ian. 23

Cel mai groaznic client

Cel mai groaznic client

Am lucrat cu multi clienti, cred ca sute sau mii si fiecare relatie in parte a fost una mai mult sau mai putin dificila. Cu unii ne-am inteles de minune, in timp ce cu altii comunicarea sau alte componente cheie ale unui parteneriat au fost un dezastru.

Daca ar fi sa fac un top, stiu sigur la orice ora din zi si din noapte care client ar fi pe primul loc. Si cred ca nu ar fi rare momentele in care mi-a venit sa-l bat, chiar imi aduc aminte ca am avut un moment cand i-am spus ca „daca tu gandesti asa, atunci meriti sa dai faliment”. Nu a dat faliment si nici nu am scapat de el, asa cum speram eu in urma cu vreo 2 ani. Daca ar fi sa fac o lista cu lucrurile pe care i le pot reprosa, ar avea cel putin 100 de notari, dar cu toate acestea, privind in urma, imi dau seama ca tot lui i se datoreaza si evolutia firmei.

Da, cel mai groaznic client ne-a fortat sa evoluam cel mai mult de-a lungul anilor.  Datorita lui am ajuns sa oferim servicii altor clienti pe care nu le ofeream in mod curent, am ajuns sa fim buni si pe alte segmente din online si am ajuns sa facem bani din asta. Imi aduc aminte si acum de una din zile in care m-a sunat si mi-a spus ca vrea sa ii ofer si cutare serviciu. Degeaba am incercat sa il conving ca noi nu oferim gama respectiva de servicii, ca nu ne pricepem asa bine la gama respectiva, nu a fost chip sa scap de el. Mi-a spus asa: „Dragos, am vazut cum lucrezi, stiu ca tu faci treaba buna si vreau sa te ocupi si de chestia asta, ca stiu ca daca te ocupi tu, o sa fie bine.” Si te apuci si te documentezi si inveti lucruri noi, ca sa-i oferi un serviciu cat de cat ok. Dupa care vezi ca a iesit bine si incepi sa oferi acel serviciu si altor clienti.

Cumva e ca un antrenament, daca poti sa-l faci multumit pe cel mai pretentios dintre clienti, atunci cu siguranta cu ceilalti va fi mult mai usor. Din pacate, toata treaba asta vine si cu mult stres, nervi intinsi la maxim si fire albe sau lipsa din cap. Cam asta a fost momentul in care am decis sa o las putin mai moale, cand am vazut ca parul mi s-a rarefiat si ca stresul era prea mare in raport cu banii incasati.

Pana la urma, lucram si evoluam impreuna nu e doar un slogan, e un fapt care se intampla zi de zi, an de an, la mine in firma. Si asta face ca, atunci cand privesti in urma, sa vezi si partea frumoasa a lucrurilor.