iun. 6

Sunt bloggerii fani doar ai companiilor care investesc in Social Media? (part 2)

 Spuneam ieri despre faptul ca fanii brandurilor au existat cu mult inainte de social media, de bloguri si cum inca de pe vremea forumurilor oamenii incercau sa isi faca apartenenta cunoscuta la un brand, incercand, printr-un minibanner, sa promoveze produsul sau brandul indragit.

Astazi a venit momentul in care sa imi reamintesc cateva din brandurile al caror fan sunt sau am fost si care a fost momentul cheie in care am decis ca sunt fan al unui anumit brand.

Coca Cola

– Imi aduc aminte ca atunci cand eram mic si mergeam la mare, consumam Pepsi, nu pot sa spun ca eram fan al marcii doar pentru ca imi placea produsul respectiv. In perioada liceului, cand umblam mult pe la terase si tot felul de baruri, devenisem un mare fan Sprite (ori nu mai imi place, ori nu am reusit niciodata in ultimii ani sa gasesc savoarea de atunci a acestei bauturi, daca nu au schimbat reteta atunci inseamna ca doar gusturile mele s-au schimbat). Apoi in primii ani de facultate, odata cu descoperirea internetului si a povestilor cu hakeri, cineva mi-a bagat in cap ideea ca hakerii beau cola si mananca pizza. Desi nu-mi placea pizza, am inceput sa mananc si sa constat ca e buna, iar Cola (Coca-Cola) am inceput sa beau zilnic. La un moment dat, orice musafir imi trecea pragul usii venea cu o sticla de 2 litri de Coca Cola. Aveam niste antene wireless pe blog care nu-mi mai trebuiau, le-am dat si pe alea pe 2 sticle de Cola de 2.5 litri. Ar trebui sa spun ca sunt fan Coca Cola? Nu. Toti cei care ma cunosc stiu asta. Se implica Coca Cola in campanii cu bloggeri si chestii de genul asta? Eu nu am auzit de nicio astfel de campanie in ultimii ani cu o singura exceptie, acum cateva saptamani au fost invitati sa viziteze fabrica de la Ploiesti si am auzit niste povesti interesante, legate de robotii dintr-o sala mare si intunecata – la NWRadu. Deci, woow sunt fan al unei companii care nu investeste in social media. Deja cu primul exemplu, mitul din titlu a fost desfiintat.

LG

– In incercarile mele de a atrage atentia companiei Samsung asupra mea, am batut la usa mai multor agentii. La un moment dat, un tip dintr-o agentie (care are toate motivele sa stie bine ce zice) mi-a recomandat sa ma asociez cat mai mult cu LG, pentru ca se pare ca sunt foarte dispusi sa investeasca bani in social media si in bloggeri, fata de Samsung care nu au asa multe bugete pentru online. I-am spus ca nu ma intereseaza asta si eu vreau sa ajung la Samsung. Eu nu sunt fan al produselor LG, singurul telefon pe care l-am prins la o oferta, LG Optimus Black, l-am dat repede sotiei si prima impresie pe care am avut-o e ca telefonul ala e o porcarie. Deci inca un exemplu, de data aceasta de companie care are bugete generoase pentru online, dar care nu ma atrage.

Stella Artois

Se stie ca desi beau bere, in ultima perioada chiar mai des in incercarea de a baga mai putin zahar in mine (Coca-Cola), eu nu sunt un mare fan al berii. Daca mai sus dadeam doua exemple care sa raspunda cu NU la intrebarea din titlu, preferinta mea pentru acest brand tine strict de social media si de o invitatie prin 2009 la World Draught Master 2010. Atunci a fost unul din primele evenimente cu un numar restrans de bloggeri unde si eu am fost invitat. Imi aduc aminte si acuma ce mandru m-am intors acasa si cum ii povesteam sotiei ca la eveniment au fost inviati doar bloggeri din lumea buna (ca nu le ziceam A-listeri pe vremea aia) si ca a fost si eCostin si Chinezu si Arhi si NWRadu si domnisoara aia care vine mereu pe la conferinte, dar nu stiu cum o cheama, si cam 15 bloggeri, si eu. Pentru mine a insemnat mult acea invitatie si pentru asta pot spune ca am devenit fan al acestei beri. Pentru mine oricum toate berile au acelasi gust, deci atunci cand ies la o terasa si decid sa iau o bere, aleg Stella.

Vodafone / Connex

– Daca am spus si Connex, deja cred ca se subintelege ca primul abonament, primul telefon, si asa mai departe, a fost in aceasta retea. Si inca sunt in aceasta retea, cu bune si rele. Am avut si abonament Gold, pe care plateam o groaza de bani, in timp ce altii aveau aceleasi minute la o simpla cartela; am avut si net de la ei in ultimii ani si am dat net de la Vodafone gratis la toate conferintele lui Manafu la care am participat. Cu bune si rele m-am declarat mereu fan Vodafone, desi as putea face multe proiecte interesante cu fetele de la Cosmote. Oricum am relatii bune cu ambele companii, desi cand e vorba de Cosmote, am o problema de mentalitate, ii asociez cu Romtelecomul si cu comunismul si de aceea nu am vrut niciodata sa le incerc macar serviciile, indiferent de cat de ieftine au fost. Legat de social media, am participat la cateva evenimente faine organizate de Cosmote, iar pe acelea facute de Vodafone cred ca le stie toata lumea. Deci ma declar fan Vodafone si asta nu are nicio legatura cu implicarea lor in social media. Dar intr-adevar mi-au castigat inca o data inima, vazand cat de mult se implica atat in social media, cat si in campaniile umanitare. In rest, ii povestesc lui Silviu cu ce m-au mai enervat aia de la *222 sau de supararile mele legate de @vodafonebuzz (astea erau mai vechi, ca intre timp nu i-am mai cerut nimic lui „@vodafonebuzz”).

Si cum deja articolul este foarte lung, am decis sa il tai inca o data si sa va vorbesc maine despre Nokia, Samsung, Apple si Microsoft.