Inca un an si e majora; asa imi zic, tragand speranta ca de la anul o sa aiba ea (firma) grija de mine si nu eu de ea. Poate o sa fie in stare sa stea pe propriile picioare, ma imbarbatez singur, numarand anii de cand cu bune si rele imi dedic timpul la Nanotel.
Am nevoie de o noua strategie
Anul acesta am incercat sa scalez si in felul acesta am invatat lucruri noi dar m-am si lovit de probleme noi. Oricum, anul acesta a fost despre scalabilitate si despre cum pot explora alte directii. De aceea, pentru la anul am nevoie de o strategie mai clara pentru astfel de directii. As putea spune ca anul acesta am experimentat ca pe baza rezultatelor sa pot face o strategie coerenta de dezvoltare pe unele dintre directiile explorate.
Sunt si directii noi pe care le-am pregatit doar pe hartie, dar despre ele o sa va spun doar la momentul in care devin ceva contret si nu doar idei intr-un excel si un document word.
Am concluzionat ca in planul strategic de dezvoltare trebuie sa fiu si eu inclus
Asta mi se pare cea mai grea parte din treaba asta cu strategia de dezvoltare. Desi am facut branding personal pentru altii si i-am ajutat la cresterea si dezvoltarea brandului personal, pe al meu l-am neglijat de foarte multe ori sau am dat cu el de pamant cand am avut ocazia sa postez lucruri doar din dorinta de a crea reactii si de a irita pe unii.
Asta inseamna multe iesiri din zona de confort, un control si o autocenzura a lucrurilor pe care le comunic si inca stau pe ganduri daca e sau nu atat de important sa fac asta. Traim intr-o lume superficiala, bazata pe valori superficiale si unde cei poleiti in cioburi stralucitoare au mai mult succes decat adevaratele valori.
Poveste cu talc
Acum cativa ani stateam la masa cu un manager. Cred ca v-am mai povestit discutia, cum ca o firma o tii 2-3 ani si pe urma faci exit si faci alta si balarii de genul asta, care m-au deranjat foarte tare pentru ca am tendinta de a le lua personal. Intamplarea face ca trec pe langa locatia aia saptamanal si de cate ori vad bannerul ala mare cu „Spatiu de inchiriat” imi aduc aminte de cat de „bun” manager a fost daca a dat faliment afacerea respectiva. Sunt sigur ca respectivul si-a gasit alt post bine platit de manager si vinde in continuare aceleasi bullshit-uri altora.
A fost un an bun
A fost un an bun; si daca nu erau alte probleme personale, pot sa spun ca este anul in care am simtit ca treaba asta cu antreprenoriatul (cu bune si rele) merita din punct de vedere financiar. Pot sa spun ca anul acesta a fost anul in care mi-am confirmat ca decizia mea de a-mi da demisia acum 4 ani a fost una buna. Sunt constient de riscurile existente pe piata si de faptul ca oricand lucrurile o pot lua razna, chiar au luat-o razna la un moment dat si anul acesta, dar cumva am reusit sa trec peste toate.
Asta ma face sa cred ca la anul lucrurile ar putea sta si mai bine si asta ma face sa tintesc spre obiective foarte inalte pentru anul viitor.
Scalare pe orizontala sau pe verticala
Ambele si nu doar atat, unele directii vor avea treaba cu antreprenoriatul, dar nu in mod neaparat cu Nanotel. Cum v-am spus si mai sus, asta ramane pe lista de surprize de anuntat la anul.
Pana atunci, luna decembrie o voi dedica in mare parte analizelor, datelor si proiectarii de strategii si procese pentru anul viitor.