Noi iti aducem clientii la usa, dar trebuie sa le si raspunzi

Posted by

Ieri aveam nevoie sa gasesc o firma care produce jaluzele verticale. Desi puteam sa aleg si alte forme de research pentru a ajunge la o astfel de firma, am preferat sa dau o cautare pe Google dupa firmele din Ploiesti care produc asa ceva si sa cer o oferta pentru ceea ce aveam eu nevoie.

Practic am identificat pe primele 5-7 pozitii de pe prima pagina firmele din Ploiesti (dintr-un motiv care imi scapa, eu, personal, evit anunturile platite, nici macar nu dau click pe ele) si am trimis 5 e-mailuri explicand destul de clar ce am nevoie. Dintre cele 5 firme mi-au raspuns 2 pana astazi, una chiar ieri, cu care am schimbat ulterior inca vreo cateva e-mailuri si una astazi, careia i-am raspuns ca am facut deja comanda.

Daca tot detin o firma care se ocupa si de partea de optimizare seo a unui site, astfel incat sa fie afisat cat mai in fata de motoarele de cautare, am considerat ca este foarte corect ca, atunci cand cautam un furnizor, sa il cautam printre firmele care apar mai in fata in Google. Si sunt sigur ca nu sunt singurul care face asa. Nu am idee daca firmele respective au ajuns acolo pentru ca cineva s-a ocupat de o optimizare seo pentru ele sau daca pur si simplu au ajuns acolo fara sa investeasca niciun leu in promovarea online. Oricum, e putin relevant, probabil pe nisa aceasta sunt destul de putini cei care cauta online, pentru ca in final tot la magazin trebuie sa ajungi ca sa alegi modelul si culoarea preferata.

Ce vreau insa sa subliniez in acest articol este faptul ca degeaba ai un site aratos, bine optimizat si pozitionat pe anumite cautari, daca nu comunici cu potentialul client (mare, mic, nu conteaza, pentru ca te recomanda mai departe daca e multumit) si daca nu ii oferi un pret bun. De exemplu, pentru a vedea cam care sunt preturile pe piata, m-am dus si la o firma aflata vis-a-vis de locatia noastra, pentru a cere o oferta, dar nu mi-a placut nici tratamentul aplicat, nici oferta de pret.

Ca sa va mai dau un exemplu negativ, inca astept un e-mail de la doamna aceea de la vanzari de la Mazda Ploiesti, cu oferta de leasing. Am inteles ca noul model CX-5 e la mare cerere si ca avea la vremea respectiva (luna aprilie) deja vandute nu stiu cate masini si, daca faceam comanda, abia in luna august putea sa mi-o livreze. Probabil cei care s-au inghesuit asa la noul model plateau cash, au dat avans probabil clienti mult mai importanti decat mine, probabil ma cauta ea cand nu mai are clienti si cel mai probabil o sa ii raspund ceva de genul: „da, sunt in continuare interesat, dar revin cu un raspuns sigur peste X luni”, unde X este numarul de luni care i-au trebuit ei sa-mi trimita oferta. Asta daca intre timp nu mi-am achizitionat-o.

Revenind la subiectul acestui articol, vreau sa subliniez inca o data ca firma care te ajuta sa te promovezi e un partener care iti poate aduce clientii la usa, dar ramane la latitudinea ta sa le deschizi usa si sa ii primesti sau nu cu bratele deschise si cu o oferta buna.