodata sa il aplic: „You cut I chose.” Sau spus mai pe romaneste pentru pretul pentru care sunt dispus sa iti cumpar partea este acelasi pentru care sunt dispus sa imi vand partea mea.

Ne-a mai sfatuit foarte clar sa stim ce fel de om de business suntem, Busines or Solution si sa ne alegem clar un partener din partea cealalta a baricadei. De obicei facem greseala sa ne alegem parteneri de acelasi tip cu noi si atunci apar problemele.

Atunci cand sunt multe idei e bine ca intr-o zi sa fie puse pe hartie la capitolul creatie si in alta zi sa se ia decizile, astfel in prima zi putem pune oricate idei avem in cap si ni se par woow pe hartie iar dupa cateva zile sa revenil la o intrunire cu partenerul sau partenerii si sa decidem care din ele raman si se realizeaza. Binenteles ca partenerul sau partenerii trebuie sa fie din acel core business de care am vorbit anterior.

CREATIE

DECIZIE

Small and Agile

Prea multe nu ne-a spus despre asta, exista carti o groaza, exista mute articole pe tema asta, eu am retinut una si anume sa fac iteratiile la o saptamana.
– Iteratii la saptamana, un nou spint

Aici am sincer de gand sa aprofundez asa ca daca aveti carti de recomandat, dar ceva asa mai usor pentru lenesi nu ezitati sa imi lasati un comentariu.

Concluzi

Cu ce am ramas eu in cap dupa aceste workshopuri sau poate dupa ultimul in mod special? Cu doua idei pe care vreau sa mi le scriu sincer pe perete atat la munca cat si acasa. Pentru ca un evenimentele din ultima perioada m-au pus pe ganduri rau de tot asupra a ceea ce sunt sau cine sunt.

Think out of the box. Think big.