dec. 17

Identifica-ti canalele de comunicare cele mai eficiente

Nu o sa spun ca seo nu conteaza dar exista unele cazuri in care nu seo vinde ci altii prin tine. Cu alte cuvinte poti sa ii lasi pe alti sa faca seo pentru tine. Asta nu insemana ca nu trebuie sa fi atent la optimizarea siteului tau.

In cazul meu am descoperit ca sta foarte bine la cautarea dupa incarcare electronica cu paypal sau incarcare cartela  paypal, ceva de genu un post de pe invatam.net. Initial nu am stiut ca defapt nu siteul in sine vinde bine ci defapt cei din google ajung acolo si apoi la mine pe FastPay.ro. In prima faza am observat ca de cate ori comentam ceva cresteau vanzarile, si mai ales ca apareau clienti noi. La un moment dat scriam pe acolo doar ca sa am vanzare mai buna.

Apoi am stat de vorba cu cativa clienti, un mic studiu de piata ca sa vad de unde afla clientii noi despre FastPay.ro. Primul raspuns a fost dupa invatam.net, dupa care raspunsul a continuat, defapt am cautat pe google si am gasit forumul ala si acolo am citit si aflat despre FastPay.

Daca la inceput nu am fost foarte atent ce se intampla acolo, acum monitorizez constat discutile de la postul respectiv si il folosesc ca un canal foarte eficient de a comunica cu clientii. Daca ei sunt acolo si acolo vor sa puna intrbari, atunci si eu sunt acolo ca sa le raspund. Acum sa nu va inchipuiti ca daca sunt 100 de forumuri stai pe toate sa raspunzi la toate criticile tampite care apar, doar alegi cateva care vezi ca iti generaza ROI si pe alea le monitorizezi.

Ce rost are sa investesti sute de euro in SEO cand poate alcineva sa o faca si tu doar sa culegi roadele? Uneori e mult mai eficient sa iti concentrezi atentia pe inbunatatirea servicilor pentru ca daca oferii servicii de calitate vor vorbi altii despre ele.