7 motive sa mergi cu un tren particular

Posted by

regiotrans In timp ce altii scriu despre cat de idioti sunt cei de la cea mai mare si cea mai proasta companie feroviara din Romania, eu mi-am propus sa promovez companiile particulare si sa va spun despre beneficiile de a calatori cu un tren particular in Romania.

Avand in vedere ca merg zilnic cu cei de la RegioTrans Brasov, cred ca sunt in masura sa va spun despre beneficiile unei astfel de calatorii. Si nu e singura companie feroviara privata care merita promovata. Cel putin pe ruta Bucuresti – Ploiesti, mai exista si TFC (Trans Feroviar Calatori), care sunt sigur ca sunt si ei foarte ok, chiar daca nu am folosit serviciile lor.

1. E curat

Nici aici nu straluceste totul de curatenie, dar in comparatie cu jegul si mirosul pe care il gasiti in trenurile companiei de stat, aici e super curatenie. Cand se intoarce de la Craiova seara, nu mai e atat de curat, dar si oltenii incet, incet s-au mai civilizat si acum parca nu mai e atat de rau ca la inceput. Oricum, in anumite vagoane, poti sa te descalti fara probleme, iar perdelele sunt mereu curate.

2. Nasu’ e vesel, iti vorbeste frumos si e mai educat

Uneori e pus pe glume; e drept pe noi ne si stie, daca ne vedem aproape zilnic in acelasi tren, dar cred ca zambetul de pe fata lui si modul in care ne trateaza pe noi, cei de pe naveta, nu e diferit de modul in care trateaza si ceilalti calatori. E atent la cerintele calatorilor si le raspunde in mod civilizat la toate intrebarile. Nu l-am auzit niciodata sa spuna „Nu e treaba mea” cum auzeam des dincolo.

3. Nu sunt cersetori/vanzatori ambulanti/tigani

Asta e marea mea problema, uneori cand mai ajung pe trenurile companiei de stat, imi vine sa ii arunc din tren. Uneori put, alteori sunt insistenti in a le da un leu sa-si ia de mancare (adica bautura). Cand apare cate un dubios cu telefoane de vanzare, nu stiu cum sa-l ascund pe al meu, sa nu raman fara el. Cred ca e unul din aspectele care ma deranjeaza cel mai tare.

4. Incearca sa isi respecte orarul stabilit

Din pacate, uneori datorita unor trenuri intarziate, nu ii da voie sa intre in gara, are prioritate ala de Satu Mare, care are deja o ora sau mai mult intarziere. Ca de, caile ferate sunt ale companiei de stat, trenurile intarziate tot ale lor, asa ca de ce sa treaca astea particulare la timp, cand pot astepta dupa cele de stat. In rest, pot sa zic ca azi a facut 37 de minute de la Ploiesti la Bucuresti, e drept nu are mereu recorduri de genul acesta, dar e bine. Cred ca nici InterCity nu face atat de putin timp pe ruta aceasta.

5. Este cald iarna si racoare vara

Probabil ati crede ca asa e normal sa fie, dar de multe ori pe trenurile companiei de stat se intampla tocmai invers. Vara mori de cald in el si iarna mori de frig. Daca e prea cald, poti vorbi cu nasu’ sa opreasca caldura. Oricum se asigura ca toti calatorii stau confortabil si se simt bine.

6.  Este mai ieftin

Preturile la abonamente pe ruta Bucuresti-Ploiesti sunt de 205 lei (Regiotrans) si 170 lei (TFC) fata de 300 lei (compania de stat). Si preturile biletelor sunt mai ieftine, pentru ca o parte din trenuri sunt considerate trenuri regionale, desi merg in regim de interregio.

7. Ti se raspunde rapid la reclamatii si intrebari

Fie ca e vorba de anumite solicitari in tren, fie ca a fost ceva ce ne-a deranjat si am trimis o sesizare la adresa de contact de pe site, raspunsul a fost prompt, iar solutionarea a venit foarte rapid. Am dat un e-mail chiar dimineata din tren, referitor la o anumita problema, iar pana in pranz deja primisem raspuns ca s-a rezolvat. Si, intr-adevar, seara problema respectiva fusese remediata.

La final, as vrea sa va rog sa povestiti si voi despre experientele placute avute cu companiile feroviare particulare si eventual, daca aveti blog, sa povestiti despre ele pe blog. Poate asa dispare mai repede compania asta, al carui nume nu-mi face placere nici sa-l pronunt.

26 comments

  1. Intr-adevar, Regiotrans-ul este superior CFR-ului, iar motivele enumerate de tine sunt reale (spun asta pentru cei care nu au folosit aceasta companie). Si eu, cand planuiesc sa merg in Bucuresti, caut mai intai Regiotrans.

  2. aș trece pe regiotrans, da aștept să bage mai multe trenuri. în momentul de față, prea puține variante seara, de la bucurești. să fie unul pe la 17 din bucurești spre ploiești și ar fi ideal :))

  3. si pe ruta cluj oradea este ceva tren privat. Daca tin bine minte aveau un slogan foarte tare „Noi te lasam sa mergi cu nasul” sau ceva de genul acesta. Biletele fiind cumparate direct din tren..

  4. @roscabgdn ala e TFC-ul , e link in articol. Am impresia ca sunt din Ploiesti dar am vazut ca au prin toata tara trenuri, asa ca nu stiu daca nu m-am inselat cand i-am pus ca companie ploiesteana.

  5. buna ziua, numele meu este stamate viorel si ma ocup de promovarea unei companii noi in aria feroviara si care ar urma sa fie lansata anul viitor. deocamdata prospectam piata, insa as dori sa prezint pe site-ul d-voastra oferta noastra si doresc sa stii in acest sens tarifele si conditiile. va multumesc!

    1. Am incercat sa va dau un e-mail dar zice ca adresa de e-mail este invalida. Exista sus buton de contacr pe care imi puteti da un mail si va trimit o oferta.

  6. s-ar putea sa fie o problema cu e-mail-ul. la noi, toate-s „noi” si unele chestiuni (e-mail, fax etc) inca nu sunt puse la punct. in principiu noi avem o oferta fixa de promovare. 450 euro/luna, cu articol saptamanal inclus. deocamdata prospectam zona de vest a tarii, arad, oradea, satu-mare. desigur, chestiunile obisnuite. noi va trimitem materialul cu ideile de baza si d-voastra le dezvoltati si ne trimiteti saptamanal rapoartele cu vizitatori, accesari, comentarii etc. comentariile impotriva vor fi desigur moderate, deoarece de obicei concurenta are asa numiti „postaci” platiti, iar pe langa articolele de baza, lunar va trebui sa scrieti 2 articole impotriva concurentei. cred ca ofertas noastra e mai mult decat decenta. sper ca e-mail-ul sa functioneze in curand, insa astept un raspuns.

    1. Daca ai sti cat de tare ma intristeaza comentariul tau… si cand ma gandesc ca in mail iti scrisesem ca te voi promova gratuit…

      1. In urma cu un am am luat hotararea sa nu mai scriu despre chestii negative. Daca ar fi sa scriu despre mizerii din online primul articol ar contine numele tau si ti-ar fi dedicat in totalitate.

      2. Eu inca mai sper ca e o gluma pusa la cale de cineva care se plictiseste si ca nu vor aparea astfel de mizerii in online.

      3. Cele doua companii de mai sus le-am promovat gratuit pentru ca in sinea mea cred ca acesta este drumul pentru servicii de calitate pentru cei care calatorim cu trenul.

      4. Consider ca discutiile noastre s-au incheiat aici. Succes. Orice comentariu dupa acesta ar putea fi sters.

  7. Vad ca speri ca nea Stamate ala sa fi facut doar o gluma proasta, dar la cum se prezinta bloguletele care au fost create numai pentru campanii si advertoriale pe 3 euroi nu m-ar mira sa fie cat se poate de serios in oferta lui…

  8. Doua vesti super : din iunie 2013 REGIOTRANS a introdus tren direct si ieftin intre Brasov – Bucuresti si Constanta. Pana in iarna lui 2013 se vor pune in circulatie in tara trenuri multe particulare, respectiv : Bucuresti – Pitesti, Husi – Crasna, Suceava – Gura humorului, Suceava – Radauti, Putna etc.

  9. Da si nu, de fapt e acelasi tren cu care circul dimineata dar care are o garnitura in plus.

  10. as dori sa stiu daca trenul acesta particular mai are garnitura pt constanta. va multumesc

  11. De vreo doua saptamani nu l-am mai vazut venind dar nu stiu sigur daca nu cumva una din cele doua garnituri care merg la Bucuresti nu pleaca mai departe si spre Constanta. Cred ca cel mai bine verifici la ei pe site.

  12. Nu stiu cand ati fost ultima data cu CFR calatori dar, cel putin pe ruta Bucuresti-Brasov, singurul avantaj pe care il au trenurile private fata de CFR este pretul la jumatate. Si ma refer aici la trenurile interregio nu regio.
    -Vagoanele sunt mult mai spatioase si mai moderne la cfr decat la privati.
    – Trenurile de la privati te scutura de iti e frica sa nu sara de pe sine si mergi pe trei carari cand cobori din ele. nu am reusit nici macar sa citesc o carte de la brasov la buc.
    – nasii nu mi se parcu nimic mai presus fata de cei de la cfr
    -cat despre faptul ca se straduiescsa ajunga la timp credca nu stiti cum se circula pe caile noastre ferate. Nu conductorii trenurilor baga viteza sa ajunga la destinatie si sunt mai vitezomani privatii. toti circula cu acceeasi viteza si toti au sau nu intarzieri din cauza starii proaste a caii ferate. vitezele si restrictiile sunt valabile pt toti operatorii de cai ferate nu doar pt cfr.

    In concluzie singurul avantaj este pretul…

  13. Nu stiu cand ati fost ultima data cu CFR calatori dar, cel putin pe ruta Bucuresti-Brasov, singurul avantaj pe care il au trenurile private fata de CFR este pretul la jumatate. Si ma refer aici la trenurile interregio nu regio.
    -Vagoanele sunt mult mai spatioase si mai moderne la cfr decat la privati.
    – Trenurile de la privati te scutura de iti e frica sa nu sara de pe sine si mergi pe trei carari cand cobori din ele. nu am reusit nici macar sa citesc o carte de la brasov la buc.
    – nasii nu mi se par cu nimic mai presus fata de cei de la cfr
    -cat despre faptul ca se straduiesc sa ajunga la timp cred ca nu stiti cum se circula pe caile noastre ferate. Nu conductorii trenurilor baga viteza sa ajunga la destinatie si sunt mai vitezomani privatii. toti circula cu acceeasi viteza si toti au sau nu intarzieri din cauza starii proaste a caii ferate. vitezele si restrictiile sunt valabile pt toti operatorii de cai ferate nu doar pt cfr.

    In concluzie singurul avantaj este pretul…

  14. Vedeti ce scrie GEO. Are mare dreptate. In afara pretului, TOTUL ESTE DE MIZERIE. REGIOTRANS ESTE MIZERIE, INDOLENTA, INVECHIT, PERICULOS! Poate si altele, dar m-am saturat sa-i acord mai multa atentie decat mi-a acordat aceasta contrafirma mie ca si calator! HUO REGIOTRANS!

  15. Coruptie, nepotism, prostie, rea-vointa…cu aceste”calitati” compania CFR Calatori s-a sabotat singura, permitand TFC si Regiotrans sa se dezvolte, cu sprijinul si acordul tacit al conducerii CFR Calatori. La infiintarea TFC, CFR Calatori a ajutat compania concurenta cu locomotivele proprii plus sabotand rute importante, din punct de vedere al incasarilor, in favoarea TFC. Nu cred ca exista, in alta tara, ceea ce exista in RO: o multitudine de firme concurente (specific transport de marfa si calatori) care capuseaza firmele de stat ( in domeniul feroviar). O singura firma de stat – CFR -(care sa inglobeze toate companiile cu specific feroviar) ar fi suficienta, eficienta si mult mai rentabila fata de ceea ce exista acum. Credeti ca TFC sau Regiotrans, in momentul cand nu vor mai fi sprijinite de catre stat, vor mai asigura transportul calatorilor pe rutele nerentabile?

  16. Imi poate da cineva un nr de telefon sau site-ul lor sa aflu mai multe. ma intereseaza plecarile din craiova spre constanta, in ce zile si la ce ore, in gara n-am putut afla nimic. multumesc

  17. Am mers cu regio trans de curand si totul a fost super in comparatie cu cfr.

    Avantaje : Locuri libere foarte multe (ruta Craiova – Bucuresti – Predeal)
    Un aspect foarte ok si caldura incat poti sta in tricou in vagon.
    Liniste + un miros usor placut in vagoane ( nu ca la cfr unde miroase numai a toalete)
    Nu te deranjeaza nimeni cu cersitul, vanzarea de diverse integrame, reviste si telefoane.
    Plus ca pretul cu mult mai mic fata de cel practicat de cfr

    Dezavantaje : 0

  18. Buna, stie cineva daca exista un tren particular pe ruta Bucuresti – Cluj sau chiar si din bucati, Bucuresti alta ruta si de acolo o alta legatura spre Cluj. Multumesc !

  19. Alte firme private: interregional călători (via terra spedition și circulă din cluj, spre cluj și bistrița), softrans (pe Brașov-București-Craiova; net superior Regiotrans, doar un tren pe zi 🙁 ).

    Recomand orice operator privat, perfect de acord cu ce ai scris mai sus doar că… regiotrans a murit! Nu mai există pagină de facebook, șeful s-a spânzurat azi într-un avion! Trăiască sabotajul! Când ceva funcționează bine pentru popor, trebuie distrus! Nu contest nici aranjamentele făcute, dar uită-te că toți operatorii privați au rezultate foarte bune! CFR a mers la fel până să apară ăștia și a continuat să meargă la fel de prost în continuare din toate punctele de vedere! Am mers cu CFR de curând… De la Bușteni la Brașov a trebuit să „dansez în tren“ că nu era nicio toaletă în tren (două fără lumină, una închisă și alta blocată). Și mai sunt și alte probleme la CFR.

Comments are closed.