Voi cum va administrati ideile?

Posted by

Desi sunt de parere ca ideile nu valoreaza nimic pana nu incepi sa le implementezi sau sa faci ceva cu ele, uneori obisnuiesc sa-mi notez idei in speranta ca se va gasi candva timp si pentru realizarea lor, de cele mai multe ori ajungand pe ceva foi prin arhivele mele personale sau, si mai rau, stau o vreme in Google Calendar, fiind cele care sunt primele mutate la un nou termen atunci cand sunt prea aglomerat si de multe ori, intr-un final, imi asum faptul ca nu voi face nimic cu ideea respectiva si aleg sa o sterg.

(Chiar in timp ce scriam acest articol mi-a venit o idee noua, legata bineinteles de tema articolului si de un domeniu pe care il detin si care momentan nu-mi foloseste la nimic. Pe scurt, ideea care mi-a venit este aceea de a crea un site unde oamenii sa isi expuna ideile, un fel de banca de idei, catalog de idei etc. Un draft care trebuie rafinat, trebuie vazut daca mai exista asa ceva pe piata, daca vreau ceva cu idei de afaceri sau ceva cu idei generale. Probabil ca nu-s nici primul, nici ultimul care vine cu ideea de a crea asa ceva.)

In contextul de mai sus, in care ideile mele ajung fie intr-un dosar, uitate pe undeva, fie la cosul de gunoi, ma intreb daca nu ar fi bine sa incerc sa le administrez cumva, adica sa am un loc in care sa tin aceste idei si, din cand in cand, sa arunc o privire pe ele, nu neaparat in scopul de a le realiza, ci poate unele dintre ele ajuta pe altii care au nevoie de aceste idei.

Imi este destul de clar ca uneori mi-ar placea sa le notez undeva si poate, de ce nu, sa fie expuse public spre ajutorul celorlalti. Uneori chiar si eu ma uit dupa idei noi de afaceri, de cele mai multe ori nu pentru a realiza neaparat modelul prezentat, ci de cele mai multe ori pentru a invata din modelul respectiv lucruri noi si a aplica unele lucruri la propriile idei.

Revenind la idei, deci deocamdata ale mele ajung in mare parte la cosul de gunoi, iar daca le notez pe foi, ajung in negura uitarii. Daca as face un carnetel cu idei, probabil ar fi la fel de inutil, ajungand probabil sa fie uitat pe un raft al dulapului meu. Ma gandesc ca, intr-un fel, o parte din idei ar fi bine sa stea undeva mai vizibil, sa le pot vedea din cand in cand. Nici pe blog nu e o solutie, pentru ca in mod sigur nu ajung sa le mai gasesc in multitudinea de materiale pe care le scriu.

Asa ca, daca aveti cumva alte metode de a va administra ideile, chiar sunt curios si deschis la orice fel de sugestie din partea voastra. Le puteti lasa in sectiunea de comentarii a blogului si cu siguranta le voi citi.

4 comments

  1. Eu personal consider ca ideile valoreaza ceva si neimplicate, am vandut pana acum cateva idei bune la oameni din industria IT, iar in perioadele scurte unde am avut rol de manangement, cu siguranta au contat ideile sugerate.

    Legat de administrarea lor, e greu, am aproximativ 100 de note in evernote, peste 1000 de bookmarks si alte idei care mi-au ramas intiparite pe creier. Dar toate la timpul lor. 😀

    1. Am zis ca trebuie sa incerc si eu evernote, ca prea e folosit de toata lumea.

  2. Evernote e bun, mai ales daca vrei sa scrii mult – detalii/charturi/fisiere atasate. Eu folosesc cu succes trello.com pentru ca poti atasa deadlines, taskuri, descrieri – e mai „agile” 😉

    1. Vad ca toata lumea lauda evernote, mi-e mi-a fost lene sa-mi fac cont desi il am instalat pe telefon.

Comments are closed.