Activarea criteriilor demografice in Google Analytics

Posted by

google_analytics De curand, Google Analytics permite statistici legate de datele demografice ale vizitatorilor nostri, adica varsta si sexul acestora. Pentru a avea acces insa la aceste date, trebuie sa faceti o mica modificare in codul de tracking Google Analytics.

Instructiunile pentru a face aceste modificari le gasiti mai jos. Oricum, dupa aceste modificari nu mai trebuie decat sa apasati un buton pentru verificarea codului si sa asteptati ca aceste date sa fie colectate si analizate.

Modificarea codului de urmarire Google Analytics pentru accesul la datele demografice

1. Identificati codul vostru de urmarire.

De obicei e pus in fisierul care contine footer-ul site-ului sau mai nou in fisierul cu headerul site-ului. De asemenea, sunt foarte multi care folosesc plugin-uri pentru a introduce codul de urmarire. Atentie daca pluginul permite inserarea intregului cod sau doar a id-ului dvs de urmarire. Daca permite doar inserarea codului acela cu „UA-xxxxx-y„, atunci cu siguranta trebuie sa faceti modificari in plugin sau sa gasiti un plugin updatat la zi.

2.Modificarea efectiva a codului:

Gasiti in codul dvs linia care contine acest rand:

ga.src = ('https:' == document.location.protocol ?'https://ssl' : 'http:// www') + ’google-analytics.com/ga.js';

Si inlocuiti-o cu linia de mai jos:

ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://' : 'http://') + ’stats.g.doubleclick.net/dc.js';

3. Verificarea codului apasand butonul de verificare din Google Analytics.

Se gaseste in partea de jos a paginii atunci cand incercati sa accesati Public -> Criterii demografice -> Prezentare generala.

Dupa acesti pasi, nu mai ramane decat sa astepti colectarea datelor si primele informatii legate de vizitatorii tai bazate pe sex si varsta. Daca nu te descurci cu implementarea, lasa-mi un comentariu sau contacteaza-ma si poate am timp sa te ajut.

3 comments

  1. În curând cei de la Google vor pune și adresa vizitatorilor în Analytics … mai dureză 2 – 3 ani, să ne obișnuim cu idea …

  2. Grig: daca ai sti cat imi doresc sa targetez anumiti oameni in campaniile mele adwords. De exemplu cat de tare ar fi sa pot face o campanie pe doar 5 oameni (echipa de marketing Samsung) si sa ma vada zilnic. 🙂 Sa le pun un mesaj de genul „Salut, azi nu am nimic sa va spun”.

    Oricum deja se poate targeta barbatii si femeile diferit, si ma gandesc sa fac asta si pentru Haotik.ro in curand. Poate o idee simpla de genul „Dragul meu / Draga mea … mesaj” sau poate ceva mai complex.

Comments are closed.