sept. 26

Webstock 2011 – Pro Bloging cu Costin Cocioaba

Asa cum am mai spus, mi-a ramas in cap despre ce discuta pro bloggeri cand se intalnesc: Cand vine urmatorul val? De asemenea mi-a ramas in cap si ideea unui plan editorial pe care doresc sa o dezvolt in continuare impreuna cu alte cateva lucruri pe care le-a spus.

Costin a zis foarte bine in prezentarea lui, Din 12.000+ bloguri active in ZeList, in campanii vedem mereu si mereu aceasi oameni. Si nu pentru ca nu ar fi loc si pentru altii si pentru ca nu apar prea des bloggeri care sa faca treba asa cum trebuie.

In primul rand daca ai un blog si scrii pe el, chiar si zilnic, s-ar putea ca nici macar asta sa nu fie indeajuns, si trebuie sa iti transformi blogul intr-un produs vandabil. A subliniat ca focusul trebuie sa fie pe continut si influenta si nu pe trafic sau alte balarii.

Desi am inteles in mare ce insemana un plan editorial cred ca ar prinde bine si mie si altora o prezentare despre cum se construieste si se adapteaza la blogul tau un plan editorial. Se aude Costin?

De asemenea a mai sustinut si ideea dezvoltarii brandingului personal. Si cred eu ca e unu din cele mai mari avantaje ale unui blog brandingu mai ales daca exista si o influenta.

A subliniat si metodele prin care poti castiga bani din blog, pe scurt, pentru sume mai mici de 1000 de euro pe an, a directionat lumea catre Adsense si Afiliere. Pentru sume mai mari a vorbit despre reclama de tip display, advertoriale si proiecte speciale. Nu stiu inca daca sa-l contrazic legat de afiliere, am scos anul trecut cu cateva zeci de unici pe zi, da zeci, cateva sute de euro din afiliere, pe o nisa in Romania. Problema insa e ca e vorba de o nisa sezoniera. Dar totusi ma gandesc ca pe piata turismului ar putea exista bloguri care castiga foarte bine din afiliere, si de ce nu si pe alte piete, dar in fine poate ma insel.

La final desi aveam o interebare pentru el, din cauza emotilor si a faptului ca imi venea randul al taiere, pardon la prezentat, nu am mai intrebat. Era legat de sfatul de a vinde direct companiilor. Ma gandesc ca uneori, datorita faptului ca un blogger incepator poate nu are experienta in vanzari si mai ales in prezentarea rezultatelor, sa nu aiba un efect negativ asupra campaniei. Adica campania a iesit bine dar prezentata aiurea clientului acesta sa creada ca a iesit prost si sa nu mai fie dispus sa investeasca pe viitor in social media sau campanii pe bloguri. De aceea eu unu consider ca e mult ma bine daca m-ar reprezenta o agentie care stie si sa prezinte rezultatele, si sa spuna blogului ce cerinte sunt si ce trebuie sa faca.

Va las sa vedeti intreaga prezentare pe refresh:ro.

  1. E mai greu procesul acela de 1-2-3-4 ani in care iti faci blogul intr-un produs vandabil. Nu cred ca nu apar des bloggeri care „sa faca treaba asa cum trebuie”, cred ca acestia sunt inca prea mici pentru a atrage mega campanii, insa cu timpul, se vor rezolva toate astea…

Comentariile sunt inchise.