mart. 28

Promovarea blogului in offline

promovarea afacerii, promovare Va vorbeam saptamana trecuta despre promovarea blogului in online si despre modul in care trebuie abordata problema, in functie de scopul blogului respectiv. Astazi continui acel articol, prezentand cate ceva despre promovarea blogului in offline.

Si cand spun promovarea blogului in offline, primul lucru care imi vine in minte este curajul de a vorbi despre blogul tau cu alti oameni si despre faptul ca ai un blog.

Mi se intampla des, daca sunt la un eveniment si mai am si aparatul foto la gat, sa fiu intrebat de la ce ziar sunt. Le spun ca de fapt sunt blogger si ca blogul meu este haotik.ro, in speranta ca o parte din ei or sa retina blogul si or sa intre macar o data din curiozitate. Daca le va placea ce gasesc acolo, vor reveni.

Asa ca, inainte de a va explica ce metode mai complexe de promovare sunt in offline, tineti minte ca trebuie sa va promovati blogul oricat de des puteti si oriunde, acest lucru este posibil fara sa pareti putin cam dus. Eu, datorita faptului ca sunt pasionat, trebuie sa recunosc ca uneori mai sar calul si ca uneori spun prea des faptul ca am blog si numele blogului. (Fiecare cu ce poate acuma.)

Cartea de vizita

Dupa ce te-ai asigurat ca ti-ai prezentat blogul, daca totusi ti se pare ca interlocutorul este interesat, ii poti da si o carte de vizita pe care sa fie trecut blogul, in felul acesta te asiguri ca daca uita cand ajunge acasa si o vede, intra pe blog. Daca nu pare interesat, indeasa-i bine in buzunar cartea de vizita, ca vrea, nu vrea, trebuie sa intre macar o data pe blog. Asta e un fel de guerilla marketing. Va las pe voi sa alegeti cat de departe mergeti cu promovarea in aceasta directie si unde va setati limita.

Cand mi se spune sec „Eu nu citesc bloguri„, de obicei imi vad de treaba mea mai departe, pentru ca sunt constient ca trebuie sa existe si astfel de oameni care nu apreciaza blogurile si isi iau informatia din alta parte. Daca sunt prea bine dispus, ii explic ca blogul meu e ceva ce nu trebuie sa rateze si ca nu il las in pace pana nu primeste cartea mea de vizita si nu imi promite ca intra macar o data pe blogul meu, ca sa vada ca se inseala amarnic atunci cand are idei preconcepute de genul „Eu nu citesc bloguri„. Uneori merg si mai departe, scot tableta si i-o pun in brate sa ma asigur ca a citit macar un articol, atunci pe loc, ca sa scape de mine. Sunt un nebun, stiu.

Flyere

Le-am folosit la un moment dat, nu stiu cat de eficiente sunt. Ma gandesc ca daca le plasezi la intrarea intr-un bloc de pensionari, care nici nu au auzit de internet, eficienta este zero. Gandeste-te cam cat la suta din apartamente sunt conectate la internet, cati dintre cei conectati la internet deschid calculatorul mai des de o data pe saptamana, cand cauta doar un film pe torrente sau se joaca la vreun joc si tot asa… vezi ce ramane.

Daca faci geamuri termopan, usi de metal sau alte nebunii de genul acesta, flyerele ar putea fi foarte eficiente in cutiile postale, dar pentru un blog, cred ca eficienta este aproape zero. Dar daca ai timp si costurile sunt oricum mici, nu vad de ce nu ai experimenta acest tip de promovare.

Participarea la evenimente

Este o promovare offline si daca esti cat de cat sociabil, poti cunoaste viitori parteneri sau oameni care te vor promova gratuit. Se leaga relatii atat de prietenie, cat si de afaceri. Se leaga idei de colaborare. Este un mediu in care iti poti promova blogul foarte eficient.

Daca va ganditi ca exista evenimente doar de social media si ca acolo nu vedeti asa un mare castig in promovarea blogului ca toti au blog, o sa va dau un exemplu de zilele trecute, unde eram singurul blogger invitat la eveniment. E vorba de Cupa Coca-Cola unde liceeni se aratau foarte interesati sa aiba cat mai multe poze cu ei, sa si le puna pe facebook sau sa le arate prietenilor. Prin intermediul pozelor de pe blog, pe care le-au dat mai departe prietenilor si colegilor de clasa sau de liceu, mi-au promovat gratuit blogul. Stiu, o sa spuneti ca nu e chiar targetul meu, dar e un eveniment destul de recent care mi-a venit ca exemplu.

Reclama pe masina

Nu stiu ce sa va zic despre eficienta ei, ca de 7 ani de cand am cumparat masina, tot ma tin sa imi fac autocolante de dimensiuni mai mari pe care sa le lipesc pe masina. Eu cred ca e imposibil sa nu culeaga cativa curiosi zi de zi si sa nu ajute la branding. Am un prieten cu niste camioane, daca si-ar face pomana cu mine sa ma lase sa pun pe un camion scris mare „haotik.ro”, mama in ce extaz as fi!

Bannere stradale

Ca ai apartamentul pe centrul orasului si agati un banner pe balcon, sau ca ai un prieten cu o spalatorie auto unde poti pune un banner, orice reclama e mai mult decat binevenita. Atentie insa ca la reclama afisata, chiar si in balcon, trebuie platita o taxa la primarie, sunt niste reglementari in domeniu, motiv pentru care eu nu mi-am pus niciodata asa ceva. Desi ideea a tot circulat pe la mine prin creier. Culmea face sa am un prieten cu spalatorie si are pe gardul spalatoriei mai multe reclame. Am tot zis ca vorbesc cu el, dar problema e la fel ca si la reclama pe masina, sa ajung sa comand bannerul, ca pe urma gasesc eu unde sa-l pun.

Organizarea de evenimente

Aici cred ca am un studiu de caz la Prahova Bloggers Cars Challenge. De asemenea, blogmeet-urile m-au ajutat in promovarea blogului. E drept ca eu am fost orientat in zona blogurilor cu evenimentele pe care le-am facut, dar cred ca efectul este cu atat mai mare daca va duceti si in alte zone. Un eveniment despre resurse umane, daca blogul pe care scrieti este cu precadere dedicat resurselor umane, sau oricarui domeniu care are legatura cu activitatile voastre.

Rollup

Tot in cadrul evenimentelor, fie ca le organizati voi, fie ca sunteti invitati ca speaker sau sponsorizati cumva, e bine sa aveti si un rollup. Stiu ca pare destul de scump unul, dar am inteles ca sunt si „chinezarii” la 150-250 de ron. Si asta e pe lista mea de „to do”, dar din nou, nu stiu daca nu cumva nu mi-ar fi de folos doar de cateva ori pe an si atunci ar fi o investitie oarecum inutila, mai ales ca eu tin la calitate.

Altele

Cred ca am zis si mai sus, dar cred ca merita sa repet asta. Oriunde, oricand, oricum (cata vreme nu depasiti anumite limite morale), merita sa va promovati blogul in offline. Indiferent daca vreti sa faceti bani cu el, sau doar sa obtineti un job mai bun, promovarea blogului face parte din promovarea voastra si nu aveti ce pierde.

Newer Post
Older Post
  1. Sa stii ca la asta cu sticker pe masina m-am gandit si eu. Chiar ma bate gandul sa imi fac cat de curand 🙂

  2. sunt de acord cu roll up-urile si cu masina ta. Partea cu camioanele? Hmm.. nu ai blog auto si nici de transport din ce vad eu.

    In rest, la evenimente un tricou cred ca te-ar ajuta suficient de mult 😉
    Roll-up urile sunt de obicei pline cu sponsori. Nu cred ca poti merge, tu, ca speaker cu un rollup…din ce stiu eu…

  3. Da-mi voi sa nu fiu de acord de loc cu metodele tale. Cu toate.

  4. Iti dau. De aceea le-am numit nebune, agresive si ciudate 🙂

Comentariile sunt inchise.