mart. 31

Intamplari de la clienti: Cumpara domeniul!

Intamplari de la clienti: Cumpara domeniul!

Zilele trecute ma suna un bun amic sa-mi spuna ca are pe cineva care vrea un site si imi stabileste o intalnire cu respectivul domn. Ajung la intalnire, povestesc ce am de povestit, explic ce tarife am, cum lucrez, ce lucrez, ce fac si ce nu fac si ajungem la partea cu inregistrarea unui domeniu.

Aici, ca de obicei, ii explic omului ca domeniul il cumpara el, pe numele lui, ca nu se stie niciodata, poate crap, poate ne certam, e bine sa aiba controlul domeniului si sa fie al lui pentru orice eventualitate in care o relatie se strica. Ii explic, de asemenea, ca trebuie putina munca de cercetare, ca multe domenii bune sunt luate si accept sa ne uitam impreuna dupa cateva sugestii, mai mult sa ii arat cum poate verifica daca un domeniu e liber sau nu.

Primul domeniu e luat, al doilea e luat, dupa inca vreo cateva incercari gasim unul disponibil. „E bun, sa-l cumparam acum”, zice clientul. „Nu e cea mai buna solutie, eu zic sa mai cautam, sa mai vedem si alte domenii, sa facem o lista cu cateva din care sa alegem ce e mai bun, ca unele idei bune pot sa vina si in urmatoarele zile”, ii zic eu. Il conving in cele din urma sa nu il cumpere atunci pe loc, desi imi explica faptul ca dupa intalnire el o sa aiba altele pe cap si nu mai sta sa caute domenii libere.

Dupa ce facem o lista de 10, gasim unul care, din nou, i se pare foarte bun. Nu scap de el si fac cererea de inregistrare pe loc pentru el. Continuam cautarile, eu ca poate nu-s cele mai bune solutii, ma uit si prin adwords la cuvintele cheie respective (pentru care nu aveam prea multe cautari), el o tine pe a lui, ca sa-l luam si pe asta, sa-l luam si pe asta. Ii explic ca la un moment dat aveam si eu 150 de domenii bune si am vandut din ele, ca nu aveam timp sa ma ocup de toate. Ca totusi unul costa bani si ca nu are rost sa ia foarte multe. La insistentele lui, il cumparam si pe al doilea.

Al treilea chiar era bun, nu avea rost sa-l mai conving sa nu-l ia, ca pe al treilea l-as fi luat si eu. Inca o comanda, inca un domeniu luat.

Haideti sa mai incercam cateva variante, zice el… luat, luat, disponibil… hai sa-l luam…. incerc sa ii explic ca deja am cumparat 3 domenii si ca fiecare din ele implica un efort de mentenanta lunara, ca trebuie facut un site pentru fiecare din el, ca ar fi bine sa ne oprim aici… clientul nu si nu…. il luam si pe al patrulea. Ce credeti, ca ne-am oprit aici?

Dar sa vedem si cu cuvintele astea, dar si cu astea, notam iarasi cateva idei si iarasi dam de un domeniu bun. Cu nu prea multa tragere de inima, fac si comanda pentru cel de-al cincilea domeniu, dupa care ii spun direct: „Ne oprim aici, ca altfel cumparam domenii pana maine dimineata”.

Trei ore a durat intalnirea si m-am ales cu 5 site-uri de facut, daca il mai punem la socoteala si pe cel al firmei, cred ca sunt chiar 6. Oricum ar fi, nu am mai intalnit asa ceva pana acum, eu sa trag de client sa nu cumpere si el sa cumpere. Ma intrebam cat de convingator am fost despre importanta unui domeniu, ca sa nu mai fiu si data viitoare.

P.S. Nu va dau domeniile acum, dar o sa le regasiti in curand pe pagina de portofoliu a firmei. Sa vedem daca din lista cu alte domenii mai alege ceva; daca nu, o dau gratis si altora care ar putea fi interesati.