Cum a fost la Influencer Marketing Conference

Posted by

Deși cumva mă așteptam să fie altfel, nu pot să spun ce anume trebuia să fie altfel ca să fie conform așteptărilor mele. Adică totul a fost super ok din punct de vedere al organizării, dar cred că cumva mă așteptam să fie ca la Webstock; și, apropo de Webstock, ne vedem peste o lună și acolo.

Asul din mânecă

Cred că asta e cel mai important lucru cu care am plecat de acolo. Dintr-o pură întâmplare, într-o discuție în care cineva se lăuda cu anumite cifre, mi-am dat seama că undeva, adânc în mâneca mea, e un as pe care pot paria și câștiga la un moment dat. Să zicem că, la un moment dat, în condiții favorabile, asul ăsta mi-ar putea aduce câștiguri importante. Informația înseamnă putere, dar și modul în care o prezinti sau momentul în care dezvăluiești acea informație. Îmi cer scuze că sunt așa de criptic în mesajul ăsta, dar din păcate nu pot da mai multe detalii, mai ales că nu-mi amintesc numele celui care mi-a arătat că posed acest as. Hai să zicem că nu e as și e popă, dar tot o carte bună de jucat la un moment dat rămâne.

Informația de calitate

Da, știu că sună a clișeu, și într-adevăr nu toate prezentările au fost bune sau „wow”, dar au fost câteva care au meritat fiecare bănuț și fiecare secundă. Pe canalul meu de YouTube am pus câteva secvențe de la conferință și, bineînțeles, și prezentarea întreagă care mi-a plăcut cel mai mult.

O las și aici mai jos pentru a putea fi urmărită. Din păcate, este în engleză, dar e plină de informații utile.

Câteva idei cu care am plecat de la conferință

Am zis să spicuiesc câteva idei, prima venind că așa cum televiziunea, blogurile și altele de genul sunt canale de comunicare, și influencerul este un canal de comunicare.

Altă idee destul de importantă, pe care nu o spun mulți, este că influencerii sunt cifre. Atâta vreme cât livrează, te folosești de ei; dacă nu mai livrează, cauți alții. Au fost și oameni sau branduri care îi privesc pe influenceri tot ca pe oameni; exemplul KFC mi s-a părut cel mai tare, dar în rest, oamenii ăștia sunt destul de cinici și se uită la cifre, indiferent dacă e vorba de Dorian Popa sau de Gigi din Deal, microinfluencer.

Legat de treaba asta cu microinfluencerii, e de viitor. Se uită tot mai atent agențiile și în această direcție. Mi-am tras eu propriile concluzii pe treaba asta, dar nu am să le expun aici, prefer să le țin pentru mine. Oricum, dacă sunteți nișați pe un anumit segment, e bine să știți că viitorul arată bine și pentru voi și că vor veni bani și în această direcție.