dec. 8

O noua platforma de advertoriale pe BlogPoint.ro

O noua platforma de advertoriale pe BlogPoint.ro

O parte din voi stiti deja, o parte urmeaza sa fiti anuntati incet, incet despre schimbarile care au loc incepand de azi pe blogpoint.ro. Probabil ca m-ati tot auzit vorbind de o noua platforma si astazi a avut loc primul pas dintr-o serie mai mare de schimbari pe care intentionez sa le fac in vederea dezvoltarii acestei platforme. Inainte de a va prezenta cele cateva schimbari, as vrea sa multumesc tuturor celor care au venit cu sugestii sau observatii pertinente sau aprecieri legate de noua platforma.

 

Afisarea preturilor pentru advertoriale

O idee pe care am avut-o in vedere inca de la inceput, dar la care am renuntat de multe ori, din diverse motive. Am avut nenumarate discutii cu boggeri din toate colturile tarii si stiu ca foarte multi nu vor sa aiba un tarif fix si, cu atat mai mult, sa fie publicat pe undeva. Pe de alta parte, eu cred cu tarie ca o astfel de transparenta nu va aduce decat lucruri bune. Nu e normal ca celui care iti cere o oferta de la un magazinaș online, sa ii ceri 30 de euro, „ca sunt buni si aia la casa omului” si daca cumva, din intamplare, vine o agentie care reprezinta un client ca Samsung sau Vodafone, sa ii ceri 100 de euro. Oricate argumente ati incerca sa aduceti, este o diferenta enorma intre 30 si 100 de euro, pentru aceeasi vizibilitate (adica numar de vizitatori unici), pentru acelasi efort de a scrie articolul si pentru acelasi public.

Multi se feresc de comparatii si, mai ales, le e frica de concurenta. Altii au inceput sa inteleaga ca intr-un fel s-ar putea ca pretul lor sa fie supraestimat si ca de fapt cer mai mult decat face.

 

Comision aplicat articolelor

Stiu, nicio agentie nu face asa ceva, dar tocmai de aceea am decis sa o fac eu. Din experienta mea anterioara, clientii vor sa stie cat ii costa si acum pot vedea pe site, foarte clar, preturile fiecarui blogger. Daca vor dori sa lucreze direct cu bloggerii din retea, este strict alegerea lor, Nu ma deranjeaza daca se intampla asta. Probabil ca veti fi tentati sa spuneti ca pierd bani, dar e aproape imposibil sa pierd bani daca nu fac nimic, pierd bani atunci cand consum resurse, timp si energie pentru a face o campanie, de aceea exista comisioanele respective. Daca vor alege sa lucreze direct cu bloggerii, atunci bloggerii au doar de castigat, pentru ca primesc banii afisati pe site.

Experienta imi spune ca sunt foarte putini cei care au timp sa dea e-mail la 20-30-50 de bloggeri. Sa mai dea apoi inca o data e-mail la o treime din ei, care nu raspund la primul e-mail. Apoi, dupa ce au preturile, sa mai dea ceva e-mailuri ca sa negocieze, sa puna frumos intr-un excel bloggerii participanti la campanie, sa tina evidenta articolelor, sa se uite pe ele daca au respectat brief-ul etc. Toate acestea sunt consumatoare de timp si eu, unul, am facut destule campanii anul acesta fara sa iau macar 1 euro in plus, singurul avantaj a fost ca in unele dintre ele au intrat si 1-2 bloguri de-ale mele.

 

De ce aceste schimbari?

Acum, la final de an, am tras linie si am facut cateva socoteli. Si dupa ce am facut aceste calcule, erau doua decizii posibile: fie renuntam la blogpoint.ro si inchideam site-ul, fie schimbam ceva. De exemplu, din afiliere intra in firma foarte putini bani, as putea spune ca e vorba de maruntis. Din blogpoint suma era si mai mica, asa ca decizia fireasca era sa il inchid.

Prefer sa am o mana de bloggeri care sunt de acord cu deciziile mele in privinta platformei si sa lucrez cu ei, decat sa am bloggeri pe care trebuie sa ii intreb la fiecare campanie care e pretul, daca mai lasa din pret si sa-mi consume timpul si resursele firmei.

 

Ce urmeaza?

Feedback-ul primit azi este incurajator. La platforma mai e mult de lucru, mai sunt inca aproximativ 100 de bloguri in platforma veche. Dupa ce mutam tot, cu acordul fiecarui blogger inregistrat pe platforma veche (practic trebuie sa isi dea acordul pentru pretul public si sa discutam si partea de comisioane), o sa desfiintam vechea platforma. De asemenea mai sunt ceva puncte pe acolo, trebuie sa rezolvam in luna decembrie si probabil si in ianuarie cu platile pentru vechea platforma.

Intre timp, continuam si cu partea de dezvoltare a interfetei de administrare din noua platforma si primul pas este acela de a da acces fiecarui blogger la datele personale si la blogurile pe care le are in retea. Apoi tot acolo vor aparea si campaniile si, bineinteles, o modalitate mult mai simplificata de a participa la campanii, practic veti apasa un singur buton pentru a participa la campanie cu blogurile voastre.

Avem si alte idei in curs de implementare, dar despre ele o sa va vorbesc probabil abia la finalul anului sau in luna ianurie. Pana atunci, nu ramane decat sa urmariti articolele mele zilnice si, de ce nu, sa le dati si share sau like, daca va plac.

Ti-a placut acest articol? Sustine-ma pe Patreon!
  1. Salut!
    Cum mă pot înscrie?

  2. Acordul meu il ai deja 🙂 De asemenea, imi place cum arata site-ul si sper ca in spate sa ai un adevarat backend misto. 🙂 Mult spor!

Comentariile sunt inchise.