Iul 4

Social Media Summer Camp 2013 (day 1)

smscamp Asa cum deja stiti, va tin la curent cu ce se intampla zilnic in tabara de social media organizata de Revista Biz. Dupa binecunoscuta introducere in care ne-am prezentat fiecare si am spus motivele pentru care am venit la cel mai tare eveniment de social media, a urmat o scurta sesiune de prezentari.

Exemple in care Social Media trebuie sa reactioneze in real time – Cristian China Birta

Cel mai interesant exemplu a fost cel cu Subway. O simpla poza cu un sandwich de 11 cm, in loc de 12, a generat o groaza de reactii negative. Raspunsul celor de la Subway a fost dupa 8 ore si a fost unul prost gandit, astfel incat a generat un nou val de reactii negative.

Au continuat cateva exemple locale, dar si discutii despre faptul ca foarte multe companii nu-si monitorizeaza brandul, sau daca o fac, o fac la un mod superficial, fara sa monitorizeze si aparitiile persoanelor publice ale companiei. Pentru ca am vazut foarte multe persoane care m-au intrebat despre cum imi monitorizez eu brandul personal in online, le recomand articolul despre monitorizarea brandului personal scris in urma cu ceva vreme. Vei gasi acolo un tool care ma ajuta sa vad de fiecare data cand anumite cuvinte, in special „haotik” apar in online. Exista si alte tool-uri, Zelist Monitor (dar nu e gratuit), Google Alerts (care la mine a mers foarte bine o vreme, dupa care a luat-o pe aratura), dar si altele.

Comunicarea prin imagini – Victor Kapra

Nu am retinut exact cum s-a numit prezentarea lui Victor, dar discutiile s-au purtat in general despre modul de comunicare cu ajutorul imaginilor. De asemenea a venit cu cateva reguli care ar putea imbunatati comunicatele de presa.

Una din reguli era aceea ca e-mailul comunicatului de presa sa contina atat o varianta cu diacritice, cat si una fara diacritice. Regula cu care eu nu pot fi 100% de acord. Desi eu scriu fara diacritice, consider ca un comunicat de presa trebuie sa contina intotdeauna diacritice. Asa este corect in limba romana. Daca eu aleg sa scriu fara diacritice, este doar problema mea si atunci trebuie sa ma descurc, fara sa am pretentii ca cei din agentie sa imi trimita si o varianta fara diacritice.

Despre faptul ca este mult mai eficient sa comunicam prin imagini s-a discutat mult. M-a pus putin pe ganduri. Mi-a dat si cateva idei, cred ca trebuie discutat separat, in unul sau mai multe articole despre acest aspect.

Un alt aspect pe care mi l-am notat: „Companiile trebuie sa devina producatori de continut vizual„. Ramane de vazut cat de mult vor evolua lucrurile in aceasta directie. Eu inca sunt destul de circumspect in privinta platformelor de tip Vine care incep sa apara in ultima perioada.

Am uitat sa va spun despre exercitiul propus la inceput de Victor si pe care vi-l propun si voua. Exercitiul suna cam asa: „Alegeti o imagine care sa prezinte unui extraterestru cu ce se ocupa compania voastra”. Cred ca exercitiul merge facut de catre oricine, nu neaparat de catre o companie. Eu as merge mai departe in zona blogosferei si sa intreb bloggerii care ar fi imaginea pe care ar prezenta-o unui extraterestru si care sa reprezinte perfect blogul. Eu am sa ma gandesc la asta.

What’s new in social media – Cristian Manafu

La final, a vorbit Cristi despre multe cifre din social media, despre evolutia diverselor retele sociale si despre cateva mici premonitii legate de ele in viitor. Din cate am inteles, la putere sunt inca Facebook, blogurile, Instagram si What’s Up (care sunt pe trend crescator).  Youtube, Google Plus, LinkedIn si Foursquare sunt oarecum in stagnare. Aici as adauga, ca o impresie personala, ca mie mi se pare ca Foursquare se duce in jos. Pinterest, Vibe si Twitter sunt in scadere. Iar vin cu o mentiune personala, cred ca Pinterest ar mai putea avea ceva de spus, nu se stie, iar Twitter e mort si ingropat deja de ceva vreme in Romania.

Cateva poze din prima zi la Social Media Summer Camp 2013

Pentru mai multe informatii, urmariti hashtagul oficial #bizsmscamp pe twitter si facebook, dar si articolele scrise sub acest hashtag pe blog. Mai puteti citi despre prima zi la Sabina Cornovac si Dan Dragomir.

Sponsorii celei de-a cincea editii: StaropramenCoraAvonDanoneCampofrioUniCredit Tiriac BankCosmoteRomtelecom si Renault.

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi facuta publica.