iun. 10

Trollii, un cancer al blogosferei

Titlul este dur, dar din pacate foarte adevarat. Fata de hateri, trollii nu aduc nimic bun. Sunt un fel de paria care isi construiesc brandingul, traficul si celebritatea fiind contra tuturor. Sunt asemenea unor ciuperci parazite care traiesc pe baza altor plante sugindu-le seva si energia.

In comparatie cu haterii, trollii vor fi mereu contra, daca o banca va vrea sa faca campanii in blogosfera ei vor fi impotriva bancilor, daca o companie de produse fast food va veni cu o campanie, vor fi impotriva mancarii nesanatoase, daca o firma de turism vine cu o campanie, vor fi impotriva turismului in alte tari, sau impotriva turismului in Romania. In concluzie orice firma va investi bani in aceasta entitate numita blogosfera, ei vor fi contra si vor incerca sa faca rau atat blogosferei cat si companiei respective.

Care este diferenta dintre un hater si un troll

Ca sa intelegeti mai bine diferenta dintre hater si troll voi da un exemplu asupra modului in care vad eu ca ar actiona un hater si care este diferenta dintre el si troll.

Sa presupunem ca un blogger a avut o experienta proasta cu o banca (BCR de exemplu), si in campania nou lansata nu e tocmai multumit de buzz-ul care se face in jurul acestei banci, dar ar trebui sa stie ca daca lucrurile merg bine vor veni si alte banci sa isi faca campanie. Poate ca urmeaza ING, banca al carui fan este si atunci va putea lauda banca pe care o indrageste atat de mult si probabil va primi si ceva bani pentru asta. Poate este impotriva tuturor bancilor dar urmatoarea companie care va veni sa investeasca in blogosfera va fii compania lui preferata de telefonie mobila si iarasi atunci ar putea sa laude ceea ce oricum lauda si fara bani si chiar si castiga niste bani din asta.

Cred ca ati prins ideea, daca lucrurile merg bine o sa fie bine pentru prietenii tai din blogosfera daca tu nu vrei sa te implici. Si probabil vor fi bine si pentru tine mai tarziu.

Daca o companie mare vine si arunca investeste banii in blogosfera, bineinteles ca alte companii vor sta cu ochii pe blogosfera si vor privi ce se intampla curioase de ce o companie asa mare se arunca in valurile tulburi ale unei blogosfere nu intotdeauna foarte unita si stabila. Daca vad ca lucrurile ies bine isi vor invinge propriile temeri de a pantrunde intr-un spatiu pe care nu-l pot controla si vor investi si ei. Mai multi investitori = mai multi bani; nu face decat bine blogosferei ca entitate.

Blogosfera, o entitate

Am vorbit si mai devreme de acesta, de a vedea blogosfera ca o singura entitate. Da, o entitate din care fac parte. Si caruia orice ii face rau imi face automat rau si mie. Indiferent cat de colorata e, indiferent cate pareri si directii are. Tocmai asta ii da frumusetea. Sa nu intelegeti gresit, nu vreau sa mergem toti in aceasi directie, nu vreau sa gandim toti la fel, nici nu ar fi posibil asta. Mi se pare normal sa criticam atunci cand e de criticat, de a atrage atentia companiilor, presei, oricui greseste ca a gresit. DAR nu mi se pare normal sa injuram si sa bagam o companie prin cele mai murdare colturi ale blogosferei si sa nu venim cu nici un argument. Iar nu este normal sa fiu un hater inrait al bancilor (e doar ca exemplu luata aceasta categorie) si sa ma apuce ura asa peste noapte tocmai in timpul campaniei. Asta face diferenta dintre un hater si un troll.

Cum ucizi trollii

Fiind un cancer e clar ca trebuie cumva inlaturat cat mai rapid din blogosfera. Da, sunt foarte dur, dar daca am in corpul meu o boala, un cancer, atunci purced imediat la o operatie prin care sa inlatur o mare parte din el, daca nu toata. In cazul nostru, internetul fiind un mediu liber de exprimare, si e si bine sa ramana asa, acesti trolli sunt la fel de greu de inlaturat precum cancerul din organismul uman, dar exista tot felul de instrumente de block, report as spam, ignore, etc prin care acestia pot fi dusi undeva spre o margine blogosferica unde vocea lor sa nu se mai faca auzita aproape de loc. Inainte insa de a face asta, incercati sa va dati seama daca e un troll sau un hater.

  1. Salut,

    Farmecul internetului este libertatea de exprimare. Recent justitia din Romania a dat o sentinta intr-un caz legat de blogosfera. Bogdan Manolea, specialist in legislatia privind internetul, apreciaza cam 90% din decizia instantei ca fiind corecta. La summitul e-G8, initiativa Frantei de a fi controlat internetul, nu s-a bucurat de succes. Exista anumite limite in exprimarea pe internet, ca si in presa scrisa. Cu toate acestea, in internet pot exista si cei care sunt platiti pentru campanii, dar si mizantropii (cei care sunt tot timpul nemultumiti de ceva). Ca cineva sa isi propuna eliminarea lor, cu mijloace soft, pentru ca sunt considerati un cancer, seamana a dictatura. Se elimina ei singuri. Si, cu siguranta, nu vor consecventi in atitudinea lor. La un moment dat, vor intra in mainstream. Link Manolea: http://bit.ly/iFyU9D

  2. Jumătate din articolele pe care le citesc într-o singură zi sunt pline de frustrări, conțin aluzii ironice la adresa altor persoane din cercul ăsta și aduc fix nicio valoare.
    Am spus mai devreme pe twitter, glumind, că e bine să faci ce zice bloggerul, nu ce face el. Câtă dreptate am avut.
    Tu, din nou, dacă-mi permiți, greșești masiv când începi să te cerți cu X și Y chiar dacă de cele mai multe ori ai dreptate. E o diferență considerabilă de vârstă și experiență între noi, dar nu mă pot abține și-ți recomand să te lași de dorința asta a ta de a schimba elemente care nu sunt „defecte” din cauza ta.
    Acum că mi-am trântit aici opinia, sper că nu-i cu supărare.

  3. @marius Unora le dau o sansa sa se schimbe, daca nu vor atunci ii inlatur din viata mea si cu asta basta.

    @Tiberiu nu ma gandeam la inchiderea siteului lor, nu la asta ma refeream, daca intr-un grup de copii unul nu se integreaza se va juca tot la groapa cu nisip dar singur in celalalt colt, pentru ca ceilalti il evita. Mi se pare normal sa izolam in celalalt colt al gropii de nisip trolii.

  4. „Daca o companie mare vine si arunca investeste banii in blogosfera” Prietene, companiile investesc in lingai care ii pupa in cur ca sa-si promoveze niste produse nevandabile pe spinarea prostilor. Toti colaborationistii care se vind pe 30 de arginti pt ca sint lingai si muritori de foame, trebuie penalizati de cei care deja s-au ars cu produsul caruia ii fac reclama mincinoasa. Si reclama mincinoasa ar trebui sanctionata penal. OK?

  5. Nu crezi c-ar trebui mai intai „educati”? O incercare de a-i face sa-ti vada punctul de vedere. Merge, bine. Nu merge, si mai bine.

    Nu mi se pare ok comparatia cu un „cancer”. Si daca stam bine sa ne gandim, cancerul mai si recidiveaza si atunci ti-o iei rau in freza ca-i si mai agresiv.
    Eh, acum in fine, fiecare procedeaza cum crede mai bine, dar in cazul tau e clar ca te-ai lasat enervat si poate ar fi trebuit sa „ignori”, cum spui si mai sus. Ignorarea nu presupune redactarea unui post pe blog despre femoment. Asa doar agiti si mai tare carbunele incins…

    Nu ma intelege gresit, mie una mi se falfaie de orice, dar aveam o mica parere si ma manca limba 😛
    Bafta.

  6. Incercand sa contrezi fenomene ce se produc independent de vointa ta nu vei rezolva nimic,fiindca ele se vor produce oricum.

    Ai putea sa incerci sa fi indiferent,si sa lasi utilizatorul de www. sa decida cu privire la asta.

    Stii tu dupa cum si un vechi proverb romanesc spune „cine se aseamana se aduna”,deci tu scrie de calitate si vei avea cititori de calitate,in schimb ce scursurile cu bloguri vor atrage tot niste scursuri de cititori :))

    Multa bafta!

  7. nici nu sti cata dreptate ai cu ce ai scris mai sus, eu nici hateri nu mai am pe blog din pacate desi imi placea de ei.

Comentariile sunt inchise.