Fort Boyard

Fort Boyard – intre succes si insucces

Posted by

Aseara ne-am uitat cu totii la Fort Boyard, pariul pe care Pro TV-ul l-a facut pentru toamna aceasta cu audienta. Asteptarile mele erau mari si eram chiar putin dezamagit de faptul ca au bagat vedete in locul unor oameni normali, dar dupa esecul de anul trecut cu Survivor (prefer denumirea originala netradusa), nu s-au mai riscat sa bage oameni de rand in emisiune.

Desi la inceputul anilor ’90 show-ul a avut mare succes si noi, cei mai in varsta, ne-am tot uitat pe el pe TV5 Europe pe vremea aceea, totusi in anul 2017 s-ar putea ca show-ul sa nu mai aiba succesul scontat. Cel putin eu nu stiu daca voi rezista sa ma uit la mai mult de inca 2-3 episoade.

 

Puncte forte pentru Fort Boyard

1. Vedetele. Cum spuneam si mai sus, cei de la Pro TV nu au vrut sa riste si s-au asigurat ca vor captiva acel segment de audienta care consuma mondenitati. Probabil segmenul de public care e mai curios de cum arata probele si cat sunt de complicate sau interesante e mult mai mic si mai neatractiv. Eu ma cam regasesc in acest segment de public care e dornic de aventura si mai putin de cancan.

2. Istoricul emisiunii. Cei de peste 35 de ani s-au uitat la ea de dragul vremurilor in care ne uitam la ele pe alte canale si nu intelegeam prea mult din ce se intampla in emisiune. Cel putin ghicitorile erau cam greu de descifrat in franceza, sau comentariile batranului.

3. Dinamica emisiunii. Nu am stiut cum sa o prezint altfel, dar seamana cu un film de actiune, totul se intampla in 60 de minute, se intampla multe probe si textele lui Mos Fouras nu disipeaza ritmul alert in care se desfasoara totul. Asta ar putea sa fie unul dintre elementele definitorii care sa ii asigure succesul.

 

Puncte slabe pentru Fort Boyard

1. Interpretarea lui Pere Fouras. Nu stiu de ce, dar pe vremuri aveam impresia ca batranul acela e un intelept. Rolul pe care il joaca Marius Manole este cel al unui smecheras care se vrea a avea umor. Din pacate, textierul care a scris replicile nu e cel mai bun, putem compara cu textele scrise de Flick la canalul concurent si asta ar fi putut face clar diferenta. Mie, unul, textele lui Mos Fouras nu mi-au placut.

2. Anul difuzarii. Nu e nimic rau sa existe o emisiune de acest gen in 2017, doar ca intre timp au aparut o groaza de Escape Room-uri atat in Romania, cat si prin alte tari. Chiar si eu am vizitat cateva la Ploiesti. Daca vreti sa fiu cinic, intreg fortul este un escape room mai mare. Stiu, o sa imi spuneti ca unele probe nu le gasiti in escape room, asa este, dar le gasiti prin parcuri de distractie sau prin alte locuri dedicate unor anumite sporturi, cum ar fi Area 47 din Austria. Acum depinde din nou de audienta si de asteptarile ei, dar daca audienta e cea a antenelor, s-ar putea sa nici nu fi auzit vreodata de escape room si sa i se para fascinant ce face „Raduleasca” pe sarma.

3. Asteptarile unui anumit segment de public. Nu am stiut exact cum sa definesc asta, de exemplu eu seara, obosit de munca de peste zi, vreau sa ma relaxez in fata televizorului. Asa ca vreau sa urmaresc ceva nu neaparat deosebit de inteligent, dar care sa ma distreze si sa ma faca sa mai uit de problemele de peste zi. De exemplu, ma uit la iUmor, nici nu conteaza daca-s imbecili concurentii sau uneori juriul pare din alta realitate (nu am vrut sa-i jignesc, mai ales ca isi asuma un rol acolo), dar atat timp cat rad si ma relaxez, e perfect. Tot seara ma mai uit la filme de consum, comedii gen Big Bang Theory si altele. Daca vreau sa vad un film mai de Oscar, ma duc sambata la cinematograf si il vad acolo, nu acasa. In acest context de entertainment, pot sa zic ca Fort Boyard nu m-a convins sa-i fiu un telespectator fidel.

Fort Boyard - lupta in noroi

 

In concluzie

Domnul Alex (aka Hoinaru) ar zice ca poate fi o emisiune de succes. Eu, uitandu-ma la mine si definind audienta prin prisma oamenilor ca mine, as putea spune ca nu ma prinde si ca e foarte posibil sa nu ma uit la mai mult de 3-4 emisiuni. Cred ca mai atractiva ar fi pentru mine emisiunea Survivor, indiferent de rolurile asumate de fiecare sau daca ar fi jucat de actori profesionisti.