Aug 2

Dupa Startup Summer Challenge 2017

Dupa Startup Summer Challenge 2017

Dupa cum bine stiti, vreme de 3 saptamani am organizat in cadrul HUB/23 o competitie adresata studentilor, prin care acestia nu doar ca si-au dezvoltat propriile proiecte, dar si-au dezvoltat si abilitatile de antreprenori prin intermediul diverselor workshop-uri care s-au organizat pentru ei, dar si a misiunilor zilnice pe care le aveau de rezolvat in cadrul competitiei.

Inainte de a va povesti insa cum a fost si cum s-au vazut lucrurile prin ochii organizatorului, as vrea sa multumesc celor care m-au sprijinit in aceasta actiune, in primul rand sponsorilor care, alaturi de mine, au marit miza competitiei prin premiile atractive oferite: ALMO New Learning ConceptHollywood Beauty AcademyAVON Ploiesti 007 si, nu in ultimul rand, lui Claudius Dociu. De asemenea, vreau sa le multumesc si celor care si-au pus la bataie timpul pentru workshop-urile organizate in timpul competitiei: John Cristea, din nou Claudius Dociu si Iuliana Dragnea. Multumesc, de asemenea, si doamnei Gabriela Moise care ne-a sustinut in tot acest demers si ne-a facilitat accesul la grupele de studenti de la specializarea Informatica de la UPG Ploiesti si nu uit sa multumesc nici studentilor care au avut curajul si curiozitatea de a se inscrie in competitie.

Cum a fost, cu bune si rele, prin ochii organizatorului

In primul rand, un asemenea eveniment necesita o investitie de timp si de bani importanta din partea organizatorului. Si daca banii pana la urma ii faci, timpul pe care l-am dedicat acestui maraton antreprenorial de 3 saptamani s-a cunoscut in finantele firmei. Pe de alta parte insa, satisfactia ca am reusit sa educ si sa invat lucruri noi pe altii aflati la inceput de drum, e cu mult peste toata pierderea din firma. Speranta ca poate 2-3 dintre ei isi vor face in curand (poate dupa terminarea facultatii) propriile firme, aduce si ea un plus la satisfactia generala pe care a generat-o acest eveniment.

De asemenea, am invatat multe si eu, atat in cadrul workshop-urilor organizate, cat si zi de zi, observand comportamentul si modul de lucru al fiecarei echipe. Am inteles inca o data de ce o idee buna nu intotdeauna iese la lumina si de ce succesul vine din munca asidua, zi de zi, ora de ora.

Am inceput ieri o noua luna plin de energie, plin de sperante si stiind ca succesul nu vine, ci te indrepti tu catre el, zi de zi, prin actiunile tale. Desi a fost prima luna anul acesta in care am inregistrat pierderi si nu mai inregistrasem pierderi de vreo 10 luni, am trecut peste aceasta pierdere mai usor ca niciodata si asta datorita faptului ca satisfactia a ceea ce am reusit sa fac acopera cu succes la nivel emotional pierderea financiara.

Ce mi-as fi dorit

Mi-as fi dorit si mai multa implicare din partea studentilor. Una dintre echipe a pierdut tocmai din cauza delasarii si a faptului ca presupuneau ca vor rezolva maine problemele pe care nu le-au rezolvat azi. Mi-as mai fi dorit sa pot oferi premii mai mari, in valoare de peste 1000 de euro. Mi-as mai fi dorit sa am parte si de sustinerea mai multor oameni, de exemplu la un moment dat, cand cautam sponsori, cineva (ma refer la o firma, nu la o persoana fizica) mi-a spus ca ar putea sa-mi ofere ceva carti mai vechi pe care le au ei dubluri in biblioteca si am spus NU, daca le voi oferi carti, acestea vor fi carti noi, de business/economie/antreprenoriat/dezvoltare personala, actuale cu epoca in care traim si nu carti vechi. Si nu, nu este vorba de Liviu de la Anticaffe New Experience, sunt sigur ca nu ar fi facut asa ceva.

La final de competitie

Am avut emotii la fel ca si participantii; desi eu imi formasem o parere despre cine ar merita sa castige competitia, la jurizare se putea intampla orice, am avut totusi placerea sa constat ca rezultatele jurizarii ar fi fost aceleasi si daca nu as fi fost in juriu, cumva juriul a penalizat, la fel ca si mine, nefunctionalitatile din aplicatii sau lipsa unui design atractiv.

Pregatim, sau mai bine zis, ne pregatim de Startup Winter Challenge 2017. Inca nu stim exact in ce format se va desfasura, daca se va desfasura, momentan trebuie sa ne pregatim mai bine financiar, pentru ca astfel de evenimente sa nu mai afecteze bunul mers al propriei companii. Oricum, din toamna vom avea si alte evenimente la HUB/23 si avem usa deschisa oricarui tanar antreprenor care vrea sa isi inceapa o afacere. Sunt oameni care deja au beneficiat de suportul nostru si speram ca si altii sa capete curajul sa ne treaca pragul.

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.