apr. 3

Review longboard electric Freewheel M2

Review longboard electric Freewheel M2

Pentru ca ma dau de mai bine de doua saptamani cu un longboard electric Freeweel M2, m-am gandit ca e vremea sa ii fac si un scurt review, in eventualitatea in care, printre cititorii mei, sunt si pasionati de astfel de sporturi (stiu ca sunt) si care vor vrea sa isi achizitioneze un longboard electric, menit sa aduca un plus de distractie, dar si sa ii transporte intr-un mod placut si rapid in diferite puncte ale orasului.

Dupa cate stiti, am testat de-a lungul timpului tot felul de dispozitive de deplasare, de la skateboard-uri si longboard-uri standard, pana la SoloWheel, trotinete electrice sau alte dispozitive de deplasat prin campusuri, parcuri si, de ce nu, si prin oras. Ei bine, longboard-ul electric Freewheel M2 se afla clar in topul preferintelor mele, inca ma gandesc daca sa-l plasez pe locul 1 sau 2 dupa SoloWheel, care nu era atat de util pentru deplasare, dar era mai distractiv sa te deplasezi cu el si, de asemenea, mai dificil . Oricum, puteti citi primele impresii despre acest longboard aici.

Atentie! Desi eu ma dau in continuare fara casca, genunchiere, cotiere si protectii incheieturi, va sfatuiesc din tot sufletul sa va cumparati echipament de protectie. Lipsa genuchierelor mi-au dat inapoi afacerea cu cel putin 6 luni, am trect prin doua operatii la genunchi si acum, la 9 luni dupa fractura, piciorul inca nu e ca nou. Adevarul e ca am trecut aseara pe la Decathlon cautand niste mingii de golf si ceva pantofi sport, dar am uitat cu desavarsire sa ma uit dupa protectii.

 

Caracteristici importante (pentru mine) la Freewheel M2

Rotile de silicon sunt primul si cel mai important aspect al acestui longboard electic. Din pacate, drumurile din Ploiesti nu-s asa de fine si bine asfaltate, de obicei au multe crapaturi, petice si chiar si pistele de bicicleta pe alocuri sunt impracticabile. Dar sunt si cateva drumuri pe care, fara sa exagerez, alunecarea este atat de fina, incat pur si simplu ai impresia ca plutesti.

Greutatea este o alta caracteristica ce mi s-a parut importanta la el. Desi celor care au pus mana pe el li s-a parut greu, mie mi se pare destul de usor de transportat si in mana, mai ales ca placa are un maner de care o poti tine foarte usor atunci cand nu te deplasezi pe el. De exemplu, daca la trecerea de pietoni bordurile era inalte, am preferat sa trec strada cu el in mana, asa cum era si normal. O bicicleta normala are cam 10-12 kg, iar vehiculele electrice in general, din cauza bateriilor, au si ele cam tot pe acolo. Ei bine, Freewheel M2 are doar 7.9 kg, ceea ce il face mai mult decat transportabil. Adica nu l-am simtit nicio clipa ca fiind ceva greu de transportat.

Autonomia este iarasi o caracteristica la care acest longboard castiga puncte in fata altora de pe piata. Desi la carte se vorbeste de o autonomie de 25 km, in practica, atunci cand ai 109 kg + un rucsac in spate de 4-5 kg (nu l-am mai cantarit recent) si cateva pante de urcat, aceasta autonomie cu siguranta va scadea. De asemenea, pe distantele lungi si drepte, am obiceiul sa tin butonul de la telecomanda la maxim, fara a-l lasa sa mearga din inertie nicio clipa. Cu alte cuvinte, chiar si in conditiile acestea, sa zicem mai extreme, m-am deplasat in jur de 16-17 km. Oricum ar fi, nu am ramas niciodata fara baterie decat atunci cand l-am supus la conditii grele de testare, adica m-am dat si m-am tot dat, pana s-a terminat si ultima picatura de curent din el. Chiar daca ramaneti fara curent, poate fi folosit ca un longboard normal, ceea ce este iarasi o caracteristica importanta a lui.

Viteza este si ea impresionanta. Multa vreme am crezut ca astfel de dispozitive sunt limitate la 20 km / ora din motive de siguranta (a ta si a celor din jur). In conditiile de mai sus (greutate de 110-115 kg), viteza maxima la care am ajuns, masurata pe GPS, a fost de 25-26 km / ora. Desi poate parea putin, va spun ca e o viteza la care, in caz de ceva, nu prea mai poti sari de pe placa in siguranta. Nu sunt atat de sigur ca as fi vrut sa prinda 30 km / ora. Acum cred ca sunt si putin subiectiv si, daca as fi scris review-ul in urma cu 10 luni, probabil as fi zis ca deja caut pe net o metoda de a duce viteza de la 30 la 50 km / ora. Oricum, in conditiile in care in oras gasesti tot felul de crapaturi sau pietre pe asfalt, nu recomand sa mergeti in maxim, stiti vorba aia: faceti ce zice popa, nu ce face popa, eu merg de multe ori cu el doar in maxim, ma iau la intrecere cu masinile de pe strada si pe traseele comune cu autobuzul, de multe ori ajung inaintea lui in statii din cauza semafoarelor la care e nevoit sa stea pe loc, spre disperarea pasagerilor care probabil isi spun in gand: „Iar trece asta pe langa noi?”.

Designul. Daca vechiul meu skateboard arata ca ceva mai homemade, o cutie mare de plastic dedesubt, cu componentele si bateria, o mufa industriala la incarcator, un buton de pornit/oprit ca pe vremuri, ei bine, M2-ul are un buton modern de pornit/oprit, de mici dimensiuni, o mufa de incarcare aproape insesizabila si un design superb din toate punctele de vedere.

 

Cateva elemente contra

Chiar daca sunt super incantat de el si merita toti banii, sunt si cateva elemente de care nu sunt pe deplin satisfacut.

Maneta de comanda. Nu sunt sigur 100%, pentru ca nu am putut niciodata reproduce exact bug-ul despre care va vorbesc, dar am senzatia ca, daca mergi la viteza mare, il lasi pe liber si apoi incepi usor sa accelerezi, el de fapt franeaza. E putin deranjant, mai ales ca, stiind ca vei accelera, vei muta corpul spre partea din fata a longboard-ului si cand acesta incepe sa franeze nu e foarte confortabila senzatia. Oricum se intampla rar si ma intreb daca nu cumva, asta este fie din cauza adrenalinei apas eu prea tare pe butonul de pe maneta si astfel declansez cumva o reactie de franare, sau daca am ramas cu sechele si franez in mod inconstient. Stiu ca la celalalt, cand franam, apasam pe butonul respectiv de mai avea putin si intra in interiorul carcasei. Am tot incercat sa reproduc constient „bug-ul” si nu am reusit, deci fie nu se repeta prea des, fie fac eu ceva aiurea cu degetul.

Timpul de incarcare. Cred ca se putea mai bine, trei ore mi se pare mult, cred ca dureaza aproape 4 daca l-ai descarcat complet. Sunt din nou nevoit sa compar cu vechiul skateboard electric, unde incarcarea se facea cu ajutorul a 3 fire, ma intreb daca nu cumva avea 2 acumulatori in paralel, iar la incarcare incarca pe amandoi simultan, separat. Pe de alta parte, ma gandesc la faptul ca o astfel de incarcare mai lenta (mufa are doar doua fire) mareste durata de viata a bateriei.

Distanta de franare. E o caracteristica pe care nu stiu daca sa o pun la pro sau la contra, am ales sa o pun la contra, desi din punct de vedere al sigurantei e o chestie pro. Practic, nu as putea spune ca franeaza, ci mai mult ca incetineste si apoi franeaza. Eram obisnuit de la vechiul skateboard electric sa se blocheze total roata si sa mearga taras prin alunecare, cu alte cuvinte daca aveai nevoie sa franezi brusc, te cam opreai in cativa metri (daca reuseai sa nu zbori de pe el). Ei bine, la Freewheel M2, distanta de franare este mai lunga, incetineste destul de rapid si abia dupa ce ajunge la o viteza foarte mica se blocheaza rotile. Prima oara cand am franat, am fost luat prin suprindere, acum m-am obisnuit si nu mai pare o problema atat de mare. Inca ma intreb daca nu ar fi trebuit trecuta totusi la pro aceasta caracteristica.

Garda mica la sol. Cred ca v-ati dat deja seama ca modul in care utilizez eu un astfel de longboard nu e tocmai clasat la „conditii normale de utilizare”, astfel incat obisnuiesc sa sar cu el bordurile de inaltime medie. Sa le si urc nu prea mai am curajul. Ei bine, probabil gandindu-ma ca e ca la masina, am luat astfel de borduri pe diagonala in primele zile si i-am lasat cateva zgarieturi bune pe protectiile de la motorasele din spate si mai alex pe ax. Motiv pentru care am hotarat ca e mai bine sa le sar perpendicular, doar nu credeati ca nu le mai sar. Chiar si asa, bateria nu a luat pana acum nicio zgarietura, semn ca e bine pusa si are dimensiunile potrivite pentru acest longboard.

 

Oferta de pret

Pe site-ul oficial, freewheel.ro, pretul este de 2699 lei pentru Freewheel M2 si de 1999 lei pentru Freewheel M1. De asemenea, daca va abonati la newsletter, primiti un voucher cu un discount de 10%. Daca deja ati folosit acest discount, o sa va invat cum sa mai faceti rost de un discount de 10% separat (bineinteles ca cele doua nu se cumuleaza).

 

Galerie foto

 

Video Longboard Freewheel M2 filmat cu ajutorul dronei

Mai jos ma puteti vedea cum ma dau cu longboard-ul in timp ce sunt urmarit si filmat cu ajutorul unei drone.

 

Video Longboard Freewheel M2, camera fixata de manerul longboard-ului

 

Video Longboard Freewheel M2, camera fixata pe selfie stick

 

Ti-a placut acest articol? Sustine-ma pe Patreon!