nov. 1

Tinem cont atunci cand scriem de un brand si de implicarea lui in Social Media?

Totul a inceput de la articolul lui Manafu, de fapt nu, de la articolul lui Seth Godin, lui Manafu i-a placut, Titus a zis ca nu se aplica 100% pentru Romania si astfel a decis sa faca un top si chestionar prin care sa vedem care sunt cele mai des intalnite motive atunci cand vine vorba de promovarea unui brand.

Eu am venit cu o idee noua care nu e acolo si de care eu tin cont de multe ori. Simt ca, intr-un fel, sunt dator firmelor care se implica in social media pentru ca ele aduc bani bloggerilor, celor cu conturi pe facebook sau twitter. Incurajeaza noile platforme ca Forsquare, vin cu bani si sponsorizeaza diferitele evenimente si de la care am de invatat ceva atat eu ca participant dar si cei calora le transmit mai departe ceea ce am reusit eu sa invat de la conferinta respectiva.

Si aici imi pun intrebarea daca sunt si altii ca mine, care sunt putin mai binevoitori atunci cand e vorba de o companie implicata in social media si aici imi vin in minte Varta si UTV cu contursurile de pe facebook, Vodafone si BCR cu sponsorizarile unor evenimente, si altele.

Cel mai interesant e exemplu cu BCR-ul. Un brand al carui fan nu sunt, nu cred ca o sa scriu vreodata un post despre acesasta banca pentru ca lucrez foarte bine cu alte doua banci din Romania cu care sunt foarte multumit. Dar pentru ca cele doua banci cu care lucrez nu le-am vazut implicate in social media nici nu le-am dedicat vre-un post sau vreo mentiune speciala in posturile mele. Va puteti da seama de ele pentru ca da atunci cand am avut ceva probleme am scris pe blog despre ele. Si despre Vodafone am scris urat atunci cand au fost incompetenti dar daca ma intreaba cineva pe strada al carui companie de telefonie sunt fan, raspunsul e clar Vodafone. Am si net si voce de la ei, am avut multe „momente” frumoase inmpreuna si indiferent de reclamele misto de la Cosmote pe mine unu nu ma convinge usor sa trec la alta retea.

Si la final o lista a brandurilor care le iubesc:

Vodafone (deoarece, chiar daca uneori am avut conflicte, si-au facut bine treaba), Sony (pentru vaio-ul de-l stapanesc si pentru ca ne-a daruit 2 reclame minunate la Bravia), Samsung (pentru ca toate lucrurile din casa, tv-ul, aparatu foto, camera video, telefoanele mobile, chiar si cuptorul cu microunde, si multe altele sunt Samsung), Nokia (pentru ca ce a facut firma asta in domeniul telefoniei mobile nu o sa faca alta firma ever sicer, si pentru ca telefonul de busines luat acum 6 ani inca ii tine bateria o saptamana fatza de toate cacaturile cu GPS, wireless, si multe altele care apar acum pe piata) ING (pentru ca are un know-how de pe afara si e un atfel de banca desi nu m-au convins sa trec de la BT la ei si cu conturile firmei.) Burton (nu exista intrebarea de ce? is Burton de aia) si probabil ca mai sunt si altele care imi scapa acuma.