Cu aranjamente pe ultima suta de metri, am reusit in cele din urma sa rezolv tot ce era de rezolvat, pentru a putea participa ieri la conferinta Antreprenor 2.0 desfasurata la Ploiesti. O conferinta pe care mi-ar fi parut rau daca as fi ratat-o, in care am cunoscut oameni noi, am mai invatat cateva lectii de viata si antreprenoriat si am primit feedback si sugestii la ideea mea cu HUB-ul.
Imi pare rau ca nu m-am inscris si pentru finantare cu ideea aceasta, o oportunitate ratata, dar asta nu inseamna ca nu lucrez in continuare la idee si la modalitatea de a o pune in practica.
Despre antreprenoriat – Marius Ghenea
O prezentare lunga, specifica lui Marius Ghenea. Am notat multe idei bune din prezentarea lui, am si ras la exemplele de afaceri pe care am lucrat. Inchipuiti-va un plan de business pentru o afacere cu cosciuge, sau cu rochii de nunta. Oricum, a fost interesant, chiar daca eu il mai auzisem de atatea ori pe Marius vorbind despre aceste subiecte.
- ideile nu trebuie sa fie neaparat unice, dar trebuie sa aiba un element de inovatie in ele;
- pot iesi idei bune din combinarea mai multor idei;
- nu stiam ca Marius Ghenea nu are pagina pe facebook, mi-ar placea sa vad acolo poze din calatoriile lui, de exemplu, oricum are o pagina de facebook a cartii lui, unde veti gasi si alte resurse utile, legate de antreprenoriat, asa ca va invit sa ii dati like: facebook.com/antreprenoriat ;
- oriunde ne-am afla, exista oportunitati;
- pot exista idei bune care nu sunt lansate la momentul si locul potrivit. Ca exemplu a fost prima tableta facuta de Microsoft prin 2001, dar care din cauza lipsei unei conexiuni, precum cele de azi prin 3G/4G, nu putea avea succes.
- exista numeroase metode de a genera idei: brainstorming, reverse brainstorming, focus group etc. …;
- randamentul scade odata cu riscul.
Mi-a placut povestea cu Ford si linia de productie, despre modul in care s-a putut lua o idee din cu totul alta industrie (cea a prelucrarii carnurilor) si cum a fost transpusa intr-o inovatie in industria auto.
Daca vreti sa faceti brainstorming, e bine sa va documentati inainte despre cum se face in modul corect:
- Ai nevoie de un mediator care sa vegheze la respectarea regulilor.
- Ai nevoie de un timp limitat pentru o sedinta de brainstorming (cred ca am mai scris undeva pe blog ca se recomanda o ora, maxim o ora jumatate).
- Niciunul dintre participanti nu are voie sa contrazica o idee.
- De asemenea, nu se face brainstorming la o bere. Deci este exclus alcoolul din aceasta ecuatie.
Ne-a mai povestit despre cresterea vanzarilor la clentii existenti, dar si sa fim atenti la perioada de recurenta pentru produsele si serviciile oferite.
Ne-a mai recomandat de asemenea preturi psihologice. Ca mie nu-mi place sa folosesc asa ceva, dar pana la urma daca efectul rezultat este o crestere a vanzarilor, de ce sa nu folosesc si aceasta tactica? Deci de azi un advertorial pe blog costa 99.00 de euro.
De asemenea, mi s-a parut interesanta si gasirea unor solutii de credit pentru clienti, in felul acesta reusind sa vinzi un produs scump catre mai multi clienti.
Pentru recunoasterea oportunitatilor, ai nevoie de:
- scoala;
- experienta;
- networking;
- intuitie (cu mentiunea ca uneori intuitia poate da gres).
24 de pasi de parcurs in antreprenoriat – Peter Barta
Inceputul prezentarii lui ne vorbeste despre doua tipuri de afaceri, cele de tip IMM si cele bazate pe inovatie. Am aflat de asemenea de o cafenea foarte interesanta din centrul vechi si despre cum s-a nascut respectiva afacere. Sper sa ajung pe acolo cat de curand si sa va povestesc separat intr-un articol despre ea, ca sigur este un subiect interesant. Pana atunci, va spun numele cafenelei: Merci Charity Boutique, iar daca ajungeti pe acolo inaintea mea, va astept cu un guest post despre ce ati gasit acolo. Bineinteles, daca binevoiti sa faceti asta.
Am mai invatat despre faptul ca uneori poti avea 2 mesaje complet diferite, pentru 2 tipuri diferite de clienti. Ca exemplu, Peter a vorbit despre eBay, dar cred ca se aplica asta mult mai bine in cazul blogurilor. Un mesaj pentru agentii si un mesaj pentru cititori. Am sa lucrez la asta si de asemenea am sa va explic intr-un articol separat mai pe indelete despre ce e vorba.
De asemenea, am mai inteles ca e bine sa integrezi site-ul web in strategia de dezvoltare a afacerii, nu sa-l faci doar ca sa fie facut. Asta m-a facut sa ma gandesc ca poate trebuie sa mai revizuiesc putin si site-ul Nanotel, ca e de multa vreme lasat in paragina.
Ne-a mai vorbit despre concurenta si despre cum aceasta poate veni din zone de afaceri total diferite.
De unde poti incepe o afacere?
- de la idee,
- un brevet
- si pasiune
Din punctul meu de vedere, pasiunea este cea mai importanta dintre toate.
Cloud Business Development Manager – George Cozos, Microsoft Romania
Ne-a vorbit despre alternativele pe care le ai in cloud, despre gestionarea mai usoara a serviciilor in cloud si despre multe alte chestii amuzante. Se putea si mai bine, zic eu, dar cred ca spun asta doar pentru ca sunt deja obisnuit cu alt nivel al prezentarilor oferite de catre evanghelistii Microsoft.
prSTEPS – Alexandra Dumitru
O trecere normala, pe care am mai vazut-o si la altii, de la angajat la antreprenoriat. Facand exact aceleasi lucruri si facand ceea ce iti place. O trecere pe care sper sa o fac si eu cat de curand.
ThinkBusiness – Iulian Serban
Pe Iulian Serban il stiam de pe tren din vedere si am fost surprins in mod placut cand am aflat ca imi citeste blogul. Apoi, in timpul prezentarii am inteles si de ce, cat si faptul ca povestea afacerii lui a inceput cu un blog.
O prezentare deosebit de interesanta. Modul in care treci, pe rand, de la un blog personal la un alt blog mai nisat, ca apoi sa mai faci un blog si in final sa rezulte o afacere. Daca vreti sa vedeti cum se face tranzitia de la un blog la o afacere, cred ca fondatorii acestei afaceri va pot povesti foarte multe despre asta. Despre ThinkBusiness si o oferta interesanta am sa va vorbesc cred ca luni, intr-un articol separat.
Gerada Tur – Otilia Radu
Care esti visul tau? Cam asa a inceput prezentarea, desi intr-un mod putin inedit. Asta arata ca exista oameni care viseaza si care isi indeplinesc visele, desi au avut parte de multe obstacole. Iar daca visul tau este o plaja alba si mult soare, cu siguranta ar trebui sa o asculti pe Otilia Radu vorbindu-ti despre afacerea ei. Cu siguranta o sa-ti placa.
Hai sa iti spun si eu una…Ca sa faci afaceri ca lumea trebuie sa fii nascut pentru asta. Poti urmari n! cursuri de antreprenoriat ca cel mult vei fi mediocru, daca nu esti nascut pentru business.
Greu de crezut, insa este la fel ca in arta. Poti studia pianul insa daca nu ai talent, degeaba-nu vei canta decat ca un chinez in mod repetitiv.
Avand in vedere ca ma cunosti atat de bine, ce crezi sunt facut sau nu pentru asa ceva?
Salut-hmmm…ma prinzi in momente de sinceritate si nu e bine…oricum, ceea ce am de spus este ok-adica: Forta de munca ai din greu. Deci baza este asigurata. Level 2-idei noi cu care sa surprinzi piata iti circula prin sinapse cu viteze ametitoare-deci ai si level 2 asigurat(iti amintesti ideea cu paravanele saci de la paintball?)
Level 3-organizare si meticulozitate-esti ok insa, fa-i loc Danutei si sunteti o echipa super ok.
Level 4-Viziune si strategie-tu, Danuta plus fratelo(desi e cam ocupat acuma cu ala micu)
Acuma ca tot ti-am scris de bine, vezi pe unde ma bagi si pe mine in business ca tot vreau sa vin in tara.
Nu uita…defectul major al majoritatii romanilor(nu neaparat ca sunt romani, insa cel putin stiu ca asta e situatia in tara)-toti cred ca stiu sa faca afaceri.
Si hai sa iti mai spun o chestia ciudata: In ultimii ani, carca de prieteni, cunoscuti, cand ii intreb ce mai fac sau ce fac, imi raspund ca sunt antreprenori. Ok, intreb anul trecut pe cineva, bine, bine, esti antreprenoare, insa ce faci exact? Cu ce te ocupi? Ce Domeniu? Cum merge?
Raspuns: Aaaa, acuma studiez piata…A trecut un an si tot studiaza piata si tot antreprenoare este…
Si stii de ce ma prinzi in momente mai mult decat sincere? Pentru ca de 10 zile incerc sa iau legatura si sa pun la punct livrarea unui tort in Campina-tatalui meu-iar un rahat de comanda m-a costat pana acum zile intregi de telefoane care nu merg,merg dar nu raspunde nimeni, merg dar raspunde faxul, la e-mail nu raspunde nimeni, raspunde cineva la telefon insa modelul din catalog/web site nu se mai face, se face ceva pana la urma insa nu se face livrare. Asa ca acum dau telefoane sa ia cineva tortul de la ei si sa il duca acasa, cineva caruia trebuie sa ii trimit bani prin MoneyGram…Adica un rahat total.
Na, poftim model de antreprenori de succes din Campina si Ploiesti(am periat si Campina si Ploiesti, apropo) care culmea livreaza produse de patiserie chiar si la Cotroceni…Asa cofetari, asa tara, asa Cotroceni.
Na…da-le cursuri de antreprenoriat…
Ca sa faci business trebuie in primul rand bun simt si respect fata de client. La noi, nu este nici una nici alta…
Apropo, stii cum zicea Nicolae Paulescu studentilor, ca trebuie ingrijit bolnavul?
Nu ca pe un bolnav, nu ca pe un om nu ca pe un frate, ci ca pe Dumnezeu!
Paralela o poti face singur.
multumesc de feedback, eu ma gandeam ca o sa fie mult mai critic 🙂 dar chiar m-a bucurat ca nu este asa.
Si eu inspectez cateva directii dar sti a atunci cand ma apuc de ceva, apai muncesc sa si iasa ceva. Deocamdata blogul e principalul focus pana la finalul acestei luni. A seasa luna din acest an. Apoi urmeaza 6 luni in care probabil voi decide daca incerc altceva, contiuni in directia asta, imi vad de job, etc
Frumos articol. Multa bafta cu HUB-ul.