Publicitatea pe internet e pe moarte?

Posted by

Totul a inceput acum cateva zile cu un articol scris pe techcrunch despre decaderea publicitatii pe internet. Si de acolo a inceput nebunia. Cu toate astea langa articol am numarat nu mai putin de 10 bannere. Daca tot nu le aduce nimic, si o sa moara, de ce le mai tin?

Articolul e foarte bun si sunt sigur ca le-a adus multe… multe linkuri naturale catre ei. Probabil asta a si fost scopul articolului, sa faca cat mai multa verva. Sincer e cineva care crede, chiar si cu criza asta, ca nu vor mai exista bannere in siteuri. Si mai mult chiar, ca nu vor mai exista bani pentru a sustine internetul, daca nu exista publicitate?

Voi nu ati intalnit oameni pana acuma care au siteuri, bloguri, forumuri despre o tematica anume doar din pasiune? Care nu au reclame pe site, nu stiu ca se poate monetiza cumva traficul care il au, si care nu sunt interesati de asta? De ce credeti ca acei oameni, care nu castiga nimic cu siteul lor, si nici nu au vreo legatura cu castigurile vor fi afactati de asta?

Intradevar, nu se poate compara 30 de secunde la tv cu un banner pe internet, ca sunt doua chesti total diferite din toate punctele de vedere. Dar chiar e asa mare diferenta intre reclama din ziar si reclama din online? Si in plus daca dau click pe un banner pot afla mult mai multe informatii despre masina sau gadgetul pe care mi-l doresc decat as putea afla din ziar. Si cum ziarele sunt pe moarte, sau cel putin asa zic uni, oare unde se va muta publicitatea din ziare? La tv sau in online?

In afara de asta eu cu sotia daca ma uit seara o ora la tv si nici aia mereu, pentru ca ne uitam la filme pe computer? Deci ce eficienta are reclama aia la tv, cand din ce in ce mai multi prefera sa nu se uite la tv sau sa urmareasca doar anumite posturi care culmea nici nu au reclame? (Discovery and stuff)

3 comments

  1. Sincer. Sunt devodator de publicitate, asa ca ma uit la reclame, mai ales ca unele sunt chiar interesant facute. Dar nu despre asta e vorba. Nu cred ca o sa moara publicitatea online, sau macar ca cei care au scris artocolul cred asta.

  2. eu unul ma indoiesc ca va cadea vreodata publicitatea online.Din ce in ce mai multa lume descopera potentialulul online`ului.Sunt atatea firme care s-au lansat pe net si o duc foarte bine si acum pe timp de criza si au fost si sunt promovate doar online.

Comments are closed.