Praga: Regatul cailor ferate (in miniatura)

Posted by

Regatul cailor ferate - Praga Pentru ca toata lumea viziteaza castele, cetati si alte minunatii ale orasului, am plecat azi hotarat sa descopar o alta lume a orasului Praga, una pe placul meu, care sa-mi incante sufletul si sa ma faca sa ma bucur de fiecare moment al vizitei mele in acest oras. Asa ca primul obiectiv pe lista mea de vizitare a fost un spatiu de 3100 de metri patrati de machete si orase in miniatura.

Si, desi biletul parea cam scump initial, dupa ce am intrat in minunatul „regat”, am fost pe deplin satisfacut. Mai mult chiar, nivelul de detalii la care acesti oameni s-au gandit este uimitor. Ca sa va dau cateva exemple, masinile semnalizau, am vazut niste „gaini” care se miscau intr-o curte, un copac cazand si ceea ce mi s-a parut cel mai tare, intr-o gara unul din felinare avea un bec care palpaia, asa cum fac cele din realitate, care se mai sting, apoi isi revin, apoi palpaie.

In rest, o suprafata imensa de trenuri, masini, case, cai ferate…. si din nou multe, multe detalii. La orice, o barca trasa de apa si de ea legat un schior, masini de pompieri aflate la interventie, tancuri intr-o baza militara, un aeroport, avioane, oameni, masini, parcari…

Si cand credeai ca ai vazut tot, s-a facut noapte, rezultatul fiind ceva extraordinar de privit si imposibil de surprins cu camera foto a telefonului. De fapt, majoritatea pozelor nu au iesit asa grozav datorita luminozitatii. Am avut insa grija sa pun la munca GoPro-ul si din ce am vazut acum 10 minute, unele dintre filmari sunt superbe, o sa revin cu ele intr-un montaj cand ajung acasa.

Dupa toate acestea, bonus, am gasit intr-o parte a expozitiei inca vreo cateva zone dedicate pieselor de lego, unui sistem foarte popular in Japonia (Tomy) si inca unul format din piese de lemn. Desi majoritatea acestor sisteme sunt pentru copii si nu se incadreaza in zona profi a trenuletelor vazute anterior, aranjamentul lor era de asemenea spectaculos.

Dupa aceea, am mers cateva strazi mai incolo la magazinul dedicat acestor minunatii. Am stat 5 minute, m-am speriat de preturi si am fugit mai departe. O pasiune ca asta costa enorm, un vagon este intre 100 si 1000 de euro, un tren… faceti voi socoteala. Nu mai vorbesc de sine, copaci, masini, cladiri si toate celelalte materiale. Imi place sa cred ca la un moment dat va exista si in Romania un astfel de „muzeu”.

P.S. Ramane in continuare pe lista mea cu obiective de vizitat – Wunderland din Hamburg.

3 comments

1. Sunt si in Bucuresti ceva magazine care vand asemenea „jucarii”. Daca vrei ma interesez si iti spun pe unde.

2. Sigur ca exista, chiar mai multe:
    – Muzeul CFR Bucuresti (daca intarzii vreodata la naveta e vorba de cladirea aia veche si neinteresanta de pe Grivitei)
    – Expozitia de trenulete Sinaia (Gara Sinaia, au o cafea ffff buna)

Iar peste ceva timp sper sa revin si cu un proiect frumos, pentru iubitorii din „republica” 😉