Se discuta destul de des despre articole furate, fie de presa, fie de alte bloguri care nu inteleg ce insemana fenomenul 2.0 si faptul ca un blog trebuie sa aiba continut cat mai unicat si mai autentic si nu furat de pe alte siteuri/bloguri.
Astfel ca am inceput sa fac cateva experimente folosindu-ma de cunostintele mele de social engineering sa vad daca se intampla ceva sau ce se intampla.Astfel m-am gandit ca in cazul unor treburi mai serioase de astfel de furt as putea da in judecata proprietarul siteului respectiv dar (si aici vine partea interesanta) as putea chema adertiserii ca martori in proces. Defapt eu nu am cea mai mare problema cu siteul care imi fura articolele ci cu cei care il platesc, si atunci cred eu ca e normal sa ii chem ca martori in proces pentru a depune marturie ca siteul care imi fura articolele castiga bani de la ei. Daca au totul la negru vor avea o problmea cu fiscul, daca au contracte clare cu siteul respectiv, abia arati ca se castiga bani din articolele furate de la dvs, banii pe care ii meritati drept despagubire.
Inainte de a ii da in judecata am considerat ca pot da cateva e-mail-uri advertiserilor sa vad parerea lor. Nu a trecut 5 ore si am primit raspuns de la unu din advertiseri: Va rugam insistent sa NU ne chemati ca martori in proces. Nici nu vreau sa stiu cum le-a raspuns cel care imi fura articolele celui de am pretins ca vreau sa il plimb prin tribunale. Pana la urma tu ca si advertiser nu cred ca iti convine sa dai si bani pe reclame pe un site si sa te mai plimbe si un nebun prin tribunale. Cred ca are mare efect si un astfel de e-mail, dar cred ca exista si suportul legal pentru a trece de la „o sa va invitam ca martor in procesul importiva siteului X pe care cumparati reclama” la chemarea lor efectiva la tribunal. O sa las un avocat sa dea detalii mai multe despre asta ca poate ma insel.
In experimentul meu puteam continua si cu trimis pe adresa advertiserului o citatie fake prin care e invitat la ora cutare la ora cutare la proces.
Oricum ar fi, a lovii in advertiser doare cel mai tare, si daca cineva va fura articolele nu sariti la gatul lui, discutati civilizat printr-un e-mail cu advertiserul, daca acesta renunta sa ii mai dea bani inchide siteul ca moare de foame daca acesta se incapataneaza sa lucreze in continuare cu un hot, atunci isi merita soarta.
Ținând cont că ăștia care sunt într-o criză acută de inspirație nu prea reușesc să-și pună date de contact nu văd cum ar avea legături cu un advertiser. Dar dacă, ipotetic vorbind, ar avea, m-aș cocoșa de râs să-i văd explicând prin tribunal ce și cum.
Aia nici nu se pun mai… aia conteaza doar ca duplicate content, dar de obicei nu am bani sa plateasca hostingul mai mult de 2-3 luni.
Este o metoda cam dureroasa pentru advertiseri, este clar. Pana la urma trebui sa exsite si alte metode prin acre s epoate reclama o chestie din asta. De ce nu s-ar face un site pe care sa fie trecuti cei care fura materiale? Ca sa nu fie trecuti nevinovatii se poate folosi Google Webcache unde iti arata ca ultima copie cache a fost facuta in data de… .Daca cel acre fura articole le antedateaza in panoul wordpress pot fi descoperiti ca au copie webcache mai noua decat a celui de la care fura. si asa ii afci de rusine in fata intregii blogosfere .
si asa imi aduc aminte ca uneori is genial :))
foarte buna ideea … nu am nici un dubiu in privinta efectului