Oricate like-uri, share-uri si alte bazaconii din social media as avea la un articol, cea mai buna confirmare legata de acel articol e atunci cand te cauta clientii si iti spun ca ii suna lumea in urma articolului tau. E drept ca in cazul asta m-au cautat ca sa le scot link-ul si numerele de telefon din articol, dar asta datorita faptului ca articolul scris in urma cu 1-2 ani pe unul din blogurile mele de interes local inca are efect, in timp ce ei si-au schimbat business-ul.
Probabil va intrebati ce e bun in a te cauta cineva ca sa iti spuna sa ii scoti link-ul din articol. Ei bine, este vorba de o afacere de interes local prezentata pe ghimpeleploiestean.ro in urma cu ceva vreme. Genul ala de business nu a prins in Ploiesti, drept urmare oamenii au inchis afacerea si de curand au redeschis alta. Problema e ca au pastrat aceeasi denumire a site-ului si numerele de telefon. Asa ca astazi vand cu totul alte servicii, orientat pe piata din Bucuresti si probabil s-au saturat sa ii tot sune clientii care intreaba de serviciile oferite cu ceva vreme in urma.
Initial mi-au spus sa scot link-ul din articol si m-am gandit ca vor asta din considerente SEO, asa ca le-am scos link-ul. Apoi m-au contactat din nou sa ma roage sa sterg si numerele de telefon, pe motiv ca primesc zilnic 2-3 telefoane din pricina articolului respectiv. Mai mult chiar, articolul respectiv nu a fost un advertorial, ci doar un articol util pentru piata locala in care punctam anumite firme dintr-un anumit segment de piata.
Ia ganditi-va ce inseamna 2 comenzi pe zi in urma unui articol scris pe un blog? In unele industrii nu suna rau deloc, asta fiind si motivul pentru care am mereu comenzi si uneori clientii se reintorc si cumpara reclama si a doua, si a treia oara de la mine. Cu alte cuvinte, publicitatea online conteaza si poate face diferenta in fata concurentei tale daca stii sa profiti de anumite oportunitati.
Acum sa nu va inchipuiti ca, daca cumperi un articol, or sa curga comenzile lant. Desi avem unul dintre cele mai influente bloguri de tehnologie din Romania, digipedia.ro, pe zona de electrocasnice si IT, concurenta este atat de acerba incat comenzile nu mai curg asa usor. Avem si acolo parte de rezultate, dar nu se poate compara cu exemplul de mai sus, chiar daca traficul si comunitatea din jurul blogului respectiv este mult mai numeroasa.
Daca ai un business care ofera niste produse la preturi, sa zicem mari, unde ai comisioane de peste 30% (ma refer la produse de peste 1000 euro per bucata), e posibil ca 2 comenzi pe luna sa-ti asigure cel putin un salariu. Deci da, am putea spune ca nu-i rau deloc!