iun. 7

Chaotics – Management si marketing in era turbulentelor

Chaotics – Management si marketing in era turbulentelor

Inca de la inceput va spun ca a fost o carte grea, o carte pe care o sa o mai car o vreme cu mine si pe care o sa o tot citesc si recitesc cred. O carte cu multe informatii in ea, o carte greu de citit ca lectura si fara sa ai un caiet pe care sa notezi idei. Daca ar fi sa scriu despre ce contine cred ca as putea cu usurinta sa scriu cate un articol pentru fiecare capitol. Cum nu am de gand sa fac asta nu pot decat sa va invit sa cititi cartea cu nume atat de asemanator cu nick-name-ul meu

Ce mi-a placut cel mai mult din ea a fost faptul ca in ea spune ca ai nevoie pentru a iti conduce compania prin aceste ape tulburi si prin noua economie de un sistem haoticist. Asta nu stiu ce insemana, chiar daca m-am mai lamurit pe ici pe colo la unele aspecte dupa ce am citit cartea, dar suna bine. „Ai nevoie de un sistem haoticist in compania ta”. Da? Cine a spus-o. Unu de isi zice Haotik. Eeehhh???? Cum suna?

Apoi mi-a placut faptul ca am mai inteles cate ceva despre ce s-a intamplat in America si mai multe aspecte ale crizei finaiciare. Desi nu sunt pasionat de istorie trebuie sa recunosc ca au fost interesante aceste puncte de vedere. La fel a fost interesant sa vad cum unii manageri au vazut in plina criza o oportunitate. Deci daca vrei se poate.

Un alt aspect care mi-a ramas in minte si care mi-a placut la nebunie a fost cand mi-a explicat cum unele afaceri dispar din cauza unor tehnologii disruptive. Si daca nu intelegi nimic ce e cu tehnologiile astea disruptive, exista in carte un tabel cu cateva stfel de tehnologii. Aparatul foto cu film a fost inghitit de aparatul digital si odata cu el au disparut niste nume marii de companii lasand loc pe piata altora. Si mai erau exemple care mai de care mai sugestive.

Vorbeste si despre importanta social media, si de efectul distructiv pe care il poate avea un singur client nemultumit asupra intregii afaceri. Cred ca as scoate din carte inca 10 idei tari fara probleme.

Te invata cum sa iti construiesti sistemul, cum sa fi atent la cea mai mica turbulenta care poate aparea in calea companiei tale si eventual cum poti sa profiti de aceasta turbulenta in loc sa te lasi afectat de ea.

Merita citita dar va avertizez ca totusi nu e o carte pentru oricine. Mulumesc inca odata librariei online Libris pentru ca mi-au trimis-o si pe viitor cred ca o sa cer carti de filosofie, ar putea fi ceva mai usoare decat aceasta carte. Si da inca o port cu mine in sac, pentru ca dau pe spate cu coperta pe oricine stie ce nickname am eu.

  1. Articolul ăsta este un fel de cult al personalității sau doar mi se pare? 🙂

    Mă axez pe un singur subiect din ce ai scris aici și anume aparatul foto.
    Așa cum aparatul foto digital l-a înlocuit pe cel clasic, la fel se întâmplă cu multe alte tehnologii vechi ce sunt înlocuite de altele „moderne” mai mult sau mai puțin bune.

    Aparatul foto digital nu va depăși (cel puțin în viitorul apropiat) calitatea aparatului clasic, pe film. Și asta nu e doar părerea mea!

    Unul din motivele pentru care se fac astfel de „schimbări” este sistemul după care suntem obligați să funcționăm – o societate de consum.

    Nu cred că ai auzit de puține ori pe cineva zicând „televizorul ăsta l-am luat acu’ 3 ani și s-a stricat. Celălalt îl am de 20 de ani și încă mai merge!”.

    Progresul tehnologic este real și tangibil, dar – din păcate – acesta îți oferă satisfacție temporară.

    Cum îți explici faptul că fibra optică a fost „descoperită” și dată publicului la câteva zeci de ani după adevărata fabricare?

Comentariile sunt inchise.