Saptamana trecuta, dupa cum bine stiti, a avut loc una din cele mai interesante conferinte dedicate tendintelor in tehnologie si media, prilej cu care cei de la Microsoft au oferit cateva date legate de schimbarea comportamentului de consum al utilizatorului, dar si legate de intentia de cumparare a unui device mobil cu ocazia Sarbatorilor de iarna.
Ce isi doresc romanii de Sarbatori
Peste 7500 de consumatori au fost intervievati in aceasta perioada in intreaga Europa si au fost intrebati daca doresc sau nu sa-si achizitioneze un dispozitiv electronic de sarbatori. In Romania 98% dintre cei 600 de respondenti au declarat ca au pe lista de cumparaturi cu ocazia sarbatorilor, un dispozitiv electronic. 60% dintre acestia stiu exact ce isi doresc, in timp ce 17% dintre consumatori declara ca nu inteleg diferitele optiuni si specificatii tehnice ale device-urilor disponibile.
Trebuie sa recunosc ca, desi caut sa ma abtin sa cumpar ceva cu ocazia „mega-reducerilor” de sarbatori, aproape in fiecare an mi se pune pata pe cate ceva si mi-l cumpar. Anul trecut a fost vorba de Note 2, anul acesta s-ar putea sa fiu ceva mai calm, pentru ca am luat Note 3 imediat dupa ce a aparut in Romania.
Un alt lucru interesant este faptul ca 50% dintre respondenti declara ca se informeaza din review-uri online inainte de achizitie, in timp de 45% apeleaza la prieteni sau cunoscuti in cautarea de recomandari.
Daca ar fi sa aleaga ce cadou pot primi de Craciun, 30% au ales un laptop, 18% o tableta si 29% un nou smartphone. Eu ma incadrez cu brio in prima categorie, deoarece am un smartphone destul de nou (ca sa nu zic ca e unul din cele mai tari modele de pe piata), iar tableta nu-mi trebuie, avand de fapt un phablet.
Ce aduce viitorul pentru consumatorii de produse Microsoft
In primul rand, este vorba despre mobilitate. Si o simt si eu din plin, folosind serviciile oferite de Google. Fac tot mai des chestii de pe telefonul mobil si trebuie sa recunosc ca am facut chiar si contracte de pe telefonul mobil si le-am trimis celor implicati. De asemenea, exista foarte multe interfete care incearca sa invete comportamentul consumatorului si sa il ajute cu sugestii. De exemplu, daca exista o perioada in care nu inregistrez cheltuieli/venituri in aplicatia de mobil Andromoney, ma trezesc cu notificari care ma intreaba daca nu cumva aceste cheltuieli/venituri au existat si am uitat eu sa le bag in baza de date a aplicatiei.
La capitolul interfete naturale cred ca mai e de lucrat, dar si aici sunt progrese demne de mentionat. Cu multa chinuiala, am fost in stare sa scriu 2 sms-uri, in timp ce eram la volan, prin simpla dictare, cuvant cu cuvant, a mesajului.
Puteti citi cateva detalii de la Future of Media si in articolul de aici.