Planificare financiara

Posted by

trafic_blog Cu totii stim ca incasarile intr-o firma nu sunt intotdeauna constante si, indiferent de talentul antreprenorial al managerului, o planificare financiara reprezinta inca un pas pentru succesul unei companii. De asemenea, cred ca sfaturile legate de aceasta planificare financiara despre care va voi vorbi mai jos, se pot aplica cu succes si in cazul freelancerilor care isi castiga bani din blogging sau alte proiecte pe internet.

Intotdeauna vor exista luni in care veniturile vor fi peste asteptari si luni in care veniturile vor fi sub asteptari sau deloc. Plata la 3 sau la 6 luni nu se intampla doar in blogging, ci si in cadrul altor contracte cu diverse companii.

Bugetul lunar

Unul din primii pasi care trebuie facuti, atunci cand vorbim despre planificare financiara, este calcularea unui buget lunar de cheltuieli (plata angajati si colaboratori, facturi furnizori, taxe si impozite, chirie etc.) si incercarea de a ramane pe cat posibil in acel buget. Altfel riscam ca, in lunile in care incasarile sunt foarte scazute, sa ne fie data peste cap toata activitatea firmei, iar pierderile sa fie mult mai mari.

Bineinteles ca se poate imparti acest buget pe mai multe categorii, cum ar fi: cheltuieli de baza, buget de marketing, plata salarii si altele, astfel incat sa stim exact care sunt cheltuielile din care putem taia, in caz de depasire a bugetului si cele din care nu putem taia nimic.

Puteti ajusta bugetul lunar in functie de dezvoltarea companiei dvs. si in functie de necesitati. Eu mi-am setat un buget de aproximativ 200 de euro pe luna in momentul de fata si estimez ca la finalul anului sa ajunga la 600 de euro.

Fondul de urgenta

Stabilitatea financiara vine si din crearea unui fond asa-zis de urgenta, care sa asigure cheltuielile companiei pe o perioada de 6-12 luni. Se recomanda un minim de 6 luni de zile, desi daca reusiti sa aveti in acest fond cheltuielile asigurate chiar si pentru o perioada de 3 luni de zile, tot e mai bine decat deloc. Suma necesara intr-un astfel de fond de urgenta se compune din bugetul lunar inmultit cu numarul de luni pentru care vreti sa fiti asigurat, in caz ca incasarile dispar sau scad brusc.

Pentru anul 2014, eu planuiesc ca acest fond de siguranta sa ajunga la suma de 3600 de euro. Pe anul curent, daca cheltuielile raman constante, imi asigura 5 luni de functionare in momentul de fata. Dar cum planurile mele sunt destul de mari, trebuie sa cresc si acest fond de urgenta.

 Asigurarile

Daca in plan personal asigurarile nu sunt atat de importante, in cadrul unei companii acestea pot fi mult mai importante si sfatul meu este sa va asigurati tot ce puteti in cadrul unei companii, de la bunuri protejate impotriva incendiului sau a altor calamitati (depozite, ateliere de lucru, birouri, computere), pana la asigurarile auto sau ale altor bunuri pe care compania le detine. Trebuie incadrati in bugetul lunar si acesti bani pentru asigurari.

 Planuri financiare pe termen lung

V-am vorbit mai sus de planurile financiare pe termen scurt, dar pe langa acestea, e bine sa va ganditi si la planuri financiare pe termen lung. Si aici ma gandesc la extinderea companiei, planuri de pensie atat pentru dvs., cat si pentru angajati, planuri in vederea obtinerii unor avantaje financiare mari. Fie ca planuiti sa va luati un yaht sau un simplu apartament sau, de ce nu, un sediu mult mai mare pentru firma, e bine sa includeti aceste planuri in calculele financiare si sa aveti o strategie de a ajunge la ele.

Aici sunt situatii in care fie creati un fond separat pentru atingerea unui obiectiv, fie acumulati surplus de capital in fondul de urgenta si va folositi de el atunci cand credeti ca depaseste cu mult plasa de siguranta setata.

 Concluzie

Ar mai fi multe de adaugat la acest articol, dar din pacate scopul lui nu este sa fie un manual complet despre planuri financiare si cheltuirea eficienta a banilor. Este menit doar sa va dea cateva idei despre lucrurile la care trebuie sa fiti atenti atunci cand gestionati o companie, dar se aplica la fel de bine si in cazul bloggerilor sau al freelancerilor.

One comment

Comments are closed.