aug. 16

Intrebari din blogosfera: Concursuri pe blog, pro si contra

 Saptamana aceasta am primit o intrebare chiar de la Dana Schiopu, adica sotia mea. Ea ma intreba daca recomand sau nu concursurile pentru bloggerii incepatori. I-am spus sa imi lase intrebarea in articol si astfel m-am trezit cu o intrebare mult mai complexa: „Daca esti un blogger (cat de cat) incepator si vrei sa-ti promovezi blogul, este bine sa faci asta organizand concursuri pentru cititori din finante proprii?

Primul raspuns care imi vine in minte este o mica gluma: Daca ai de gand sa bagi si tu bani in blog, o sa murim de foame. Dar, dincolo de acest aspect, trebuie sa recunosc ca e o intrebare care m-a pus pe ganduri inainte de a scrie acest articol. De fapt, aceasta problema m-a pus pe ganduri mai demult, cand am vazut ca un mic blogger care creste rapid a inceput sa faca si el concursuri, vazand la mine ca fac acest lucru.

Desi fac concursuri pe blog, si cred ca va aduceti aminte ca aveam la un moment dat un concurs cu premii saptamanale, nu-s cel mai mare fan al lor. Daca ma intrebati, eu o sa continui sa fac astfel de concursuri, chiar daca nu sfatuiesc pe altii sa faca la fel ca mine. Problema cea mai mare, atunci cand oferi premii, este data de faptul ca multi vor fi interesati doar de premii si nu de continutul pe care il oferi pe blogul tau, asa-zisi vanatori de concursuri. De asemenea, calitatea celor care participa la concursuri este indoielnica.

Sfatul meu principal ar fi sa nu faceti concursuri pe blog, dar daca va incapatanati si vreti neaparat sa le faceti, atunci luati in calcul urmatoarele criterii.

Jurizare

Daca ai de gand sa premiezi pe cel care iti aduce cele mai multe like-uri, share-uri, mesaje pe twitter sau alte chestii de genul acesta, atunci iti spun de la inceput ca nu are cum sa iasa bine o astfel de competitie, recomand intotdeauna jurizarea, in modul asta poti sa descalifici foarte usor pe cei care triseaza, fac spam sau fac tot felul de tampenii. Insasi jurizarea, fatza de tragerea la sorti, descurajeaza participarea vanatorilor de concursuri.

Transparenta

Stiu ca e foarte greu sa oferi transparenta, intotdeauna vor exista oameni care se vor crede nedreptatiti, stiu de asemenea ca, oricat ai incerca, o transparenta totala naste multe alte probleme, am tot incercat diverse solutii, dar pana la urma am decis ca e o problema de incredere.

Incredere

Din pacate, exista o problema mare pe internet, unde fiecare da 1000 de iPhone-uri ca premiu si concursurile respective sunt fictive. Initial faceam extragerile la sorti cu ajutorul random.org, pana am descoperit ca pot fi „alterate” foarte usor rezultatele. Apoi am vazut extrageri cu biletele intr-o cutie, poate sa fie si un bol de sticla transparent, tot se pot „altera” rezultatele. Asa ca la final am ramas cu un singur mod de „extragere”: Eu aleg castigatorul. In felul asta, chiar daca am folosit random.org sau zaruri, am scapat de durerea de cap de a filma extragerea, am scapat de o mare parte din vanatorii de concursuri, pentru ca doar cititorii care au incredere in mine participau la aceste concursuri.

Rezultate

Trebuie sa fii foarte atent la rezultatele pe care le doresti in urma concursului. Eu am fost de nenumarate ori nemultumit de rezultatele obtinute prin intermediul concursului, unul din cele mai bune exemple care imi vin acum in minte la concursul saptamanal, a fost cel in care am dat o pereche de super casti de gaming de aproximativ 100 de euro si rezultatele au fost aproape zero, in timp ce saptamana urmatoare am dat doar un mic banner pe blog si am avut rezultate de 10 ori mai bune si datorita faptului ca urmatoarea saptamana am avut o idee buna.

Ideea concursului

Exact cum spuneam si mai sus, o idee faina de concurs poate aduce rezultate bune, chiar daca premiul nu este unul foarte atractiv, aduce interactiune, aduce promovare, aduce vizibilitate. Cred ca mai importante decat premiile concursului, sunt ideile pe care acesta le promoveaza. De multe ori, ideile bune le veti descoperi prin teste si multe concursuri esuate. Promovarea cu ajutorul concursurilor vine cu rezultate bune doar daca ideea concursului e una interesanta. De cate ori ati participat la un concurs fara sa va intereseze premiul, ci doar pentru ca v-a placut ideea?

Costurile concursului

De multe ori, nu va costa doar premiul, daca un concurs iese prost din anumite motive veti avea si pierderi de imagine, care vor trebui reparate ulterior si o sa va coste timp si bani. Asa ca evaluati cu atentie toate aceste aspecte atunci cand vreti sa faceti un concurs pe banii vostri. Exista multe posibilitati de a face multe alte chestii cu banii respectivi si cu rezultate mult mai bune.

Situatii speciale

Au existat in cadrul concursurilor pe care le-am organizat multe situatii speciale, situatii cand, desi concursul a fost facut pe banii mei, scopul concursului avea componente pe care nici macar nu le puteti banui. Aici e foarte greu sa explic, din cauza unor clauze de confidentialitate, dar exista momente cand un concurs pe banii tai iti poate aduce multe alte beneficii. Sunt situatii particulare care nu se pot generaliza si probabil la momentul respectiv, in functie de situatie, veti decide daca merita sau nu sa faceti asta pe banii vostri.

Newer Post
  1. Au fost si situatii in care nu ai fost corect la concursurile organizate chiar de tine…dar deh fiekre cu parerea lui 😀
    P.S: Nu te supara!

  2. „fiekare” cu parerea lui, bineinteles 🙂

Comentariile sunt inchise.