iul. 12

Social Media Summer Camp (day 1)

 Bineinteles ca sesiunea de prezentari a fost deschisa de Marta Usurelu, care ne-a urat bun venit si ne-a rugat inca o data sa ne prezentam fiecare. Si, desi ii faceam semne disperate sa inceapa din partea cealalta…. am fost primul.

Partea buna e ca nu am spus nici o tampenie, partea proasta e ca nu am spus nimic interesant 🙁 ; puteam sa spun ca fac blogging de 5 ani, ca am participat si la celelalte doua editii, sau alte 1000 de chestii care mi-au venit in cap dupa, dar nu inainte. Asa ca am baiguit ceva acolo, prostii neinteresante si am dat microfonul mai departe.

Prima prezentare – Bobby Voicu: Social Media – The basics

Daca auzeam mereu la tovarasul Chinezu ca trebuie sa intri in social media pentru ca nu ai nimic de pierdut si ca, daca nu esti, lumea tot discuta despre tine, astazi la Bobby am auzit o abordare noua pe acelasi subiect si care trebuie sa recunosc ca imi place mai mult. Oricum esti in social media si lumea vorbeste despre tine, de ce sa nu incerci sa si asculti despre ce zic si eventual sa comunici prin social media.

Social media inseamna vizibilitate. O vizibilitate sensibila, pentru ca brandul poate cadea brusc in cazul unor greseli. Cred ca eu stiu foarte bine asta, neavand grija la un moment dat de brandul personal.

Mi-a placut de asemenea atunci cand a vorbit de incredere, despre faptul ca social media inseamna incredere, despre faptul ca, atat companiile trebuie sa aiba incredere in bloggeri, cat si bloggerii trebuie sa aiba incredere in companii.

Si apoi, cand a ajuns sa spuna ca social media inseamna acces, mi-am dat seama ca eu nici nu realizam acest lucru, aproape uitasem ca pot oricand sa ajung la niste oameni importanti sau cunoscuti datorita faptului ca am blog si undeva, candva, ne-am dat mana.

De asemenea, eu eram aproape sigur ca Razvan Baciu este A-lister de cand lumea si am fost foarte mirat sa aflu ca toata cresterea lui ca vizibilitate in online se datoreaza faptului ca a fost „sofer” in Redescopera Romania. Si faptul ca acum 2-3 ani nu stia ce e aia o camera video a fost la fel de surprinzator. Asta arata inca o data ca putem face intr-adevar ceea ce ne dorim si putem trai din asta.

A urmat prezentarea lui Cristian Manafu – Social Media Update

O prezentare cu multe cifre, o sa vreau sa am si prezentarea, pentru a o studia mai pe indelete, o prezentare foarte serioasa. Chiar ma mira ca Manafu nu era pus pe glume. Am inteles ca toata lumea vorbeste de Facebook, dar suntem oarecum prinsi intr-o bula si nu ne place sa experimentam lucruri noi. Toata lumea face cam aceleasi chestii si nimeni nu indrazneste sa faca ceva nou, cu riscul de a avea sau nu rezultate. Eu zic ca, la 5.7 milioane de vizitatori pe luna, merita sa faci experimente.

Apoi a continuat cu Twitter, inca o data dezamagit ca nu a prins atat de bine in Romania si de faptul ca in ultimul an nu au mai fost facute campanii pe Twitter. Cu doar 570 de mii de vizitatori pe luna pe Twitter, nu prea se intampla nimic interesant. Nici macar Haotik nu se mai cearta cu nimeni.

Foarte faina campania pe Pinterest, data spre exemplificare, dar eu in continuare aleg sa stau pe bara si sa nu-mi fac cont acum, poate mai tarziu, preferand sa folosesc timpul pe care il am la dispozitie pentru alte idei si alte retele de socializare. Oricum, 130 de mii de vizitatori pe luna nu pare un numar indeajuns de mare pentru a-i da atentie in momentul asta. E un fel de pariu cu mine insumi in care pot sa pierd sau sa castig.

Iarasi am vazut o campanie facuta de Nokia pe Foursquare foarte faina, dar din pacate nu in Romania. Desi eram inrait la un moment dat cu dat check-in-uri peste tot, am trecut la faza de ignorare temporara a acestui canal de comunicare, pentru ca nu am vazut niciun fel de beneficii ca blogger de pe urma lui. Am inca instalata aplicatia pe tableta, in caz de necesitate, sa pot da un check-in.

Mesajul final cu care si-a incheiat Manafu prezentarea a fost Fiti creativi! Si creativa avea sa fie urmatoarea prezentare.

Gabriel Oana zis si Gaben ne-a vorbit despre un YouTube fara secrete

Si trebuie sa recunosc ca mi-a dat cateva idei. Chiar daca exista undeva la 800.000.000 de conturi, nu exista continut de calitate pe YouTube in Romania. Lumea nu are lucruri interesante de vazut.

Si chiar daca eu ma gandeam doar la cateva chestii pe care le pot face pe YouTube, faptul ca se poate face Brand Awareness, Product Advertising, Direct Sales, suport sau chiar ca metoda de comunicare, mi-a dat foarte multe idei, atat pentru mine cat si pentru compania unde lucrez. Si nu, nu-s blogger de companie, dar daca tot am idei, de ce sa nu le dau mai departe catre departamentul de marketing, mai ales cand au existat companii in afara care au facut recrutare prin intermediul acestui canal de comunicare. Si daca am spus cuvantul recrutare, apai sunt sigur ca luni dimineata la prima ora ma baga in sedinta sa le spun mai multe despre ce vroiam sa spun aici.

In afara prezentarilor, sunt incantat ca este foarte multa lumea noua, va dati seama ca la domnisoare ma refer, nu la altceva, dar sunt si putin speriat ca parca nu mai sunt ca data trecuta, la editia a II-a, cand practic eram intre prieteni. Imi pare rau ca nu a venit Andrei Rosca, era unul dintre oamenii cu care mi-ar fi facut placere sa vorbesc sa-l bat la cap.

P.S. Deja nu mai am desfacatoare de bere cu haotik.ro, s-au dat deja toate. Nota pentru autor: Data viitoare fa 300.

Si cateva poze facute de Kriogen. El mi-a „furat” aparatul, eu ii „fur” pozele :). Si da, stiu, a fost mai vrednic decat mine si a scris deja inaintea mea.