A fost si cea de-a doua zi de conferinte si traininguri la Social Media Summer Camp. O zi deosebit de interesanta, din care mi-am notat o groaza de idei, cam cat sa fac 4 articole separate pentru fiecare sesiune in parte; dar, cum urmeaza din nou petrecere, am decis sa incerc sa fac o sinteza intr-un singur articol pentru ziua de astazi. Va prezint mai jos, pe scurt, cateva din lucrurile pe care le-am notat in cursul zilei, desi sunt mult mai multe.
Ziua „doi” incepe la 10 fix, ca nu ar indrazni cineva sa ii strice Martei programul, ca atat ne trebuie. Astazi se va vorbit mult despre ambasador de brand, brand personal in social media, despre vorbitul in public sau despre cum iti poti invinge teama de a tine o prezentare. Deci urmeaza o zi foarte, foarte interesanta pentru mine.
Marius Ursache – Brand Ambassadors
Oamenilor nu le-ar pasa daca 70% din branduri ar disparea si, daca cumva crezi ca totusi esti din acei 30%, atunci e bine sa vorbesti cu cei carora le pasa de brandul tau. Trebuie sa dai dovada de relevanta, consecventa si curaj pentru a intra in social media. Iar bravatar.me este un proiect foarte interesant care s-ar putea integra perfect in sampler.ro . Pentru ca si cartea de vizita a bloggerului, cum am numit noi proiectul Sampler, ar putea contine asa ceva. Oricum bravatar.me se va lansa undeva in toamna si se vor da undeva la 2000 de invitatii la lansare.
Adrian Hadean – Reteta de branding personal
A vorbit foarte frumos, facand o paralela despre cum se face o paine si cum se face branding personal. Din momentul in care am vazut painea facuta de el, special pentru aceasta prezentare, am vazut x-ul taiat pe ea si ma gandeam, daca ar fi taiat coca cu BIZ cat de geniala ar fi fost poza aia, avea inca un ingredient in plus fata de celelalte paini. De baza la o paine sunt faina, apa, sarea si drojdia, in brandul personal e bine sa ai cei 7 ani de acasa, o educatie de baza si eventual sa ai si o educatie specializata sau sa te specializezi. Asa cum in paine a mai pus ceva ingrediente in plus, usturoi si chimen (nu a pus chimen, dar nu am retinut cum se numea „chimenul” ala), tot asa si in brandingul personal trebuie sa adaugi cateva ingrediente care sa faca diferenta: sa te implici in comunitate, sa adaugi ceva diplome si medalii care nu inseamna nimic, dar care simbolizeaza ceva, sa incepi sa comunici pe blog, facebook si pe alte canale social media. Ce ar mai fi de retinut e faptul ca nu poti sa ai doua branduri personale. In incheiere, ne-a rugat sa ne gandim bine la ce suntem noi cei mai buni.
Alex Negrea – Brandul personal in social media
„Nu stim sa ne vindem” s-a transformat in „nu ai un brand personal”, asta a fost replica cu care si-a inceput prezentarea. De asemenea, dupa ce ne-a explicat despre avantajele social media si despre faptul ca poti sa iti comunici foarte usor brandul prin aceste canale, Alex ne-a pus la treaba, si anume, sa trecem trei idei despre noi care ne fac diferiti de ceilalti. Ceea ce am notat se vede mai jos.
- Ma implic foarte mult in proiectele pe care le fac, proactivitate.
- Incerc sa fac intotdeauna lucrurile altfel, chiar daca exista riscuri.
- Sunt diferit. Gandesc diferit. Vad lumea in mod diferit.
Perceptia celorlalti poate fi foarte usor folosita pentru a-ti imbunatati modul de comunicare al brandului personal. Iar daca perceptia noastra si perceptia celorlalti sunt asemanatoare, inseamna ca avem abilitatile de comunicare bine dezvoltate si ca facem comunicarea despre noi in mod corect.
Radu Bazavan – Despre cum se ingroapa brandul personal
De la Radu am inteles ca brandul personal e chestia aia care lucreaza pentru tine si in timp ce dormi, ca iti mananca foarte mult timp, ca este o promisiune pe care o faci si, pentru ca brandul personal e foarte fragil, se poate distruge usor. Ca trebuie sa stai bine cu ortografia, sa nu folosesti acronime de genul WTF (asta e o exceptie). Am mai inteles ca trebuie sa ai o tema personalizata si in acelasi spirit pe toate canalele de comunicare. Trebuie sa te diferentiezi, sa fii consecvent, sa comunici suficient despre tine si sa comunici in primul rand cu altii. E bine sa nu te bagi in controverse si sa nu te certi. E bine sa nu fii arogant, sa ai un logo, sa iti cunosti defectele si greselile trecutului si sa fii pregatit sa reactionezi daca acestea se retrezesc la viata. Si cel mai important este sa nu renunti, chiar daca toate sansele sunt impotriva ta.
Dorin Bodea – Cat de mult conteaza perceptiile?
O prezentare interesanta, chiar spuneam ca o sa vreau sa ma uit pe ea. S-a discutat despre multe, dar ideea care mi-a ramas cel mai adanc in cap a fost cea prin care setul perceptiv e guvernat de emotie, motivatie, efectul primatului, expectanta, dar mai ales valorile. Desi a evitat sa discute despre manipulare, are stransa legatura cu perceptiile si cu lucrurile pe care le-am mai scris pe blog: Perspective si presupuneri, Perspectiva, foloseste-o sau pierde-o dar si alte articole.
Dorin Bodea – Tehnici de prezentare. Cum iti invingi teama?
La mine era vorba mai mult despre cum sa iti invingi si sa iti controlezi emotiile, ca se stie ca nu mi-e frica sa vorbesc in public si profit de orice ocazie de a ajunge la microfon. De data asta nu am ajuns la microfon, pentru ca vroiau sa studieze si gesturile pe care le fac, dar bineinteles ca m-am aruncat din nou nebuneste cu capul inainte si am ajuns in fata sustinand o prezentare ad hoc despre „Viitorul Omenirii”. Stiam ca, daca stau prea mult sa ma pregatesc, iese un mare dezastru si ca mai bine vorbesc liber, ca am toate sansele sa iasa mai bine. Asta din pacate face sa pierd introducerea sau alte elemente importante ale prezentarii si sa nu fiu intotdeauna foarte clar (ca nu vreau sa spun coerent). Dar cica a fost bine, pentru o prezentare gandita in 10 secunde, in care aveam o idee in cap si nu o poveste sau o prezentare, da, probabil ca a fost bine.