Toata lumea asteapta ca guvernul sa promoveze Romania si ca turistii straini sa dea navala in Romania, fara sa inteleaga ca fiecare dintre noi putem promova, prin lucruri marunte, aceasta tara. Ca daca fiecare dintre noi am convinge un singur turist sa vina in Romania, am avea 18 milioane de turisti in plus. Ca daca fiecare nu ne-am mai plange de ce e rau in tara si am vorbi doar despre lucrurile frumoase ale acestei tari, lucrurile ar arata cu siguranta altfel.
Imi aduc aminte, asta-vara la mare, doua tipe din Suedia vorbeau foarte frumos despre tara lor si o promovau pe masura, noi faceam o groaza de glume si pun pariu ca la plecare nu au aflat nici macar 3 lucruri despre tara noastra, in timp ce eu am aflat despre guvernul lor, despre ajutorul social, despre problemele pe care le au ei acolo si, nu in ultimul rand, despre orasele cele mai misto ale Suediei.
Zilele trecute am vazut in Gara de Nord un autocar care mi-a placut mult. Nu am apucat sa ii fac decat o poza, dar eu cred ca este indeajuns de sugestiva. Un autocar care prezinta cele mai importante obictive turistice ale Romaniei. Daca te atrage vreunul din ele, esti liber sa cauti pe Google sa afli mai multe despre oricare din aceste obiective.
Daca as fi la ministerul turismului, probabil as da o lege ca toate firmele de turism sa aiba pe spatele autocarului un banner cu una din locatiile vizitabile din Romania. Cred ca o astfel de promovare ar fi foarte eficienta, pentru ca poti vedea intr-o poza ceva care poate te atrage, fie ca e vorba de o poza din Delta Dunarii, sau una de pe crestele muntilor.
Va mai aduceti aminte cand va spuneam cum isi promoveaza tara cei din Venezuela? Astept sa vad cat mai multe idei indraznete si in Romania.
E destul de greu să promovezi o țară în care hoția este mai mult decât un sport național. Dar trecând peste acest aspect, este destul de greu să promovezi o țară care peste granițe este făcut de rahat la fiecare 5 minute. Degeaba mergem noi 10 oameni cinstiți și le arătăm altora ce frumoasă e țara noastră dacă la 2 pași de noi merge un alt conațional și se apucă de colecționat portofele…
Obiectivele turistice nu sunt suficiente pentru promovarea României, mai trebuie să inspirăm și încredere dacă vrem să vină alții în vizită la noi. Faptul că o turistă japoneză a trecut la cele veșnice după ce a ieșit din Otopeni, e un ”logo” de țară mult mai ”scump” decât ăla făcut de Udrea.
Pe de altă parte sunt perfect de acord cu tine că trebuie să ne implicăm mai mult, dar cred că mai întâi de toate trebuie să scăpăm de niște lighioane și abia după trecem la campanii. Scuze pentru link, poți să-l ștergi dacă crezi că e irelevant, dar te rog aruncă un ochi să vezi cam cum suntem noi percepuți de vecinii turistelor din Suedia. (http://www.stefblog.com/ce-cred-strainii-despre-romani/) Iar dacă ei au astfel de păreri despre noi, crezi că le mai arde lor să vină la noi să vadă Sfinxul, Babele, sau Peleșul? 🙂
Eu am promovat Romania in 35 de tari din Europa prin expeditia cicloturistica ,,Descopera-te in necunoscut,,Cum_?Perentari pe afara despre tara noastra..mergeam pe la ambasade si luam materiale de promovare (reviste,Cd-uri cu folclor si imagini din tara,brosuri ,,orice ce era acolo_) si le ofeream gratis strainilor toate astea in cadruri unde promovam si folclorul si portul .Vreau sa va spun ca are un impact major acest lucru deoarece e o promovare la <> adica in contact direct cu oamenii si nu doar prin conferinte unde oricum oamenii de rand nu au acces si nu merg.
Am pedalat pentru Romania si ..incet incet vad cum Romania nu ma vrea.Tara noastra a primit LIKE/ul lui Mos Craciun (cel real) din Laponia iar la Cercul Artic in costum popular alaturi de drapelul Romaniei am intonat imnul tarii la muzicuta cum de altfel faceam si pe la ambasade.
Atasez o poza in care se poate vedea clar cum Mos craciun primeste cadou un simbol romanesc.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=600316793353214&set=t.100002198756492&type=1&theater