mai 11

Prea multe idei

Prea multe idei

Doar lista de domenii pe care le-as putea cumpara, pentru ca le consider cu potential de monetizare pentru diferite proiecte, a depasit azi 30 de nume de domeniu. Sunt si 2-3 nume pentru un proiect identic, dar chiar si asa, tot raman 25 de idei de proiecte de care stiu ca nu am timp sa ma ocup. Mai am inca vreo 5 proiecte abandonate din lipsa de resurse, dar si datorita faptului ca nu m-au convins suficient de mult ca merita alocate resurse pentru ele.

Pe langa acestea, imi vin zilnic idei noi, pe unele mi le notez, pe altele le las pur si simplu sa se piarda in negura gandurilor. Mai sunt si idei vechi, care revin constant in mintea mea in incercarea de a ma convinge ca sunt idei bune si fezabile.

Pe unele le desfiintez rapid, facand o analiza scurta de business pe baza experientei acumulate, dar altele nu-mi dau pace. Sunt in cautarea unicornului de aur si parca niciuna din vechile idei nu ma satisface, vreau ceva nou, vreau ceva provocator, vreau sa fac ceva care sa bifeze trei dintre capriciile mele antreprenoriale:

1. Trebuie sa fie scalabil. Iar asta trebuie sa se poata face rapid si usor din punct de vedere tehnic. Scalabilitatea mi-a dat mult de furca la proiectele trecute si pot spune ca am pierdut ceva zeci de mii de euro din cauza asta, asa ca scalabilitatea e unul din aspectele importante la care ma uit.

2. Trebuie sa fie un produs. Satul de problemele aparute in zona serviciilor B2B, am decis ca urmatorul proiect la care sa aloc resurse importante trebuie neaparat sa fie un produs.

3. Trebuie sa aiba costuri reduse de intretinere si mentenanta. Este al treilea punct foarte important si care exclude din start orice idee de blog sau forum. Blogurile am un cost mare de intretinere si asta le exclude din lista mea de idei. Nu neg ca sunt surse bune de venituri, ca s-ar putea sa mai cumpar bloguri pe care sa incerc sa le dezvolt si sa le cresc, dar in cadrul analizei de mai sus pica textul in primele 2 secunde.

Cele trei puncte sunt suficiente pentru a-mi demonta rapid multe dintre idei, dar sunt si idei care trec cu brio testul celor trei conditii de mai sus, dar care se izbesc de alte ziduri, de data asta unele personale, care sunt mult mai greu de daramat.

  1. Alege una si concentreaza-te pe ea. Buna sau proasta nu ai de unde sa sti cum e pana nu testezi piata.

    Raspunde

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.