apr. 25

Agentiile de PR au ucis blogosfera

PR pressa Agentiile de PR au ucis blogosfera Ca un criminal aprig care este, dupa ce a ucis presa, agentia de PR vine sa ucida si blogosfera. Daca ai un blog, nu poti decat sa fugi din calea napastei care vine pe mail. Sau poti sa dai delete la mail si sa speri ca va ucide restul blogurilor, iar tu scapi.

Pentru ca mereu cineva trebuie sa gaseasca un vinovat. Si, chiar daca am inceput in gluma, nu stiu daca va dati seama ca este o problema extrem de serioasa. Am putea chiar sa iesim in strada, noi bloggerii, sa protestam impotriva agentiilor de PR.

Ce e de facut?

Majoritatea comunicatelor de presa vin prin newslettere sau printr-un soft de newsletter, asa ca primul pas pe care il poti face in lupta ta contra agentiilor de PR este sa dai unsubscribe sau sa le soliciti sa nu iti mai trimita mailuri. Am facut asta de cateva ori si nu s-a suparat nimeni. Daca totusi doresti sa stii cam ce se mai intampla si nu doresti sa faci asta, poti sa ii dai delete imediat ce l-ai citit.

Problema este insa faptul ca vor fi alti 100 de bloggeri care vor scrie. Mai bine sau mai prost decat tine. Chiar crezi ca observa cineva ca tu nu ai scris?

Prietenia cu PR-istele

Adica ai o prietena, lucreaza la o firma de PR si are nevoie de ajutorul tau sa dea bine in fata sefilor. Nu o ajuti? Ce prietenie e asta, daca atunci cand un prieten are nevoie de ajutor, tu nu poti sa il oferi? Eu am cateva domnisoare care au fost mereu dragute cu mine si, daca ma roaga sa scriu ceva, prestez imediat, gratis, pentru ca sunt ele dragute, pentru ca mi-au raspuns frumos la mailuri de cate ori le-am intrebat ceva si pentru ca m-au sfatuit intotdeauna de bine. Si nu sunt singurul care procedeaza asa. Ghinion pentru tine care te plangi ca nu mai vin bani de la companii si trebuie sa dai neaparat vina pe cineva.

Nimanui nu-i pasa

Daca crezi ca vreo companie este afectata de faptul ca tu nu scrii despre “stirea ei de interes national” pe blog, tin sa te anunt ca te inseli amarnic. Daca i-ar pasa cu adevarat, mailul continand datele de comunicat ar contine si un buget pentru tine. Dar o companie este interesata sa gaseasca solutii cat mai ieftine de a ajunge la potentialii clienti. Nu-i pasa daca tu mori de foame, daca gaseste alti 10 blogeri care scriu gratis si care au traficul insumat de doua ori mai mare decat traficul tau.

Erata

Daca nu va place cele scrise de mine mai sus, va invit sa cititi doua articole interesante pe acelasi subiect la Vali si la Alex Mihaileanu.